Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-03-23, 20:14
Meidell Meidell är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 63
Standard St James`s - 2010

Årets ferie går til den lille landsbyen Lothiarika og hotellet St James`s!!

Har lest en del på nettet vedrørende hotellet og ser ut til at dette blir midt i blinken for vår lille familie!

Vi er imidlertid alltid interessert i å høre fra alle dere som har besøkt hotellet tidligere og deres inntrykk av hotellet og området.

Er det forresten noen som vet hvorvidt man kan komme i kontakt med hotellet per e-post eller som vet hvorvidt det er barnesenger tilgjengelig på hotellet?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-03-24, 09:12
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: St James`s - 2010

Har bott på James de senaste 5 åren, åker igen den 30 maj. Det finns ingen på hotellet förrän närmare säsongsstart, men då kan du ringa dem på +30-22440-44380 eller skicka ett fax +30-22440-44382. Men jag tror att du kan ta det med Apollo direkt.

Det är ett fantastiskt hotell. Standarden är väl som den brukar på 3-stjärniga hotell, men personalen är underbar och miljön. Dock kan man störas lite av ljudet från grannhotellet men de brukar inte hålla på så långt in på natten.

Om det finns barnsäng vet jag faktiskt inte, har inte haft behov av....

Hoppas ni får en trevlig vistelse i alla fall.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-05-16, 07:05
Meidell Meidell är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 63
Standard Sv: St James`s - 2010

Bare 7 dager og 11 timer til avreise!!!!!!

Noen som vet hvordan det er med minibanker i området hvor hotellet ligger? Må man inn til Pefkos eller Lardos for å finne den slags?

Og hvordan er det med matbutikker - bare små butikker med litt av alt mulig eller finner man også større butikker?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-05-16, 11:21
roches avatar
roche roche är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: ROOS
Inlägg: 27
Standard Sv: St James`s - 2010

Hej
Bodde på ST:james förra sommaren, det finns en del matbutiker i närheten, men i Lardos finns det lite större matbutik. Det är inte så långt, går bussarr. Uttagsautomat finns, det är väl 500 meter dit, ner mor köpcentret på vänster sida finns det en automat. Vi stördes inte så mycket av ljudet från El Vita, då var det värre från den egna baren på hotellet, men så bodde vi precis bakom också. Underbar havsutsikt, kanon med stranden så nära. Bra mat på Casa Di Flavia , efter köpcentret.
Om du går rakt upp från hotellet så finns det en taverna där, glömt namnet, men det finns en supermarket i samma lokal också, bra mat o trevlig personal.
i Lardos finns det gott om bra matställen
Stefan
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-05-16, 18:13
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: St James`s - 2010

Håller med Roche, tavernan 75 m från hotellet har bra mat o trevlig personal. Själv äter jag där varenda kväll. Taverna Perikles heter den. Mamma sitter i butiken 07-24, pappa basar i köket och dottern tar hand om gästerna. Den andra dottern studerar i Aten. Ska du äta o betala med kort får du gå till mamma i affären o betala. Beställer du t ex vattenmelon så kan du se dottern gå in i affären o hämta en melon. Helt underbara människor, några jag verkligen längtar efter att få träffa igen!

Uttagsautomaten i Lothiarika har inte alltid pengar men alla affärer tar kort (med chip faktiskt).

Lardos är väl värt ett besök. Restaurang Valentina är alltid ett säkert kort. Brukar kosta 4 € att åka dit med taxi. Där finns även apotek om man behöver det. Barer finns det även gott om ifall man vill ha lite miljöombyte mot hotellets bar.

Att sedan tillbringa kvällen sittande baren o prata med James är kul. Eller läsa sin bok. Men glöm inte myggmedel för myggen kanske inte syns men de är där under bordet o biter dig sönder o samman på benen.

Själv har jag 14 dagar kvar nu! Känns ooooliiiiidligt länge!

Hur länge ska ni stanna? Är ni där i 14 dagar så kan vi ju ses. Jag anländer den 30 maj.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-05-23, 16:27
PlixX PlixX är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Åre
Inlägg: 5
Standard Sv: St James`s - 2010

Citat:
Ursprungligen postat av Mysan Visa inlägg
Håller med Roche, tavernan 75 m från hotellet har bra mat o trevlig personal. Själv äter jag där varenda kväll. Taverna Perikles heter den. Mamma sitter i butiken 07-24, pappa basar i köket och dottern tar hand om gästerna. Den andra dottern studerar i Aten. Ska du äta o betala med kort får du gå till mamma i affären o betala. Beställer du t ex vattenmelon så kan du se dottern gå in i affären o hämta en melon. Helt underbara människor, några jag verkligen längtar efter att få träffa igen!

Uttagsautomaten i Lothiarika har inte alltid pengar men alla affärer tar kort (med chip faktiskt).

Lardos är väl värt ett besök. Restaurang Valentina är alltid ett säkert kort. Brukar kosta 4 € att åka dit med taxi. Där finns även apotek om man behöver det. Barer finns det även gott om ifall man vill ha lite miljöombyte mot hotellets bar.

Att sedan tillbringa kvällen sittande baren o prata med James är kul. Eller läsa sin bok. Men glöm inte myggmedel för myggen kanske inte syns men de är där under bordet o biter dig sönder o samman på benen.

Själv har jag 14 dagar kvar nu! Känns ooooliiiiidligt länge!

Hur länge ska ni stanna? Är ni där i 14 dagar så kan vi ju ses. Jag anländer den 30 maj.
Ja då syns vi garanterat, vi anländer en vecka senare än dig!
Jag har en fråga till dig finns det några stora matbutiker i närheten, såsom Lidl eller Spar? Vi reser med en 9 månaders dotter. Just med tanke på mat till henne mm!?!?
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-05-24, 09:12
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: St James`s - 2010

Hej PlixX

Nej några stora butiker finns det inte just i Lothiarika. Vad sortimentet erbjuder i Lardos har jag ingen aning om. Men jag vill minnas att den lilla affären, antingen precis brevid James (liksom på baksidan av Evita) har barnmat eller så har den lilla affären 75 bort (samma affär som restaurangen) lite barnmat. Har liksom passerat barnmatstiden så jag lägger inte märke till den så mycket.

OM ni får syn på mig så tjoa. Jag är kort o rund, med kort kort hår samt glasögon. Förhoppningsvis får jag bo i lägenhetern närmast baren i markplan. Kommer att ha en väska till poolen som är vit med svarta blommor och troligen en grön solklänning
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-05-24, 19:18
PlixX PlixX är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Åre
Inlägg: 5
Standard Sv: St James`s - 2010

Självklart kommer jag att ropa till, oss kan du nog inte missa =) med tanke på att vi har en liten dotter på 9 månader som verkligen gillar att dra till sig uppmärksamhet! =)
NU endast 13 dagar kvar!!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-05-25, 09:05
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: St James`s - 2010

Fast jag åker hem den 6:e det är väl då ni kommer ner? Jag lämnar nog redan på morgenen eftersom flyget går vid lunch.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT