Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Paros & Antiparos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-04-16, 17:36
ah666 ah666 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: kungsbacka
Inlägg: 96
Standard boende i Paros

Vi åker till Santorini 27/5, vidare till Paros för att stanna någr dgr på Antiparos. Färjan anländer 18,45 till Paros, färjan vidare inte förren på morgonen. Har någon ngt tips på boende (5pers) över natten nära hamnen?
Tack!! Annelie
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-04-16, 18:08
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: boende i Paros

Pension Rena är en pärla. Litet ställe med tiotalet rum/Studios på bara cirka fem minuters promenad från hamnen.

Arne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-04-16, 20:15
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: boende i Paros

Inte kan jag tro att sista båten har gått till Antiparos redan vid 19-tiden!!! Skulle tro att det finns FLERA möjligheter, om ni vill till Antiparos redan första dagen/kvällen.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-04-16, 20:38
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: boende i Paros

Enligt GTP går det inga båtar från Parikia på kvällen. Däremot går det en i timmen fram till 23.45 från Pounda. Den tar bara tio minuter. Hur lång tid det tar att ta sig dit från Parikia vet jag inte, men det är ju inte långt.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-04-16, 21:06
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: boende i Paros

Citat:
Ursprungligen postat av Arne
Pension Rena är en pärla.
Tack för tipset! Även vi är ute efter en övernattning på Paros, för att dagen efter åka vidare till Amorgos. Vi landar i Aten söndagen den 18 juni. Det verkar inte finnas direktbåtar till Amorgos då. Först tänkte vi åka till Naxos och ligga där en natt, men då skulle vi få skrota i Pireus hela dagen eftersom båten inte går förrän 17.30. Det finns en snabbåt till Paros redan halv två som vi hoppas på att hinna med (landar 11.40 i Aten). Då får vi en kväll i Parikia och åker sedan vidare till Amorgos på måndagmorgonen.

Carina - som älskar att planera
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-04-16, 21:35
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: boende i Paros

Vår dotter bodde på Rena en sommar och var nöjd.
Vi har sett pensionen utifrån när vi passerat med buss vid ett flertal tillfällen, det ser helt OK ut, och som Arne säger så ligger det endast 5 min. promenad från färjorna.

Turen till Pounda tar ca 12-15 min. med taxi, möjligen kan det gå en buss, men den sista kan mycket väl ha gått, så det är nog taxi som gäller om man vill med den lilla färjan från Pounda till Antiparos. Men jag skulle även kolla läget i Parikia när jag kom dit (eller om några veckor på GTP) för att se om inte det går en direktfärja därifrån först.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-04-17, 17:29
ah666 ah666 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: kungsbacka
Inlägg: 96
Standard Sv: boende i Paros

Citat:
Ursprungligen postat av Arne
Pension Rena är en pärla. Litet ställe med tiotalet rum/Studios på bara cirka fem minuters promenad från hamnen.

Arne
Tack för tipset!!!
Annelie
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-04-17, 17:31
ah666 ah666 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: kungsbacka
Inlägg: 96
Standard Sv: boende i Paros

Tack! Har försökt leta i tidtab. men dom kanske inte är uppdaterade nu...sedan är jag glad amatör....var många år sedan sist!
Tack igen!
Annelie
Svara med citat
  #9  
Gammal 2006-04-17, 17:38
Joanna Joanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: London
Inlägg: 54
Standard Sv: boende i Paros

Hej hej, det går bussar från paroikia till pounta samt retur och tidtabellen finns att kolla in på
Under högsäsong går bussarna till 2-tiden på natten men i maj skulle jag tro kanske till 8-9 tiden på kvällen eller så.
Busshållplatsen är precis till vänster om hamnen så det borde inte vara svårt att hitta, kalo taksidi!

Senast redigerad av Zanét den 2006-04-17 klockan 18:27. Anledning: Otillåten länk
Svara med citat
  #10  
Gammal 2006-04-17, 17:40
ah666 ah666 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: kungsbacka
Inlägg: 96
Standard Sv: boende i Paros

Tack joanna! då kanske vi kommer till Antiparos i alla fall på kvällen!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2006-04-17, 17:42
ah666 ah666 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: kungsbacka
Inlägg: 96
Standard Sv: boende i Paros

Tack!!
Annelie
Svara med citat
  #12  
Gammal 2006-04-18, 07:25
JanssonJunior JanssonJunior är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 67
Standard Sv: boende i Paros

Citat:
Ursprungligen postat av CarinaN
Det finns en snabbåt till Paros redan halv två som vi hoppas på att hinna med (landar 11.40 i Aten).
Det är alltid roligt med tidsomptimism!
Hoppas ni hinner, men jag lägger min kort på att ni inte gör det. Om ni inte har helikopter!
Trevlig resa hur som helst!

Hälsningar
Svara med citat
  #13  
Gammal 2006-04-18, 12:53
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: boende i Paros

Det är lugnt!!! Färjan från Pounta till Antiparos by går ju nästan ända fram till midnatt. Taxi från Pariklia till Pounta kan bara kosta 6-7€ nånstans.
Kvällens turer nedan....


Arne

GREEK TRAVEL PAGES: The Greek travel - tourism guide on the Internet </IMG>Click on any port to highlight identicals 00:30PA POUNDA Antiparos 18:45PA POUNDA Antiparos 19:45PA POUNDA Antiparos 20:45PA POUNDA Antiparos 22:15PA POUNDA Antiparos 23:45PA POUNDA Antiparos
Svara med citat
  #14  
Gammal 2006-04-18, 19:09
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: boende i Paros

Citat:
Ursprungligen postat av JanssonJunior
Det är alltid roligt med tidsomptimism
Jaa.., jag vet att det är snävt tilltaget . Förra sommaren landade vi 13.45 och ville hinna med en båt till Milos som gick 16.00. Det var en fredag, och dessutom pingsthelg, så varenda kotte skulle ut på öarna. Bussen gick supersakta p g a all fredagstrafik, så vi kom inte till Piraeus förrän drygt 16.00. Eftersom det var vår första båtluff vimsade vi runt ett tag innan vi hittade rätt färja. Vi trodde naturligtvis att vi hade missat den, men den var försenad och alldeles sprängfylld av folk. Vi fick köpa första klass-biljett eftersom allt annat var slutsålt. Vad den förstaklass-biljetten stod för har jag ingen aning om för det fanns inga lediga sittplatser på hela båten, men det gjorde inget för vi hade det så skönt i kvällssolen ute på däck.
Den här gången kommer vi på en söndag och då räknar jag kallt med att bussen till Piraeus rullar på lite fortare. Hoppas kan man ju alltid, annars tar vi båten till Naxos 17.30 istället .

Carina
Svara med citat
  #15  
Gammal 2006-04-18, 19:16
ah666 ah666 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: kungsbacka
Inlägg: 96
Standard Sv: boende i Paros

Tusen tack!
annelile
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT