Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej då, nu åker vi

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2021-07-28, 12:07
Fältjäntan Fältjäntan är uppkopplad nu
 
Reg.datum: sep 2015
Ort: Vimmerby
Inlägg: 517
Standard Sv: Snart på Kastellorizo

Vill också gratulera både till födelsedag och en härlig resa
Har firat 50, 60, 65 och 70 år i Grekland och hade hoppats att få fira 75-årsdagen i september någonstans i Grekland, men det känns för osäkert. Äldsta sonen fyllde 50 i mars, så vi slår ihop vårat firande till hösten när alla är fullvaccinerade.
Kerstin
Svara med citat
  #22  
Gammal 2021-07-29, 05:18
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 885
Standard Sv: Snart på Kastellorizo

Citat:
Ursprungligen postat av mst Visa inlägg
// Maria, som lyckats pricka in ett flertal födelsedagar i Grekland.
Bl.a firade jag min 40-årsdag på Poros, 50 (med hela släkten) på Karpharos, 60 på Milos.
Och nu 65 på Kastellorizo. Känner mig så privilegier. 💞
Grattis i efterskott! Så roligt att du har kunnat fira så många födelsedagar i Grekland. Och härligt att höra att du trivs så bra.

Ha en fin fortsättning på resan!

/ Anne
Svara med citat
  #23  
Gammal 2021-07-29, 13:41
msts avatar
mst mst är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 354
Standard Sv: Snart på Kastellorizo

Hej igen!

Varmt tack för fina rese- och födelsedagshälsningar!
Ja, fyller man år i slutet av juli, är det ju lätt att kombinera med resa. Värre när jag var yngre och familjen "ständigt" bilade omkring i Europa på somrarna. Saknade födelsedagskalas med kompisar, men fick naturligtvis så mycket annat i stället.

Kastellorizo, Megistri, har varit en fantastisk plats att uppleva. Även om jag inte begivit mig ut på äventyr, så är jag oerhört nöjd att fått uppleva denna underbara plats. Fascinerande! Och jag har klappat och kramat från er båda, Birgitta och Janne!

I morgon tar jag färjan vidare till Symi, där jag träffar min dotter och firar lite försenad födelsedagsmiddag.
Tyvärr kort visit (pga båttrafiken). Åker på mån vidare till Tillos. 💙 Längtar ju dit också!

Trots att detta är en pytteliten ö, efterföljs restriktionerna oväntat bra. Glest mellan borden på restauranger, men inte öde. Alltid munskydd på inomhus, av alla, även i utomhusköer till ex vis biljettkontor.

Så himla glad att jag kom iväg på denna resa!


/Maria.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2021-07-30, 10:14
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Snart på Kastellorizo

Citat:
Ursprungligen postat av mst Visa inlägg
Och jag har klappat och kramat från er båda, Birgitta och Janne!
Tack!

Citat:
Så himla glad att jag kom iväg på denna resa!
Det förstår jag verkligen.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2021-08-07, 14:06
msts avatar
mst mst är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 354
Standard Sv: Snart på Kastellorizo

Hej igen, alla!

Nu har det gått drygt en vecka sedan jag skrev senast.
När jag lämnade Kastellorizo, reste jag vidare till Symi, där min dotter väntade. Möttes av henne och gassande solsken! Sedan jag senast besökte ön har de begåvats med en ny hamn. Jag, som hade förväntat mig en kort promenad till vårt hotell, fick nästan solsting såväl av solen som av insikten. Efter försök till promenad i hettan, lyckade vi ta en taxi till vårt hotell Aliki. Bäst i ö-världen, säger min dotter (ca 25 öar), fantastisk atmosfär och service, ett av mina favorithotell, säger jag ( 44 öar).
Symi är en otroligt fin ö. Hettan gjorde oss något begränsade, men å andra sidan, långa samtal på svala restauranger och glassbarer 🤗
De svåra bränderna, då ffa i Turkiet avspeglade sig tydligt på vår klädsel, som blev prickig av sot efter en stund på utomhusservering.

I måndags tog vi båten (från lilla hamnen!) vidare till Tilos. Denna ljuvliga ö. Så fort man stiger av färjan inträder ett lugn, som sprider sig i kroppen. Trots turism, känns det som en stilla plats, med mycket värme och hjärta
Vi har ätit fantastiskt gott, bl.a. på Omonia, men också på andra ställen. Vi har varit och druckit god drink i fantastiska Mikro Chorio. Min dotter har även lyckats besöka stadshuset i Megalo Chorio, för att ordna tid för sin andra vaccination i Aten om drygt en vecka!
I torsdags reste dottern vidare till Nisyros. Jag stannar här ytterligare några dagar.
Här har det varit fortsatt mycket varmt, fram till idag, då temperaturen sjunkit fera grader. Det har även blåst kraftigt vissa dagar, mycket varma vindar, Karpathosväder säger dottern.
Trots detta tycks åtm branden på Rhodos vara under kontroll i nuläget.
Otrolig insats av alla brandbekämpare över hela Grekland!

Nästa vecka några dagar på Rhodos, därefter flyg till Katpathos.
Ska bli jättespännande att uppleva Katpathos igen, men än så länge njuter jag av lugnet i Livadia, Tilos 💙

/ Soliga hälsningar, Maria.

Senast redigerad av mst den 2021-08-07 klockan 14:20.
Svara med citat
  #26  
Gammal 2021-08-08, 12:10
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Snart på Kastellorizo

Citat:
Ursprungligen postat av mst Visa inlägg
I måndags tog vi båten (från lilla hamnen!) vidare till Tilos. Denna ljuvliga ö. Så fort man stiger av färjan inträder ett lugn, som sprider sig i kroppen. Trots turism, känns det som en stilla plats, med mycket värme och hjärta.
Jag kunde inte ha sagt det bättre själv!

Vilken resa du är ute på. Och så har du Karpathos kvar. Helt fantastiskt!
Svara med citat
  #27  
Gammal 2021-08-08, 15:49
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 740
Standard Sv: Snart på Kastellorizo

Tack för din rapport Maria!
Njut vidare!
/ Kajja
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT