Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-09-23, 10:27
carl04 carl04 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Ucklum
Inlägg: 189
Standard Aegean airlines

Hej!
Vänder mig till er som har erfarenhet av att resa med Aegean Airlines. Om man bokar Go Light-biljetter (dvs. biljetter med endast handbagage inkluderat), går det då att lägga till bagage i efterhand eller måste man köpa en annan (dyrare) biljettkategori redan från början?


/Carl
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-09-23, 12:47
lenapgs avatar
lenapg lenapg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Olofström
Inlägg: 314
Standard Sv: Aegean airlines

Citat:
Ursprungligen postat av carl04 Visa inlägg
Hej!
Vänder mig till er som har erfarenhet av att resa med Aegean Airlines. Om man bokar Go Light-biljetter (dvs. biljetter med endast handbagage inkluderat), går det då att lägga till bagage i efterhand eller måste man köpa en annan (dyrare) biljettkategori redan från början?


/Carl
Går att lägga till Fick mitt handbagage gratis incheckat då jag åkte hem från Heraklion förra veckan. Kom med högerhanden i gips efter olycka och de var mycket hjälpsamma. På Kastrup var de stenhårda. En man som hade kabinväskan plus liten ryggsäck var tvungen att betala för kabinväskan. Fick även mail innan avfärden med erbjudanden om rabatterade incheckning. Hälsar Lena PG som ska vara gipsad 5 veckor till
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-09-23, 16:24
Ingela A Ingela A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 314
Standard Sv: Aegean airlines

Man kan betala för kabinbagage innan flighten, men måste göra det på ett Aegean kontor (finns på flygplatserna). Det kostar 18 euro för upp till 23 kilo inom Grekland och om du flyger från andra länder i Europa 20 euro.

Ingela
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-09-23, 16:30
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Aegean airlines

Vi ska flyga hem med AA på fredag. Första flighten med dem. När jag bokade våra Go Light-biljetter så bokade jag samtidigt till varsett incheckat bagage om 23 kg. Men det var ju då samtidigt med bokningen. Det kostade 30 euro per styck. Obs det är incheckat bagage vi då talar om. Handbagage på 8 kg ingår i biljetten. Något handbagage på 23 kg har jag inte sett till.

Om jag fattar din fråga rätt så undrar du om man kan boka till incheckat bagage efter att man bokat Go Light-biljetten. Jag är inte helt bergis, men tror att det går att fixa genom att logga in på sin bokning och där boka till och betala extra bagage. På min biljett står att man kan göra så.

Kanske säkrast att lägga ett mail till AA och fråga.

Masse

Senast redigerad av Masse den 2015-09-23 klockan 16:40.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-09-23, 16:39
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Aegean airlines

Citat:
Ursprungligen postat av lenapg Visa inlägg
Hälsar Lena PG som ska vara gipsad 5 veckor till
Oj oj...Krya på Dig!

Lissi - som landar på Heraklions flygplats i morgon lunchtid
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-09-23, 16:41
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Aegean airlines

Du kan lägga till baggage om du loggar in på my bookings på AA s hemsida. Det är billigare än att köpa till på flygplatsen
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-09-23, 17:34
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Aegean airlines

Priset för incheckat bagage varierar dels beroende på mellan vilka länder man flyger och dels också beroende på vilken tid på året man flyger. Tabeller finns på AA:s hemsida.

Masse
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-09-24, 15:25
Ingela A Ingela A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 314
Standard Sv: Aegean airlines

Oj, priserna jag nämnde är om man förbetalar på deras hemsida. Om man betalar på flygplatsen blir det dyrare....antagligen 30 euro som Masse nämnde.

Ingela
Svara med citat
  #9  
Gammal 2015-09-24, 16:00
Claes på Lesvoss avatar
Claes på Lesvos Claes på Lesvos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Ort: Skala Mistegnon, Lesvos
Inlägg: 410
Standard Sv: Aegean airlines

Om jag vet att jag har bagage är det ju bättre att boka en Flexbiljett direkt. Det är det billigaste sättet att ta med 20 kg incheckat och 8 kg i kabinen. Dessutom med en flexbiljett kan du boka om din flight och bara betala mellanskillnaden mellan biljettpriserna (om den nya är dyrare)
Slutligen: finns möjligheten att boka en "saverbiljett" är det det allra bästa och billigaste.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2015-09-24, 16:34
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Aegean airlines

Fantastiskt! Det tycks finnas lika många varianter på bagageregler som passagerare! På vår biljett som vi ska flyga hem på om några timmar så står det att det är en "Go Light"-biljett.

Totalpriset är för två personer 318.38 euro, VARAV 60 euro är 2 x 30 euro för vardera 1st incheckad väska om 23 kg. Därutöver får på Go Light-biljett medföras 8 kg handbagage per person enligt AA:s hemsida.

Allt är priser för bokning och betalning i förväg via internet.

Måhända är det fel, men det kommer i så fall att visa sig imorgon på flygplatsen. Jag återkommer i så fall med korrigering.

Masse
Svara med citat
  #11  
Gammal 2015-09-24, 16:54
Claes på Lesvoss avatar
Claes på Lesvos Claes på Lesvos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Ort: Skala Mistegnon, Lesvos
Inlägg: 410
Standard Sv: Aegean airlines

Hur enkelt som helst.
Du har köpt en Go light biljett (utan bagage) och betalt extra för bagage. Hade du köpt en Flex, där bagaget ingår, från början hade den blivit billigare.
Aegeans bokningssida innehåller all information man behöver för att boka "rätt" biljett från början och vad det kostar med olika tillval till olika biljetter.
Ha en trevlig resa!

Claes på Lesvos

Ps Jag skrev 20 kg av bara farten skall naturligtvis vara 23 kg. Den regeln gäller ju alla Star Alliance bolag.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2015-09-24, 17:15
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Aegean airlines

Citat:
Ursprungligen postat av Claes på Lesvos Visa inlägg
Om jag vet att jag har bagage är det ju bättre att boka en Flexbiljett direkt. Det är det billigaste sättet att ta med 20 kg incheckat och 8 kg i kabinen. Dessutom med en flexbiljett kan du boka om din flight och bara betala mellanskillnaden mellan biljettpriserna (om den nya är dyrare)
Slutligen: finns möjligheten att boka en "saverbiljett" är det det allra bästa och billigaste.
Det er ikke alltid det blir like billig å kjøpe Flex" i stedet for billigste alternativ med Aegean, ofte er differansen mye større enn det innsjekket bagasje koster.

Så er det jo en vurderingssak o m man synes den differansen er verdt å betale for å ha fleksibiliteten

Når billigste billett + bagasje koster det samme, eller differansen er veldig liten, har vi booket "Flex".

Aegean opererer aldri med noen 20kg grense, den er 23 kg.
23 + 8 kg er standard i "Star Alliance" der bl a Sas og Aegean er med.
Norwegean har 20 + 10kg. Vi reiser ofte med kun håndbagasje, da er de to kiloene ekstra bra og ha


Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Fantastiskt! Det tycks finnas lika många varianter på bagageregler som passagerare! På vår biljett som vi ska flyga hem på om några timmar så står det att det är en "Go Light"-biljett.

Totalpriset är för två personer 318.38 euro, VARAV 60 euro är 2 x 30 euro för vardera 1st incheckad väska om 23 kg. Därutöver får på Go Light-biljett medföras 8 kg handbagage per person enligt AA:s hemsida.

Allt är priser för bokning och betalning i förväg via internet.

Måhända är det fel, men det kommer i så fall att visa sig imorgon på flygplatsen. Jag återkommer i så fall med korrigering.
Masse
Det finnes nok ikke "mange variasjoner", Masse.
Det eneste er at innsjekket bagasje koster mindre på kortere distanser/innenlands.
Vi har samme info på vår billett, som du har!
V har hatt det samme tidligere og, billetter og bagasje er bestilt på forhånd/ved bestilling.
Aegean er et veldig bra selskap å fly med synes vi
God tur hjem
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT