Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kalymnos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2021-12-15, 13:53
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Exploatering av Kalymnos

En bild berättar. Avsnitt 45.



"Faith bodde på den tiden på Kalymnos tillsammans med sin man Al. (Numer är Faith tillbaka i England och Al finns inte längre bland oss.) Faith fixade boende till mig på Villa Melina i Pothia och vi umgicks en del under min vecka på Kalymnos. En kväll blev jag utbjuden på middag av Faith och Al, tillsammans med Kalymnos turistchef Katerina.

Vi träffades på Taverna Kapsouli på Telendos för att prata turism
. De berättade att turismen på Kalymnos hade gått ner kraftigt på grund av att nästan alla som flög till grannön Kos stannade på Kos. Hade jag - som så kallad Greklandsexpert - några råd att ge? Hur skulle de göra för att få fler turister till en ö som inte hade internationell flygplats, som inte hade lika många historiska minnesmärken som på Kos, som inte kunde erbjuda något fartigt uteliv och som inte kunde locka med den enorma mångfald av stränder som fanns på Kos."

Hur det slutade kan ni läsa här.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2021-12-15, 14:56
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Exploatering av Kalymnos

Vi träffade Faith Warn i samband med att vi hade en Kalimera-fest på Kalymnos. Hon var kvällens gäst och vi var närmade 20 svenskar med på festen. Det var Rasmus som anordnade festen. Han var också arrangör tillsammans med Hasse av Kalimera-festen i Stockholm. Rasmus skickar fortfarande en födelsedagshälsning till mig varje år.

Vi förärades just boken Bitter Sea med hennes namnteckning Eftersom vi hade 2 exemplar tror jag att Arne skickade sitt exemplar till dig, Janne.
Jag har också, i samband med Arnes bortgång fått fotografier på festen av Riitta. Dessa har jag dock hemma, så jag kan inte visa dom nu.

Det blev verkligen en lyckad kväll, när Faith plötsligt dök upp!

Birgitta.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2021-12-16, 10:13
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Exploatering av Kalymnos

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Vi förärades just boken Bitter Sea med hennes namnteckning Eftersom vi hade 2 exemplar tror jag att Arne skickade sitt exemplar till dig, Janne.
Stämmer bra det. Det är en av mycket få böcker som jag inte har slängt eller gett bort.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2021-12-16, 10:18
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 610
Standard Sv: Exploatering av Kalymnos

Vi har också boken kvar :-) Det var en trevlig Kalimerafest :-) Arne gick till hotellet för att hämta torkat renkött, så jag skulle få smaka :-)

Riitta
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT