Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Lesbos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-01-14, 19:47
Carina Carina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Iggesund
Inlägg: 569
Standard Resor till Lesvos

Både Apollo och Ving har resor från Köpenhamn och Oslo men inga från Sverige. Jättetråkigt, att åka via Aten och sedan inrikes blir för oss väldigt komplicerat och jobbigt.
Man kan ju undra varför inga resor från Arlanda, vad beror det på? Molivos är vårt favoritresmål.

Carina
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-01-14, 23:48
Claes på Lesvoss avatar
Claes på Lesvos Claes på Lesvos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Ort: Skala Mistegnon, Lesvos
Inlägg: 410
Standard Sv: Resor till Lesvos

Hej

Jag reser flera gånger om året med Aegean från Köpenhamn till Aten och sedan vidae med Aegean/Olympic till Mytelini. Jag köper en genomgående biljett Köpenhamn-Mytelini med bagage och checkar in bagaget i Köpenhamn och hämtar det i Mytelini. Inga problem. Kortaste transfer tiden i Aten är 45 minuter och det har alltid fungerat. Jag köper biljetten på Aegeans hemsida så jag vet att jag får rätt biljett.
Aegean flyger också Stockholm-Aten så det går lika bra som från Köpenhamn.
Testa!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-02-11, 10:09
mark.us mark.us är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 53
Standard Sv: Resor till Lesvos

Hej, vi var där för ett par år sedan och flög Skavsta - Thessaloniki och sedan Thessaloniki - Lesbos. Funkade hur smidigt som helst. Olika flygbolag så vi vi checka in bagaget igen. Det var relativt billigt att flyga inrikes i Grekland.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-02-11, 12:06
AndersK AndersK är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 742
Standard Sv: Resor till Lesvos

Bokat och klart med Ryanair från Göteborg till Thessaloniki. Stannar några nätter och flyger sedan till Lesbos. Pris för färja från Kavala under nattetid går i förhållande till flyget i stort sett jämt ut.
Stannar för i huvudsak vandring på Lesbos under 8 dygn. Det blir första gången på "ön" och vi forskar nu efter bra ort att slå ned bopålen. Våra förhoppningar är höga!

Från Lesbos bär det vidare med färja (dagtid) till Samos - Kokkari och Karlovassi. Stannar där är ett årligt återvändande av karaktären "måste"! Otroligt vackra trakter att vandra i med bergsbyar som välförtjänta och behövliga etappmål.
Samos bär det sedan av till Fourni - också ett "måste". Här sänks tempot med stigande temperatur... Alltsammans avslutas med en natt i Pythagorion inför reguljärt flyg till Göteborg med mellanlandning i Prag. Totalkostnaden för transporter (flyg och färja) understiger det pris som Apollo nu begär för flygstol Göteborg - Samos.

Alltså - det går (som ovan nämnts) att flyga till Thessaloniki och med inrikesflyg (ca. 50 minuter) utan mellanlandning vidare till Lesbos. Möjlighet finns också att flyga reguljärt till Samos och därifrån ta färjan till Lesbos. Alltsammans till en rimlig penning
Svara med citat
  #5  
Gammal 2017-02-21, 18:08
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Sv: Resor till Lesvos

Jag kan inte se att Apollo flyger från Köpenhamn till Lesvos...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2017-02-21, 21:30
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Resor till Lesvos

Men Ving ....
Svara med citat
  #7  
Gammal 2017-03-30, 17:30
Mikael B Mikael B är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Inlägg: 57
Standard Sv: Resor till Lesvos

Spies också


https://www.spies.dk/graekenland/lesbos


Mvh Mikael
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT