Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-02-11, 20:42
miathomas miathomas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 10
Standard någon som har bott på colosseo hotel and apertment i agia anna?

någon som har bott på colosseo hotell i agia anna som kan dela med sig av sina erfarenheter?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-02-11, 21:49
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: någon som har bott på colosseo hotel and apertment i agia anna?

Är du säker på att du inte menar Colosseo Star i Agios Prokopios? Jag hittar åtminstone inget med det namnet i Agia Anna.
Hur som helst så har vi inte bott där men vi funderade på att bo där så vi var dit och tittade. Stället är verkligt fräscht med en rejäl pool och stora gröna gräsmattor. Ägarna verkade trevliga och det gick alltid att småhandla i poolbaren. De rum vi tittade på var stora och fina med utsikt mot havet (alla har utsikt mot havet och poolen).
Det dåliga då? Vi tyckte det var lite för långt till själva byn (Ag Prokopios), hotellet är mellan vägen och havet till höger innan man kommer till byn. Nu var det inte så att det var jättelångt ner till byn men vi kände ändå att vi ville bo närmare centrum så vi valde Ioanna Apartments som ligger granne med Hotel Agios Prokopios i stället.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-02-12, 18:12
miathomas miathomas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 10
Standard Sv: någon som har bott på colosseo hotel and apertment i agia anna?

Hotellet verkar ha två namn, det ena är colloseo hotel och det andra naxos kalimera. Hotellet ligger som länk här på kalimerasidan om man tittar under boka hotell på naxos - agia anna. här kommer iallafall länken och som jag fattar det ligger det i agia anna. http://www.naxos-colosseo.com/naxos-kalimera.html

Tack för ditt svar
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-02-12, 19:24
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: någon som har bott på colosseo hotel and apertment i agia anna?

Enligt hemsidan ligger hotellt en ganska bra dit innåt land från Agia Anna. Jag skulle ta ett annat hotell närmare restaurangerna/stranden. Man har det ganska lungt ändå.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-02-12, 20:02
miathomas miathomas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 10
Standard Sv: någon som har bott på colosseo hotel and apertment i agia anna?

Så långt ifrån stranden ligger det inte, ca 500 m, vi bodde mitt emot det hotellt när vi var på naxos sist och avståndet till strand/resturangen är inget problem, jag tänkte mer om någon bott på hotellt som vet om rum/pool/service mm är bra?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-02-12, 20:12
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: någon som har bott på colosseo hotel and apertment i agia anna?

Ser det bra ut så är det oftast bra också. 500 meter är det inte enligt hotellkartan, men eftersom ni varit där vet ni ju såklart. De flesta hotell borde väl vilja göra reklam för att hotellet ligger närmre stranden är vad det gör...

Senast redigerad av Siri A den 2009-02-12 klockan 20:14.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-02-12, 20:18
miathomas miathomas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 10
Standard Sv: någon som har bott på colosseo hotel and apertment i agia anna?

Så klart är det så att de gärna drar ifrån ett par meter för att det ska låta bättre, sist vi var där bodde vi snett ovanför hotellt och det tar ca 5 min att gå så det känns inte som något problem. Var såg du avstånd på kartan? Jag hittar inte det på den kartan jag får upp men det vore intressant att se ) Tack för dina svar
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-02-12, 20:26
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: någon som har bott på colosseo hotel and apertment i agia anna?

Nu när jag tar upp kartan får jag nån tecknad karta istället. Då var det en satelit-karta med en "plastnål" där hotellet låg. Känner inte alls igen mig. Jag kan ju ha blivit kopplad till fel länk också, men det låter konstigt.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-02-12, 20:33
miathomas miathomas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 10
Standard Sv: någon som har bott på colosseo hotel and apertment i agia anna?

jo jag får också upp en karta men när jag trycker på satelitbild så ser jag alla husen med en röd nål där hotellt ligger, men jag ser ingen avståndsmätare... Om du har varit i agia anna så ligger hotellt på vägen rakt upp från där agia anna stranden slutar, där det ligger en supermarket och en biluthyrning, gå rakt upp på den vägen ca 5 min så kommer man dit
Svara med citat
  #10  
Gammal 2009-02-12, 20:41
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: någon som har bott på colosseo hotel and apertment i agia anna?

Citat:
Ursprungligen postat av miathomas Visa inlägg
jo jag får också upp en karta men när jag trycker på satelitbild så ser jag alla husen med en röd nål där hotellt ligger, men jag ser ingen avståndsmätare... Om du har varit i agia anna så ligger hotellt på vägen rakt upp från där agia anna stranden slutar, där det ligger en supermarket och en biluthyrning, gå rakt upp på den vägen ca 5 min så kommer man dit
Ja, så var det ungefär. Jag "jämförde" med resten av kartan och tyckte det såg väldigt mycket längre ut, men jag kan ju ha fel. Agia Anna kanske är mycket minde än vad jag minns det som... Eller rättare sagt såg mycket minder ut på kartan, men ser man på bilderna ser det inte alls ut att ligga så långt från havet. När man går upp gatan från piren, ligger det på första gatan till vänster?
Svara med citat
  #11  
Gammal 2009-02-12, 20:45
miathomas miathomas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 10
Standard Sv: någon som har bott på colosseo hotel and apertment i agia anna?

ja det går in en grusväg upp till vänster, och sen svänger man höger och så är man framme Ja agia anna är ju inte så stort men mysigt och jag älskar stranden där, har bott i agios prokopios också men trivdes mycket bättre i agia anna. Vi har fått ett rätt bra pris, 60 E natten för 4 pers inkl. frukostbuffe och transfer
Svara med citat
  #12  
Gammal 2009-02-14, 19:33
miaroger miaroger är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Åhus
Inlägg: 4
Standard Sv: någon som har bott på colosseo hotel and apertment i agia anna?

Vi bodde på Naxos Kalimera Hotel ifjor och trivdes mycket bra.
Mamman och dottorn som driver stället är mycket gästvänliga.
Poolen & trädgården sköts bra och det finns en liten lekplats (barnen på bilden på lekplatsen från deras hemsida är mina barn ).
Som det skrivits tidigare så tar det ca 5min att gå ner till standen och ifjor när vi var där så öppnades det en liten supermarket ca 50 m från hotellet.
Jag kommer att bo fler gånger på detta stället
Svara med citat
  #13  
Gammal 2009-02-15, 01:03
miathomas miathomas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 10
Standard Sv: någon som har bott på colosseo hotel and apertment i agia anna?

Åhh vad kul att höra från nån som varit där och vad skönt att det var bra. Åt ni frukostbuffen? Vad ingick i den? jaha supermarketen fanns inte när vi bodde mitt emot men det var för två år sen, skönt det för det var lite för långt ner till supermarketen förut om man kom på att man glömt nåt
Svara med citat
  #14  
Gammal 2009-02-15, 10:10
miaroger miaroger är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Åhus
Inlägg: 4
Standard Sv: någon som har bott på colosseo hotel and apertment i agia anna?

Vi åt frukosten där, den var väldig enkel men god.
Det var hemlagat bröd, ost, skinka, marmelad och kokt ägg. Kaffe, tea och jucie och mormors hemlagade sockerkaka/Tigerkaka (barnens favorite).

På kvällarna så fick man prova deras egentillverkade vin och raki !
Svara med citat
  #15  
Gammal 2009-02-15, 10:27
miaroger miaroger är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Åhus
Inlägg: 4
Standard Sv: någon som har bott på colosseo hotel and apertment i agia anna?

Lite tillägg till föregående inlägg! Lägenheterna är de fräschaste, finaste och bäst städade lägenheterna på Naxos...det garanterar jag! Familjen känns efter en veckas boende som din egen, de är fantastiska och tar väl hand om sina gäster.( jag saknar dem ). Rekommenderar dem varmt och svarar gärna på fler frågor.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT