Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-06-01, 15:54
kerstin kerstin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 4
Standard Båtturer

Har försökt hitta olika rutter mellan öarna, är det så att ta sig från Naxos till Amorgos måste man åka via alla småöarna så det tar mellan 5-6 timmar för en såpass liten sträcka? el. finns det bolag som går direkt? Har även försökt hitta något mellan Amorgos - Sifnos men där har jag inte hittat något alls. Vi flyger hem från Athen 18.00, tror Ni att man kan åka från Syros samma dag till Pireus utan problem? Tacksam för svar!
Kerstin
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-06-01, 18:34
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Båtturer

Den något snabbare (men vid blåst mycket gungigare) Skopelitis går från Paros, om den går från Naxos vet jag inte.

Från Paros får man i alla fall en underbar resa till Koufinissi, båten går sedan vidare till Amorgos
Ett år hade vi enorm tur (tror jag?) Vi såg delfiner som lekte längs båten.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-06-01, 19:57
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Båtturer

Förlåt, jag menar från Naxos, lite snurrigt nu så här när avresedagen närmar sig

// Helén
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-06-02, 11:01
gunnars avatar
gunnar gunnar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 410
Standard Sv: Båtturer

Man behöver inte via alla småöar, jag har åkt med GA-ferries Dimtroula från Naxos via Donoussa till Amorgos. GA:s gamla plåtschabrak har alltid lite svårt att hållla tiderna så räkna alltid med minst en timmes försening. Men det finns andra färjor som också går via Donoussa.

Mellan Amorgos och Sifnos har jag aldrig sett att det gått några färjor. Jag tror inte ens jag sett några färjor mellan Naxos och Sifnos.

Från Syros bör du kunna åka samma dag till fastlandet om du åker klockan 18:00 men du behöver inte åka till Pireus. Du har också Lavrio och Rafina som du kan åka till från Syros. Just nu hittar jag dock ingenting inlagt på GTP, men det brukar gå färjor mellan Syros och Rafina.

Gunnar (3 veckor kvar)
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT