Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-06-22, 22:36
tierp tierp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Tierp
Inlägg: 22
Standard Lädergatan

Hej
Jag har läst här på Kalimera att det finns någon gata som kallas Lädergatan i Chania. Nu är min fråga var kan man hitta den (helst en karta) ? Säljer dom bara läderarbeten där eller är det allt möjligt? Om det är läder hur är priserna ?

Vi ska till Chania i september så vi vill ha så mycket information som möjligt om allt.

Soliga hälsningar / Tierp

Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-06-23, 08:42
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Lädergatan

Om du startar uppe vid palmallén och går ner mot den venetianska hamnen
så finner du Lädergatan på höger sida. Det är en tvärgata kantad av läderbutiker. Pris och kvalitet varierar.

Fortsätter du i lädergatans förlängning kommer du efter ett par hundra meter fram till den gamla saluhallen. Ett trivsamt ställe.

Arne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-06-23, 15:59
tierp tierp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Tierp
Inlägg: 22
Standard Sv: Lädergatan

Hur är priserna om man jämför med svenska priser?

Tierp
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-06-23, 16:08
pollebosse pollebosse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Karlshamn
Inlägg: 602
Standard Sv: Lädergatan

Har bara köpt lite småsaker, som plånbok, bälte, väska och liknande.
Fyndpriser om man gör ett pris prestatationsförhållande på våra inköp. Jag har alltid varit nöjd med våra små inköp. Det finns så mycket att välja på och är man noga kommer man ha massor av chanser att få det man vill ha till bra pris.

Paul
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-06-23, 17:24
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Lädergatan

För sådär fyra år sedan skulle jag ånyo inhandla ett läderbälte till mina byxor och shorts. Jag hade tidigare under åren inhandlat billiga bälten i prisklass runt 2-3 Euro.
Dessa bälten kom emellertid att upplösas i atomer enär de voro sammanfogade av plaststrimlor vilka färgats svarta med hjälp av skokräm eller motsvarande...

När vi i goda vänners sällskap vandrade ner att inhandla ett kvalitetsbälte, då landade priset på 15 €. Detta bälte fungerar precis perfekt och har så gjort sedan jag för fyra år sedan detsamma inhandlade...


Pris och kvalitet stå med andra ord i samklang med varandra.


Arne
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-06-23, 18:41
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Lädergatan

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg

Pris och kvalitet stå med andra ord i samklang med varandra.

Arne
Jo det är ju en sanning som nästan alltid stämmer, sagt med andra ord: "Man får vad man betalar för. "
Jag har handlat en väska på lädergatan en gång, ganska dyr tyckte jag då, men den har faktiskt hållt färgen....
Jag köper aldrig något som hängt utanför affärerna utan går alltid in och botaniserar bland de icke solskadade varorna.

Lissi
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-06-23, 22:02
naxosss avatar
naxoss naxoss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 337
Standard Sv: Lädergatan

Jag köper med jämna mellanrum, vart fjärde år cirka, en röd plånbok i läder. Den är mjuk som kalvläder och har de senaste tio åren kostat 10 euro. I år är det dags att köpa ny. Får se på torsdag vad den kostar i år. Den går aldrig sönder men den blir smutsig. Hade den varit svart så tror jag att den hade hållit i många fler år.

Jag tycker att det är ett väldigt bra pris med tanke på kvalitet och storlek.

Lena
Svara med citat
  #8  
Gammal 2013-06-24, 06:31
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna - Grekland...?
Inlägg: 1 759
Standard Sv: Lädergatan

Citat:
Jag köper aldrig något som hängt utanför affärerna utan går alltid in och botaniserar bland de icke solskadade varorna.
Va!
Når solen ner på Lädergatan? Det har jag aldrig sett.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2013-06-24, 09:16
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Lädergatan

Många väskor har en helt annan färg i lädret om man lyfter på locken på uteliggande fack och tittar på den bit av väskan som finns under. Många ryggor är flammiga på utsidan. Sol eller inte på Lädergatan så är många väskor "skadade". Många turistorter där väskor säljs har samma problem med varor som hänger ute hela dagarna. Men det är ju upp till var och en att kolla.Man kan ju kika inne också.

Sen hur mycket solen skiner just på "lädergatan "har jag aldrig kollat när jag gått där. Då har väskorna varit i fokus.

Lissi
Svara med citat
  #10  
Gammal 2013-06-24, 10:15
ouzakia ouzakia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: från jämtland, bor i norge
Inlägg: 172
Standard Sv: Lädergatan

Citat:
Ursprungligen postat av tierp Visa inlägg
Hej
Jag har läst här på Kalimera att det finns någon gata som kallas Lädergatan i Chania. Nu är min fråga var kan man hitta den (helst en karta) ? Säljer dom bara läderarbeten där eller är det allt möjligt? Om det är läder hur är priserna ?

Vi ska till Chania i september så vi vill ha så mycket information som möjligt om allt.

Soliga hälsningar / Tierp

Anbefaller du kjöper Kalimeras E-guide om Chania, där står allt du behöver å veta. Jättebra guide.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2013-06-25, 04:07
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Lädergatan

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
...Jag hade tidigare under åren inhandlat billiga bälten i prisklass runt 2-3 Euro.
Dessa bälten kom emellertid att upplösas i atomer enär de voro sammanfogade av plaststrimlor vilka färgats svarta med hjälp av skokräm eller motsvarande... Arne
Jag har själv sålt läder och väskor på "Lädergatan" och citerar nu närmsta butkiskgranne - "Kineserna talar inte om att bältena är dyrare att tillverka - De försämrar bara kvalitén." Vad får man för bälte för dryga 50-lappen i Sverige? Köp riktigt läder och sköt det!

//Kikh
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT