Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2015-09-03, 18:03
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Extrem värme!

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Solskyddskrämer tror jag inte på..
Jag smörjer in mig med +50 här hemma, hela sommaren, och jag kan lova att det hjälper, för jag ser exakt ut som en naturell yoghurt.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2015-09-03, 19:53
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Extrem värme!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag smörjer in mig med +50 här hemma, hela sommaren, och jag kan lova att det hjälper, för jag ser exakt ut som en naturell yoghurt.
Må så vara.... men oftast inger solskyddskrämer en falsk trygghet, man tror man kan vara i solen hur länge som helst utan att bränna sig.. sen är det ju stor skillnad på solen här hemma och runt medelhavet... jag har blivit bränd trots hög solskyddsfaktor.. som sagt jag tror mer på att skydda sig med kläder och vara i skuggan när det är som hetast..jag kör en greek-style.. när jag reser...
Svara med citat
  #23  
Gammal 2015-09-03, 21:31
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Extrem värme!

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Må så vara.... men oftast inger solskyddskrämer en falsk trygghet, man tror man kan vara i solen hur länge som helst utan att bränna sig..
Inte för mig, för jag undviker solen så mycket jag kan. Håller mig i skuggan här hemma, är tyvärr inte lika enkelt när jag är i Grekland, men jag försöker.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2015-09-03, 21:38
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Extrem värme!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Inte för mig, för jag undviker solen så mycket jag kan. Håller mig i skuggan här hemma, är tyvärr inte lika enkelt när jag är i Grekland, men jag försöker.
OK, ja vi är alla olika känsliga för solen, jag blir snabbt brun och då får man ju ett naturligt skydd!..
Svara med citat
  #25  
Gammal 2015-09-04, 07:33
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Extrem värme!

Håller med Sunny om att ligga i skuggan är bäst. Jag brukar dels ligga i skuggan men smörjer, trots det, in mig. Och brun blir man ändå upptäckte jag i somras då jag försökte hålla mig i skuggan största delen av tiden på stranden.
MEN jag kan tipsa om EUCERINS solskydd faktor 30 om man har lätt att få soleksem (vilket jag har). Mycket handlar om vilket märke på solskyddet det är. Har märkt att många av de billigare varianterna (nästan alla) inte hjälper ett smack mot just soleksem. Köpte även en solspray i Grekland nu i somras som var helt outstanding. Eau Thermale Avène hette den. Kan rekommenderas för den som är solkänslig. Faktor 30 hjälpte mig vid vandringar i solen. Det är svårt att hitta rätt märke utomlands men detta rekommenderades mig på Apoteket i Koroni. Och den funkade finfint som ersättare för Eucerin då den tagit slut.
Svara med citat
  #26  
Gammal 2015-09-05, 07:07
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 742
Standard Sv: Extrem värme!

Hej alla! Igår landade vi på Zakynthos och vist var det JÄTTEVARMT!!! Jag mätte upp 33 grader i havet Vi kommer att ta en siesta på dan när det är som varmast och utnyttja kvällarna till att njuta som mest. Nu är det dax för ett morgondopp innan frukost Måtte vecka bli lååång!!!
Svara med citat
  #27  
Gammal 2015-09-05, 08:58
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Extrem värme!

Undrar hur länge värmen kan tänkas hålla i sig? fast temperatur över 30 är nog lite mycket för min smak,

Tips gällande solkräm: den bästa jag hittat är Lidl's, den är kanon, dels kostar den en tredjedel av vad apotekens mfl, den är mycket enklare att smörja in än aco's och eucerin, kladdar mindre samt så slog den övriga i skydd när råd o rön testade solkräm häromåret. och den fungerar perfekt,
det mindre bra är att den är svår att köpa då de bara säljer den på kampanj viss tid,
Svara med citat
  #28  
Gammal 2015-09-05, 13:13
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 742
Standard Sv: Extrem värme!

Citat:
Ursprungligen postat av Mahava Visa inlägg
Undrar hur länge värmen kan tänkas hålla i sig? fast temperatur över 30 är nog lite mycket för min smak,

Tips gällande solkräm: den bästa jag hittat är Lidl's, den är kanon, dels kostar den en tredjedel av vad apotekens mfl, den är mycket enklare att smörja in än aco's och eucerin, kladdar mindre samt så slog den övriga i skydd när råd o rön testade solkräm häromåret. och den fungerar perfekt,
det mindre bra är att den är svår att köpa då de bara säljer den på kampanj viss tid,
Lidls aftersun är också jättebra!!!
Sitter och svalkar av mig i skuggan på balkonge och ser ut mot havet och bergen. Slängde ett öga på termometern...den visar 36!!! Och jag som tyckte det började bli behagligt
Man vänjer sig tydligen.
Svara med citat
  #29  
Gammal 2015-09-05, 18:28
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: Extrem värme!

Har för mig den var med i nån "bäst i test" och fick väldigt bra betyg, Lidl's solkräm alltså. Tycker annars att Piz Buin's solkräm är den som missfärgar kläder minst och samtidigt skyddar bra (i min alldeles egna undersökning ).
Svara med citat
  #30  
Gammal 2015-09-05, 19:03
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Extrem värme!

Jag har alltid kört med Nivea....fast nu blev jag rekommenderad Evy Sunscreen mousse 30. Känns konstig att ha på. Skummet försvinner liksom innan man ens smörjt in sig..skumt alltså

Lissi
Svara med citat
  #31  
Gammal 2015-09-05, 19:07
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Extrem värme!

Kan bara säga att solskydd hjälper mej!!! att jag brände mej nu berodde på att jag glömde att jag badat i havet och sen inte skyddat mej efter badet!

När man badat i havet så får man salter på sig som man inte får när man bara ligger vid poolen....

om jag inte hade haft solskydd så skulle jag inte kunna vara utomhus!

Solskydd hjälper defenitivt! om man bara kommer ihåg att lägga på det efter varje bad
Svara med citat
  #32  
Gammal 2015-09-08, 08:55
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Sv: Extrem värme!

Äntligen har den extrema httan gett med sig :-D idag är det lite vind och underbartemperatur. Jag använder aldrig solkrämer, inte ens alla de gånger jag varit i Indien. Jag tar alltid siesta då solen står som högst, mellan 11.00 och 15.00. Men visst jag blir snabbt brun oc får ett bra naturligt skydd. :-D
Svara med citat
  #33  
Gammal 2015-09-08, 08:56
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Sv: Extrem värme!

Jag är på Kalymnos :-D
Svara med citat
  #34  
Gammal 2015-09-08, 09:09
Claes på Lesvoss avatar
Claes på Lesvos Claes på Lesvos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Ort: Skala Mistegnon, Lesvos
Inlägg: 410
Standard Sv: Extrem värme!

Vi använder Korros med solskyddsfaktor 20. Fantastiskt lätt att spraya på och håller för ett par långa bad.
Svara med citat
  #35  
Gammal 2015-09-08, 09:24
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Sv: Extrem värme!

Någon mer än jag som reagerat på all denna solkräm folk smörjer in sig och går direkt ner i poolen?
Svara med citat
  #36  
Gammal 2015-09-08, 11:16
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Extrem värme!

Citat:
Ursprungligen postat av Maggy Visa inlägg
. Jag använder aldrig solkrämer, . Jag tar alltid siesta då solen står som högst, mellan 11.00 och 15.00. Men visst jag blir snabbt brun oc får ett bra naturligt skydd. :-D
Precis som jag då.. ...fast jag tar inte siesta så ofta, brukar försöka hålla mig i skuggan under den tiden..
Svara med citat
  #37  
Gammal 2015-09-08, 16:05
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Extrem värme!

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
Köpte även en solspray i Grekland nu i somras som var helt outstanding. Eau Thermale Avène hette den. Kan rekommenderas för den som är solkänslig. Faktor 30 hjälpte mig vid vandringar i solen. Det är svårt att hitta rätt märke utomlands men detta rekommenderades mig på Apoteket i Koroni. Och den funkade finfint som ersättare för Eucerin då den tagit slut.
Det märket finns även här hemma på Apoteket jag använder dagkrämen och har även provat solkrämen. Toppenprodukt.

Eva
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT