Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-09-05, 09:06
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Norwegian

Många av oss använder ju sig av Norwegian när vi skall flyga till Grekland. Nu har Ryan Airs vd Michael O`Leary uttalat sig om att Norwegian snart kommer att gå i konkurs. Liknande rykten har gått omkring förut och visst hoppas man att det inte skall stämma. Men funderar man på att boka biljetter till t.ex nästa år känns det ju inte så bra

http://www.di.se/nyheter/norwegian-p...gt-ryanair-vd/

/ Anne
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-09-05, 11:05
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Norwegian

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Många av oss använder ju sig av Norwegian när vi skall flyga till Grekland. Nu har Ryan Airs vd Michael O`Leary uttalat sig om att Norwegian snart kommer att gå i konkurs. Liknande rykten har gått omkring förut och visst hoppas man att det inte skall stämma.
Jag kanske skulle ha trott på det om det kom från någon annan än O`Leary.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-09-07, 13:16
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Norwegian

Ja, han brukar ju vara rättfram i sina uttalanden. Norwegian lär ha svarat att han sagt detta på grund av att Norwegian på senaste tiden har rekryterat många piloter från just Ryan Air:

https://www.affarsvarlden.se/bors-ek...ngrepp-6869252

Hur som helst. Åtminstone här i Finland ger man rådet att man helst skall betala sina flygbiljetter med kreditkort för då får man tillbaka sina pengar i fall av konkurs. Och så brukar vi göra. Om man reser charter så brukar man också vara skyddad förstås.

/ Anne
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-09-21, 10:29
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Norwegian

För att nu lite återkomma till detta så just nu verkar det i alla fall som det skulle vara Ryanair som har problem. Inställda flyg:

http://www.expressen.se/dinapengar/k...ndratals-flyg/

De säger "miss i planeringen", men det är nog för att piloterna har flytt till andra flygbolag, bl.a Norwegian och Kina. Och de som är kvar har satt sig på tvären:

https://www.theguardian.com/business...rk-on-days-off

Härifrån Finland är Ryanair inget alternativ för resor till Grekland eftersom de bara har några enstaka flyg från Tammerfors till Tyskland och Ungern. Men antar att de har bättre alternativ från övriga Norden.

Så när det gäller Norwegian eller Ryanair så är Norwegian det bästa alternativet för mig i alla fall.

/ Anne
Svara med citat
  #5  
Gammal 2017-09-21, 12:15
Pnyx Pnyx är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 410
Standard Sv: Norwegian

De har i stort sett fungerat bra de gånger jag flugit med Ryanair från och till Skavsta. Jag har försökt följa medias rapportering kring den här soppan och man behöver inte vara ett geni för att förstå att Ryanair ljuger, gång på gång dessutom. De som blivit/blir strandsatta måste vara något så urförbannade och de sprider givetvis sin ilska. Varumärket är skadat för all överskådlig framtid; vem vill chansa på en flygning med Ryanair? Inte jag i alla fall. Nu är det slutflugit med Ryanair för min del.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2017-09-27, 17:25
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är uppkopplad nu
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 650
Standard Sv: Norwegian

Nu bekräftas det att piloterna flyr Ryan. De tvingas ställa in massor med flygningar pga pilotbrist. Bra att ha i bakhuvet vid bokningar...

/Netwolf
Svara med citat
  #7  
Gammal 2017-09-28, 09:59
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Norwegian

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Nu bekräftas det att piloterna flyr Ryan. De tvingas ställa in massor med flygningar pga pilotbrist. Bra att ha i bakhuvet vid bokningar...

/Netwolf
De ställer bland annat in Aten-Chania och Aten-Thessaloniki i vinter.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT