Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Milos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-05-08, 17:53
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Bussar på Milos

Hur är det med bussar på Milos? Finns det? Och i så fall; Finns det flera linjer? Var går de? Går de ofta? Tidigt och sent?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-05-08, 18:58
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Bussar på Milos

Visst går det bussar på Milos och vi har varit ganska nöjda med hur det går att ta sig runt med dem. Nu har vi iofs aldrig varit på Milos i riktig högsäsong men jag skulle tro att turlistan förändras en aning med tätare turer när det närmar sig mitten av juli. Från hamnbyn Adamas utgår bussarna från ett litet torg och där finns även en fullständig turlista uppsatt. Rakt över torget är det för övrigt förbjudet att parkera...jag har nog aldrig sett så många felparkerade fordon som där!

Vi har åkt till Provatas Beach (bussen tillbaka går vid tre-snåret vad jag kan minnas), upp till Plaka för att äta middag (då går det en buss i lagom tid tillbaka, man hinner både se solnedgång och äta middag) och även till byn Pollonia för en dagstur (då kan man hoppa av längs vägen och gå ner till vissa stränder). Bussen till Provatas går även förbi stranden vid campingplatsen.

Men vill man kunna ta sig på ett enkelt sätt till precis alla stränder på Milos (och de är ju ganska många!) så är moppe eller bil att föredra så att man kan åka när man själv vill och lättare kombinera besök på flera ställen. När vi var på Sarakiniko första gången tog vi faktiskt taxi dit för det funkade inte alls med bussen.

Milos är för övrigt en av våra favve-öar men det är inte tänkt att det ska bli ett besök där i år. Fast man vet aldrig - det finns ju förbindelse med Karpathos.

Celbe (hon med sambon från "schtaan")
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-05-08, 19:06
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Bussar på Milos

Tack för jättebra info!


Citat:
Ursprungligen postat av Celbe Visa inlägg
(hon med sambon från "schtaan")
Och tack för senast också, det var verkligen trevligt att träffas! Hälsa Niclas! Jag kom förresten på efteråt att jag borde ha frågat om han möjligen gick i parallellklass med min brorsa, tror åldrarna skulle kunna stämma!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-05-08, 19:39
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Bussar på Milos

Ja, busstrafik finnes på Milos, men i början av juli går det betydligt tätare än när vi var där. Vi var där runt midsommar, då kom vi inte med buss till Sarkiniko... Ett fåtal bussturer till Paleochora vet jag... Så moped är ett alternativ eller bil, men glöm ej körkortet!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-05-09, 08:41
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Bussar på Milos

Citat:
Ursprungligen postat av Ioslina Visa inlägg
Ett fåtal bussturer till Paleochora vet jag...
Ja, just det, Paleochora har vi också varit på så det går en busstur på det hållet också. Vad jag kan minnas går det en buss tillbaka till Adamas vid tre - halvfyra-snåret på eftermiddagen och möjligtvis en som går
senare vid sex-tiden. Ibland brukar jag fotografera bussturlistorna men när vi var på Milos senast hade jag inte digitalkamera, så de bilderna har jag inte här där jag befinner mig just nu.

Celbe
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT