Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kythera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-07-02, 12:38
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 238
Standard Boende i Potamos

Någon av er få med erfarenhet från Kythera som kan tipsa om boende i Potamos? (tänkte det kunde vara lämpligt med ett par nätter där i samband med söndagsloppisen)
Jag har googlat fram sex ställen, men det är väldigt svårt att få nån direkt uppfattning om desamma.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-07-03, 13:33
Ankan Ankan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 457
Standard Sv: Boende i Potamos

Hej, det finns ett antal boende i Potamos och de är allla relativt nya, fast i gamla hus. De flesta har bara några enstaka rum men jag tror inte att du blir utan i september.
När i September planerar ni att komma? Just Potamos brukar vara väldigt fuktigt och därmed kallt på kvällarna så en extra tröja är inte helt fel...

Hälsningar
Anki
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-07-03, 14:03
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 238
Standard Sv: Boende i Potamos

Marknadsbesöket blir antagligen i mitten av månaden. Tänkte också passa på att vandra till Paleochora då (eller dagen innan/efter).
Tack för info om tröjbehov. Jag har ju aldrig haft med mej nån dylik på en Greklandssemester tidigare (brukar om det kniper klara mej med min jeansskjorta).
Anledningen till att vi funderar på att förboka ett par nätter där är, eftersom utbudet verkar vara något begränsat, att det möjligtvis skulle kunna vara svårt att hitta nåt hyfsat, till ett rimligt pris, under en helg. Men det kanske är att oroa sej i onödan?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-07-04, 14:56
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Östersund/Koutsounari
Inlägg: 1 440
Standard Sv: Boende i Potamos

Cherleston, läs gärna vårt resebrev från 2011. Där står om hur vi gjorde med rumshyra, då vi kom till Potamos.
Någon oro för brist på besin finns inte. Ön är så liten, att du kan snurra 10 ggr utan att tanken blir tom. OK, nu tror jag att hamnade på fel tråd! Det var den andra som handlade om bensin och Shell!
Det finns säkert en del andra nyttiga saker att läsa om i Jan-Eriks och Ylvas resebrev.
Ha en trevlig semester på den lilla lite annorlunda grekön. / Jannis
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-07-04, 16:00
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 238
Standard Sv: Boende i Potamos

Jag har SJÄLVKLART redan läst ert (och PA:s) resebrev! Ett antal ggr, t.o.m.. Båda har helt klart inspirerat vårt val av ö i år.
Jag har faktiskt nu bokat två nätter i Potamos också (Studio Sophia i Guesthouse Lanos). Lite dyrare än vi brukar lägga på boende, men nån gång får man unna sej lite extra.
Funderar på att klämma in ett par nätter i Avlemonas också (efter Kapsali och innan Potamos). Där finns det ju lite större utbud av boenden. Nån som har nåt tips på boende där?
PS. Inte lätt att hålla reda på alla trådar med frågor jag har om Kythera. DS.

Senast redigerad av Charleston den 2013-07-04 klockan 16:08. Anledning: knappslintning
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT