Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-11-20, 17:42
Åsas avatar
Åsa Åsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: ÖREBRO
Inlägg: 76
Standard Faliraki

Hej alla kalimeror !!
Jag har velat fram och tillbaka om vart jag ska åka i sommar och .Nu är jag tillbaka vid mitt ursprung mål, Faliraki. Har aldrig varit på Rhodos så jag tar tacksamt emot allt .Ni vet och tycker. En fråga dock. Har varit några ggr på Chaniakusten och där kan det blåsa ordentligt i 4~5 dagar med badförbud då blir man beroende av att hotellet har pool. Hur är det i Faliraki ? Tacksam för era åsikter.
Ha det gott, Åsa

Senast redigerad av Kalimera den 2012-11-20 klockan 19:02.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-11-20, 18:59
Åsas avatar
Åsa Åsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: ÖREBRO
Inlägg: 76
Standard Sv: Faliraki

Den "arga" gubben ska inte vara där, det skulle vara en
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-11-20, 19:02
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Faliraki

Citat:
Ursprungligen postat av Åsa Visa inlägg
Den "arga" gubben ska inte vara där, det skulle vara en
Fixat.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-11-20, 22:52
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Faliraki

Faliraki har sandstrender og det blåser ikke der...det kan det derimot gjøre på vestsiden/Ixia-siden.. men ikke med like farlige bølger som i Rethymnon..(tror jeg)

Den greske idyllen finner du ikke der da orten kun er oppbygd for turisme...
Selve Faliraki sentrum er et typisk party-sted med mye britisk ungdom og noe musikkstøy om kveldene... men der finnes også barnefamilier...og man trenger ikke bo akkurat inni bargaten.

Jeg har bodd i Faliraki to ganger med barn... de ville absolutt bo der andre gang vi dro dit også.. Vi valgte å bo der pga. tilgangen til gode strender.
Noen ganger spiste vi i Faliraki..mange gode spisesteder.. og andre kvelder tok vi bussen inn til Rhodos by, den tok vel ca. 20 min.

Personlig ville jeg bodd i nærheten av Faliraki sentrum, gjerne bortenfor sentrum mot Lindos og ikke på den siden av stranden mot Rhodos by med alle de store hotellene...men hver sin smak
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-11-22, 17:33
Åsas avatar
Åsa Åsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: ÖREBRO
Inlägg: 76
Standard Sv: Faliraki

Tack för ditt svar Ia Din beskrivning låter ungefär som jag föreställt mig fast bättre. Att det bara tar 20 min med buss in till Rhodos stad är oxå ett stort +.
Jag åker dit främst p.g.a vad jag läst om stränderna. Sen kan jag alltid åka in till stan om jag blir rastlös.
Ving har ett hotell Irinna 400m till stranden och 300 till centrum, det låter ju bra. Vet du nått om hotellet ?
Ha det gott, Åsa
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-11-25, 14:40
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Faliraki

Nei, beklager..vet ikke noe om hotellet. Vi reiste på egenhånd og bestilte hotel utenom charterprogram.
I følge kartet ligger hotellet langt bortenfor bargatene og ungdomshoteller så kan ikke tenke meg dere vil merke noe til utelivet. Ligger også på et område av stranden som ikke overfylt.. men kanskje ikke den fineste delen av stranden ?

Veldig få skandinaviere bor i Faliraki... men som strandmenneske som jeg er ville jeg ha bodd der igjen om jeg skulle tilbake til Rhodos ... men fåretrekker andre siden av Faliraki by.

Lei bil, flotte veien og mange steder å besøke.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-11-27, 09:26
Åsas avatar
Åsa Åsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: ÖREBRO
Inlägg: 76
Standard Sv: Faliraki

Tack igen Ia
Menar du att stranden nära hotellet är "dålig" ?? om det nu finns några dåliga stränder i Faliraki. Om så är fallet, hur långt är det till den fina ?
Tack på förhand, Åsa
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-11-27, 19:46
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Faliraki

Neida den er ikke dårlig... men stranden er ikke lik hele veien... noen steder kan det være grus..eller litt stenete og noen steder kan det være litt mere ansamling av tangrester... hvordan det er akkurat der vet jeg ikke, men det er sikkert bra.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2012-11-28, 18:21
Åsas avatar
Åsa Åsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: ÖREBRO
Inlägg: 76
Standard Sv: Faliraki

Ok, tack
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT