Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Milos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-03-17, 14:07
Ayelet Ayelet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 239
Standard Färja till Milos eller alt ö?

Undrar om någon vet bestämt om det går en färja från Pireus till Milos på en söndag em i slutet av maj. Jag hittar ingen
Flyget går tyvärr för tidigt och det verkar som om färjorna gör det också.
Vill inte tillbringa en natt i Aten! Gjorde det förra året och vill inte uppleva det igen.
Förslag på andra öar i närheten tas tacksamt emot, jag menar om de går i rimlig tid och att man kan ta sig till Milos på något sätt. Kommer till Atens flygplats 12.30 söndag 29/5.
Tacksam för all hjälp!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-03-17, 15:04
larvih larvih är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Danmark
Inlägg: 823
Standard Sv: Färja till Milos eller alt ö?

Du kunne t.ex flyve fra Athen til Santorini med Olympic Air og sejle fra Santorini til Milos. På GTP ses en færge d. 29.05 klokken 17.

Senast redigerad av larvih den 2011-03-17 klockan 15:15.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-03-17, 15:32
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 238
Standard Sv: Färja till Milos eller alt ö?

Antingen tar du kvällsbåten (17:30) från Piraeus till Naxos och kvartar där en natt, för att sen ta 15:25-båten till Milos dagen efter.
Eller också tar du någon av båtarna (14:45/16:00/19:35/22:45) från Rafina till Mykonos, kvartar där en natt och tar 14:30-båten till Milos dagen efter. Detta alternativet skulle nog jag välja (kortare väg till avgångshamn, fast båtbiljetterna blir kanske lite dyrare totalt sett)

Eller också hoppas du att det hinner dyka upp nån ny rutt från Piraeus till Milos på söndagseftermiddagen, vilket ju inte är helt omöjligt att det gör.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-03-17, 18:02
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: Färja till Milos eller alt ö?

Ayelet,
Jag tror du ska avvakta lite.
Det är nått skumt med GTP. Det verkar inte finnas några färjor överhuvudtaget på den västliga rutten på söndagar. Alltså Kythnos-Serifos-Sifnos-Kimolos-Milos. De få söndagsförbindelser som visas är mer "ovanliga" turer som går direkt Milos t.o.r alt. fortsätter mot Folegandros osv.

Det måste vara helt otänkbart att det inte skulle dyka upp tidtabeller för den vanliga västliga rutten även i maj, helgfirande Greker måste ju kunna ta sig hem på söndagen.
Möjligen är det så att de olika bolagen och myndigheterna inte är överens om hur helgtrafiken ska fördelas.

Lars
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-03-18, 11:44
Ayelet Ayelet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 239
Standard Sv: Färja till Milos eller alt ö?

Tack för era svar!! Jag ska avvakta och se om det kommer några mer avgångar. Tack
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT