Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-01-30, 21:31
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Stranpromenaden Rhodos stad-Ialyssos

Hej
Är det någon som vet/har gått den? Kan man gå utefter vattnet hela vägen? Hur lång tid kan det ta?

MVH
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-01-30, 21:39
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Stranpromenaden Rhodos stad-Ialyssos

Det finns en gångväg från stan till Ixia utmed vattnet ,så jag antar att du kan gå det mesta av vägen till Ialyssos utmed stranden.Hur långt tid det tar beror ju på mycket, värme och kondition bla.Runt en timme gissar jag .
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-01-31, 08:59
ouzomini ouzomini är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 99
Standard Sv: Stranpromenaden Rhodos stad-Ialyssos

Hej
Strandpromenaden funderar bra, men se upp för hål här och där. Det tar ca 30 min att gå fr Rhodos Beach Hotel där promenaden börjar. Före det är det vanlig trottoar. När promenaden slutar finns en vagn uppställd där du kan köpa vatten/läsk. Går du en bit till på samma finns ett bageri där du kan köpa små pajer som färdkost, mycket goda. Dom har öppet på förmiddagen. Sedan är det bara att fortsätta längst trottoaren till Ialyssos.
Hälsningar Inger
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-01-31, 19:22
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Stranpromenaden Rhodos stad-Ialyssos

Tack för svaren

Kanske en konstig fråga men det är så här: För sju år sedan så låg vi på blue star forum beach som det hette då och vi tittade redan då på att gå in till "staden". Min mamma som var sjuk, då orkade inte gå hela vägen så vi vill göra det denna gången till minne av henne.
Det blir nog inte så varmt att gå eftersom det blåser hela tiden, men det är nog klokt att ha vattenflaskor med i ryggan.

Irene
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-02-01, 08:42
ouzomini ouzomini är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 99
Standard Sv: Stranpromenaden Rhodos stad-Ialyssos

Hej
Tyvärr så känns inte blåsten så mycket, men det är i alla fall en enormt skön promenad. Vätska behövs. Har för mig att det skall finnas belysning längst promenaden men alla lampor var inte hela i fjol och som sagt det var många gropar. Det var många som cyklade längst denna väg så det verkar inte vara förbjudet om man skulle vilja. Sedan finns det en tunnel under vägen när man kommer in till Rhodos stad så man slipper korsa vägen. Det finns även trappor ner fr promenaden ner till vattnet där många passar på att ta sig ett dopp.
Hälsningar Inger, som längtar dit igen
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-02-01, 09:26
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Stranpromenaden Rhodos stad-Ialyssos

Jag springer ofta utmed den här vägen. Från akvariet ungefär och bort till Rhodos Palace som längst. Skulle dock aldrig få för mig att göra det på dagen, utan rekommenderar att göra det precis i solnedgången. Svalare och mycket vackrare!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-02-01, 11:13
met met är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Växjö
Inlägg: 81
Standard Sv: Stranpromenaden Rhodos stad-Ialyssos

Såg att ni bott på Forum Beach, vi ska dit två veckor isommar och jag är ju klart nyfiken på hur hotellet är. Nyss hemkommen från en all inclusive vecka i Egypten och har haft det helt otroligt bra och ser nu fram emot nästa all inclusive resa.
Hur är hotellet? Hur långt är det till butiker mm. Sist bodde vi på Dionyssos men det låg i utkanten av Ixia och barnen orkade inte gå till affärerna.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-02-01, 22:04
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Stranpromenaden Rhodos stad-Ialyssos

Citat:
Ursprungligen postat av met Visa inlägg
Såg att ni bott på Forum Beach, vi ska dit två veckor isommar och jag är ju klart nyfiken på hur hotellet är. Nyss hemkommen från en all inclusive vecka i Egypten och har haft det helt otroligt bra och ser nu fram emot nästa all inclusive resa.
Hur är hotellet? Hur långt är det till butiker mm. Sist bodde vi på Dionyssos men det låg i utkanten av Ixia och barnen orkade inte gå till affärerna.

Hej.
Hotellet var jättebra, Fritidsresor hade det då som sitt "Blue star" hotell, men detta var för 7 år sedan. Tre fina pooler-en barnpool, och två lite djupare pooler varav en hade poolbar där man kunde sitta på pelare i vattnet, såg jättemysigt ut. Det fanns en "supermarket" alldeles intill, mina barn, då 11 o 12 år kunde själva gå dit o handla. Vi hade inte bokat "all inclusive" så det kan jag inte svara på om det var bra eller inte. Det fanns flera små ställen alldeles intill som man kunde sitta o äta på. Stranden var stenig men det gjorde inget för det fanns spångar att gå på. Jag badade bara en gång där för det blev djupt med en gång o stenarna rullade så det var svårt att komma upp ur vattnet om man väl badade där. Det var mest små affärer med billiga kopior av märkes t-shirt´s osv. Det fanns också en guld-affär med hutlösa turist-priser. Vi fick gå en bit för att komma till bussen in till Rhodos stad.
Vi var jättenöjda med hotellet, rent o fint o trevlig personal, så du ska nog få en fin semester. Är det något mer du undrar över så är det bara att fråga, men det var som sagt var sju år sedan jag var där.

I år så ska vi ligga inne i Staden, vi åker dit i juli o vi längtar redan.

Trevlig resa.

Irene
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-02-01, 22:08
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Stranpromenaden Rhodos stad-Ialyssos

Tack alla snälla ni som svarat, vi får se om det blir av, men det lät ju lockande att ta ett bad på vägen :-)

Irene
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT