Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-04-30, 00:08
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 838
Standard Lycka

Hej alla!
Om tre veckor exakt är vi, jag och min älskade man, på Santorini. Vi flyger från Göteborg och ska övernatta på Honeymoon Beach Apartments.
Vi har aldrig, trots många, många resor till Santorini, bott första natten på ön utan "flytt" så fort vi kunnat. Nu har vi bestämt att vi ska kolla in vad det är som är så speciellt med detta stället som vi hört så mycket om.
Vi gör det med öppna ögon och utan några förutfattade meningar och hoppas bara att det ska bli en fin början på vår treveckors semester.

Dagen efter åker vi vidare till Folegandros. Denna fantastiskt fina ö som vi kommit att älska sedan vi första gången besökte den 1994. Nu har vi hyrt ett litet hus i en vecka och det blir spännande att se hur vi tycker det är att bo lite utanför Chora som vi vanligtvis brukar bo i.
Efter Folegandros tar vi båten "en hållplats" till Sikinos för att bo på fina Lucas rooms. Fem dagar planerar vi att stanna där och avslutar på Milos. Vi har tänkt att bo först i Pollonia och sedan i Adamas.

Åh, vad vi längtar! Idag har vi ätit grekmat och druckit C.A.I.R Golden retsina och nu ikväll en ouzo i "kuvösen". Livet leker som Arne brukar säga!

Och inte nog med detta, vi har ytterligare 7 veckor, drygt, i Grekland att se framemot! Jag är såå tacksam och lycklig för det!

//maji
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-04-30, 01:23
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Lycka

Åhh..vad jag glädjs med er!!!
Lycka är bara förnamnet
/ Kajja
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-04-30, 13:42
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 838
Standard Sv: Lycka

Tack snälla Kajja
Har sett att du snart åker till fina Parga. Ha en riktigt fin semester där!

//maji
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-04-30, 16:24
Ingela A Ingela A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 314
Standard Sv: Lycka

Vad härligt!! Om ni har tid när ni är i Fira, titta gärna in och säg hej till mig i "New Art" i Fabrika shopping center.


Ingela
Svara med citat
  #5  
Gammal 2017-04-30, 18:24
UllaCs avatar
UllaC UllaC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 362
Standard Sv: Lycka

Nästan samma rutt. Vi flyger från Göteborg och tar oss sedan via Rafina och Naxos till Folegandros den 30 maj. Efter en vecka där åker vi till Sikinos där vi stannar 5-6 dagar innan vi återvänder till Naxos. Både Folegandros och Sikinos är nya öar för oss så det skall bli väldigt spännande..
Ulla
Svara med citat
  #6  
Gammal 2017-05-01, 11:14
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 838
Standard Sv: Lycka

Citat:
Ursprungligen postat av Ingela A Visa inlägg
Vad härligt!! Om ni har tid när ni är i Fira, titta gärna in och säg hej till mig i "New Art" i Fabrika shopping center.


Ingela
Det skulle vara roligt att träffa dig! Det får nog bli när vi åker hem för då bor vi sista natten i Fira. Vem vet vi kanske dyker upp och säger hej 9/6

//maji
Svara med citat
  #7  
Gammal 2017-05-01, 11:26
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 838
Standard Sv: Lycka

Citat:
Ursprungligen postat av UllaC Visa inlägg
Nästan samma rutt. Vi flyger från Göteborg och tar oss sedan via Rafina och Naxos till Folegandros den 30 maj. Efter en vecka där åker vi till Sikinos där vi stannar 5-6 dagar innan vi återvänder till Naxos. Både Folegandros och Sikinos är nya öar för oss så det skall bli väldigt spännande..
Ulla
Så synd att vi missar varandra både på Folegandros och Sikinos. Tror att ni kommer att gilla båda öarna. Sikinos har vi bara besökt en gång tidigare men det blev kärlek direkt och vi bestämde redan då att dit skulle vi tillbaka. Det finns så många öar och platser i Grekland som man vill återvända till och så många nya man vill upptäcka!
Naxos är också en favoritö för oss. Var där en vecka förra året men denna resan fick det bli Milos istället.

Ha en härlig resa

//maji
Svara med citat
  #8  
Gammal 2017-05-01, 20:04
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Lycka

Citat:
Ursprungligen postat av maji Visa inlägg
Vi gör det med öppna ögon och utan några förutfattade meningar och hoppas bara att det ska bli en fin början på vår treveckors semester.
Jag håller tummarna.

Citat:
Och inte nog med detta, vi har ytterligare 7 veckor, drygt, i Grekland att se framemot! Jag är såå tacksam och lycklig för det!
Det låter underbart. Grattis!

Spännande att bo i ett eget hus!

Citat:
Ursprungligen postat av UllaC Visa inlägg
Både Folegandros och Sikinos är nya öar för oss så det skall bli väldigt spännande..
Det är bara att gratulera att ni har två så fina öar kvar att se.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT