Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Paros & Antiparos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-12-12, 21:48
Max W Max W är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 33
Standard Antiparos 2015

Äntligen dags för båtluff igen! Jag har inte inte luffat sen tidigt 90-tal, på den tiden när man var ungkarl eller reste med kärleken. Då var man mest intresserad av fest o billigt boende på framförallt Ios o Antiparos. Nu ska vi resa två familjer med tre ungdomar(19,17 o 12) och Anti är ett givet stopp. Har som sagt inte varit där på länge(94) och vill minnas att det inte fanns jättemycket att göra kvällstid förutom att äta, dricka o dansa. Två av ungdomarna är (mycket) intresserade av shopping o gillar att strosa i affärer! Hur ser det ut i dag? Finns det någon shopping att tala om? För husfridens skull kan det vara avgörande för hur många dagar vi stannar på ön
Ha en trevlig helg alla!

Max W
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-12-13, 01:49
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Köping
Inlägg: 1 117
Standard Sv: Antiparos 2015

Det finns väl inte så många affärer att strosa runt i men ett antal mindre boutiquer med kläder, damkläder då. Guld och silver finns även och lite olivsnideri också. Krimskrams är det sparsamt med men några souvenirshoppar finns givetvis.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-12-14, 11:24
Max W Max W är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 33
Standard Sv: Antiparos 2015

Tack för svar! Det verkar ju som att tjejerna kan slå ihjäl några timmar på shopping i alla fall

Max W
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-12-14, 11:47
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Antiparos 2015

Annars kan jag rekommendera att de tar båten över till Naxos för ett par timmars shoppingtur. Där finns många fina, mysiga och bra klädbutiker med hög kvalitet (har de senaste åren handlat årets ranson av byxor i en butik där).
Men då bör de lämna turiststråken i gamla stan och ta sig upp på den stora tvärgatan som ligger ovanför Naxos On the Rocks baren (förbi det stora hotellet Xenia) och lite närmare det livliga, underbara lilla torget som kallas för Court Square.
Åh vad jag längtar dit nu.

Senast redigerad av Thira den 2014-12-14 klockan 11:52.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-12-14, 12:25
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Sv: Antiparos 2015

Shoppingmöjligheter finns helt klart på Naxos men jag tror att det räcker med att ta båten över till Paros o Parikia. Har inte läget helt klart för mig gällande utbudet, men tror (om jag minns rätt) att det finns mer för yngre shoppare där än på Antiparos.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-12-14, 14:37
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Köping
Inlägg: 1 117
Standard Sv: Antiparos 2015

Ja, det finns mer i Parikia på Paros, mycket mer. Dock så har många vanliga butiker för vana att ta siesta på eftermiddagen. Turist och krimskramsbutikerna har öppet men många juvelerare, kläder, skor och leksaker stänger alltså 12.00 eller 13.00. Öppnar väl framåt kvällen igen.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-12-15, 20:02
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Antiparos 2015

8-10 små butikker med fine klær/sko for jenter/damer på Antiparos... finner alltid noe jeg har lyst på der Men noen av dem er forholdsvis dyre. I Parikia og spesielt i Naoussa på Paros er det også mye god shopping


Tror ungdommene vil kose seg på Antiparos...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT