Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-09-05, 11:50
ciic ciic är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2015
Ort: Göteborg
Inlägg: 12
Standard Hjälporganisationer på Kos?

Här sitter jag på min efterlängtade lediga dag och packar inför min två veckors semester i Grekland som börjar imorgon. Jag borde vara överlycklig, det är äntligen dags igen! Sol, värme och bra böcker. Men istället rinner bara tårarna. Jag vill inte sitta där och ha det bra, jag vill göra en insats och hjälpa till. Göra något, om än så lite, för alla dessa människor som flytt sina hem över havet och hamnat på någon grekisk ö, där det nu inte finns ett uns av trygghet i deras liv. Jag vill ge av min trygghet!
Min fråga är då: Vet ni om hjälporganisationerna tar hjälp av volontärer som kommer till Kos? Läste någonstans att de inte gör det. Skall egentligen till Paros, Koufonissi och Santorini men känner att jag nog hellre vill ta mig till Kos efter att jag landat i Aten imorgon, men är min hjälp behövd där?
Vet att Läkare utan gränser har ett team där. Kan väl tillägga att jag är sjuksköterska också.

Tacksam för alla tips och svar!!!!!


/Ciic
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-09-05, 17:21
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 675
Standard Sv: Hjälporganisationer på Kos?

Förstår dina känslor!

Vi ska iväg på öluff nästa helg och landar i Aten innan vi åker vidare till Naxos, så snälla kan du se om det verkar finnas nån insamling på flygplatsen. Vi kan ta med ett par extra väskor med förnödenheter till flyktingarna, men skulle vilja lämna dessa i Aten. Har försökt att höra mig för om det men får inget besked.

Maria
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT