Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Patmos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-06-29, 09:06
Sven G Sven G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 9
Standard Matintryck från Patmos

Just hemkommen från en vecka på Patmos. Första gången, förutom Kreta, jag återvänder till en ö. Men Patmos är värd det. Lite synpunkter dock på olika mattips som jag läst på Kalimera. Gav Loukas teverna en ny chans, minns att jag inte blev så imponerad förra gången, för sex år sedan.
Förrätterna var bra denna gång, men det grillade var en katastrof. Smaklöst och alldeles för hårt grillat.
Förra gången blev jag förtjust i Hilimoudi som ligger på en liten tvärgata till vänster 50 meter upp efter Choravägen från hamnen. Inte lika bra som förra gången, men helt ok.
Bäst den här gången var tavernan som ligger i hörnet strandvägen-Choravägen. Mycket god och varierad meny, förväxla den inte med baren intill. Även Pantelis, mitt på gågatan, var bra.
Vid Kambos beach har inläggen på Kalimera tipsat om Georgies place, för mig kändes den som en ordinär strandbar. Varken bättre eller sämre.
Jag rekommenderar istället att gå uppför den branta backen och fortsätta 70 m ner på andra sidan till Vagia Cafe´. Där kan man fika eller ta in en smårätt och njuta över den underbara utsikten ner öveer Vagia beach. En underbar avstressande miljö. Missa inte detta cafe´.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT