Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2016-01-07, 18:02
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Öluff 2016? Vart?

Citat:
Ursprungligen postat av Aina Visa inlägg

Tänk hur det kan gå... Vad tror ni om det?

Ingen flygresa bokad ännu, så vi hinner dra det här ett par varv till. Och jag hinner åka lite skidor.

Aina
Låter som ett jättebra val, besökte Sifnos i maj-juni 2015 och föll pladask för den, otroligt vackert och goda vandringsmöjligheter!
Serifos och Folegandros skulle jag också gärna besöka, bra val!.. :-)
Svara med citat
  #22  
Gammal 2016-01-08, 09:39
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 328
Standard Sv: Öluff 2016? Vart?

Citat:
Ursprungligen postat av Aina Visa inlägg
Så nu har vi plötsligt preliminärbokat två boenden - 6 nätter på Serifos och 5 nätter på Folegandros. Och däremellan Sifnos (4 nätter), tänkte vi. Förmodligen inte Amorgos. Tänk hur det kan gå... Vad tror ni om det?
Det låter som en perfekt rutt.

Fast jag skulle lägga längre tid på Sifnos än på Serifos.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2016-01-08, 10:13
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Sv: Öluff 2016? Vart?

Mycket bra val av öar på folegandros är utsikten om man bor i choran magnifik blev helt kär i ön trots att vi hade lite kyliga dagar. Jag gillar Serifos bättre än Sifnos vet inte varför kanske för det boendet och utsikten från hotellet var sagolik titta på hotell amfitritri så förstår du varför och om ni får dagar över Milos jag säger bara Milos att inte mer Svenskar upptäckt den ön är en gåta
trevlig resa och med er planering
Svara med citat
  #24  
Gammal 2016-01-08, 16:17
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Sv: Öluff 2016? Vart?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det låter som en perfekt rutt.

Fast jag skulle lägga längre tid på Sifnos än på Serifos.
Varför? Vi blev mer lockade av Serifos av din beskrivning på Kalimera.
Var är smartast att bo på Sifnos? Vi tittade lite på en liten fiskeby med ett par tre restauranter, Herronissos, men kände att det kanske är lite fööör lugnt trots allt... Svårt att veta.

Sen blir jag också nyfiken på den där restaurangen i Folegandros som "inte liknar något annat" och som en del går förbi, men den får jag väl uppleva tids nog!

Vi har ändrat lite i bokningarna, samma boenden men bytt datum. Maken konstaterade: "Ja, håller vi på så här tills vi åker får vi en kick varje dag!"
Surfar runt och tittar på boenden, läser om öar, kikar lite på båttider, överlägger, ändrar...

Först tänkte vi vara borta tre veckor, ca 1 vecka per ö. "Det kanske blir jättetråkigt? Det kanske är för små och stillsamma öar?" Lite ombokningar av datum. Jag börjar räkna ihop: "Men det här blir ju bara TVÅ veckor!!" "Drygt två veckor", hävdar maken. Men som sagt, flygresan är ännu inte bokad.

En fråga till Janne angående guiderna: Kan jag beställa dem redan nu eller är det någon Kykladen-guide som kommer att uppdateras inom kort?

Aina
Svara med citat
  #25  
Gammal 2016-01-08, 16:58
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Öluff 2016? Vart?

Heronissos är en väldigt liten fiskeby.. vacker men att bo där.. nja..alltför lugnt skulle jag nog säga!.. :-)

Skulle valt Apollonia så vackert och nära till Kastro och många av de fina vandringarna utgår därifrån.. många föredrar Kamares byn vid färjehamnen...där finns ett stort utbud av tavernor och oftast lite mer folk och rörelse.. en lång sandstrand.

Jag bloggade därifrån i 5 veckor, det finns bilder från Sifnos på min profilsida, titta där om du vill bli inspirerad!..
Svara med citat
  #26  
Gammal 2016-01-11, 21:42
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Sv: Öluff 2016? Vart?

Tack Sunny, har tittat på dina bilder - ser härligt ut! Nu är vi bokade och klara. Det blir en juliresa, 1-18 juli. Först 6 nätter på Serifos där vi bara ska softa, läsa och bada, 6 nätter i Chora på Folegandros och sedan avslutar vi med 5 nätter i Apollonia på Sifnos. Boende bokat och klart, ombokningsbart, men jag tror inte vi ångrar oss.

Tack för tips och synpunkter!

Aina
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT