Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Agdas hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-03-29, 18:15
Agda Agda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Mariestad
Inlägg: 703
Standard Vilken dag!

Helt underbart skön! Temperaturen har hoppat mellan +17-+19 i skuggan,mesta dels sol.
Både jag,växter och djur har lapat sol.Det blev både för-och eftermiddags kaffe ute plus lunch!

Det regna ju inatt så betongen var ju blöt fortfarande till min glädje för det gick inte att sopa! Var bara att sitta ute och njuta för fullt. Ok då, lite nytta blev det gjort. Några "tvättmaskiner" som snabbt torka i den ljumma brisen och solen.

Det var tyst och skönt i byn också, det enda som hördes var en och annan försäljarbil. Det är högsäsong för blom- och kycklingförsäljarna och "lågsäsong" för byborna. Olivskörden, korintskörden och "lamningen" är över så nu tar de igen sig. De åker/går bara till sina djur morgon och kväll.

Tyvärr så skall det inte vara så länge, det vackra vädret. Regn i morgon igen säger de på vädret. Hoppas det inte kommer ända ner hit.Nu suger det i "vårstädartarmen"! Inte bara det, jag vill ha det gjort till nästa lördag. Jag får besök då! Min ena dotter och hennes barn kommer och stannar i 14 dagar! Härligt! Det är nästan ett årsedan jag såg dem. Visserligen pratar vi i telefon nästan varje dag ,en det är långt ifrån samma sak som att få rå om dem. Jag hann heller inte träffa dem den korta sväng(endast 10 dagar) jag var i Sverige. Jag var i norr och hon bor i söder. Mina barn är utspridda i hela Sverige så det är inte lätt att hinna träffa dem alla.

Nu börjar jag bli lite frusen. Satt nog lite länge i solen men det gör inget, det står jag ut med!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-03-30, 15:55
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Vilken dag!

Heja, Agda, som du beskriver vadret har vi det ocksa. Jag har tvattat alla mina trasmattor, jag har gomt undan vinterkladerna, jag har klippt ner hibiscushacken, jag har planterat en massa pelargonskott. Tre av de hogdraktiga kattorna har gomt sig, troligen ligger de och ger di just nu, fa se hur manga ungar klarar den svara forsta tiden. En massa blommor ar meterhoga, ovanligt frodiga i ar. Man kan sova med oppet fonster och hora alla morgonljuden. En fin tid.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-03-30, 16:07
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Vilken dag!

ÅH tjejer så HÄRLIGT det låter...Här i Lund blåser nordan och det är kallt även om solen lyst idag...
Jag har också tvättat men här torkas allt inne....
Om en stund ska jag på jympa...

Idag är det allsvensk premiär i fotboll, ett vårtecken så gott som något!
....och tiden går ju så fort så snart är det dags för sommarens Greklandsresa.

Lissi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-03-30, 16:12
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Vilken dag!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg

Idag är det allsvensk premiär i fotboll.

Lissi
Ja, Percy sitter just vid TV:n och kollar matchen mellan Kalmar FF och AIK. Det står fortfarande 0-0 i andra halvlek.

Idag har vi härligt vårväder här i Kalmar också (inte som i Grekland förstås, men man gläds åt det lilla)!

Carina
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-03-30, 16:15
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Vilken dag!

Citat:
Ursprungligen postat av CarinaN Visa inlägg
Ja, Percy sitter just vid TV:n och kollar matchen mellan Kalmar FF och AIK. Det står fortfarande 0-0 i andra halvlek.
Carina
..och min man sitter på PUB och tittar på storbild
Jag satt hellre i Grekland!!

Lissi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT