Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Europa

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2008-11-23, 10:18
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Paris bokat

Såg denna tråd först nu. Vill tipsa om ett hotell i Paris som vi bodde på för några år sen. Splendid hotel.
http://www.splendid-hotel-paris.com/

Jag tror vi betade 55 € natten (påsktid). När vi anlände, sa värdinnan att toppsviten precis blivit avbokad och vi kunde få ta den mot en något högre kostnad, Tror vi betalade 5 € extra /natten.

Rummet hade en fantastiskt utsikt mot ett slags torn och hela tre (!) dubbla balkongdörrar.


/Netwolf
Svara med citat
  #22  
Gammal 2008-11-23, 10:45
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Paris bokat

Ni är så snälla allihopa med tips om hotel. Vi har ju redan bokat och betalt där vi ska bo alldeles i närheten av Eiffeltornet som sagt, och det boendet kommer vi säkert att bli helnöjda med då omgivnigarna är lugna och fina enligt guideböckerna och det är "mitt i smeten" men alla tips är ju värdefulla även för andra och för oss en annan gång..
Det är alltid härligt att förbereda en resa och nu har vi på kartan "ritat in "alla områden där vi ska promenera oss igenom dagarna.
Eftersom vi båda varit i Paris flera gånger förut och då betat av alla "måste-se-platser/byggnader" så ska vi ta det väldigt lugnt och bara strosa runt och njuta av byggnader/ miljöer...Kan tipsa andra om en jättefin lite annorlunda bok om Paris: "Romantikens Paris Utflykter och promenader i kärlekens huvudstad"
Författare: Katarina Markiewicz (ICA bokförlag)
Ett bra komplement till vanliga guideböcker.

Lissi
Svara med citat
  #23  
Gammal 2008-11-23, 16:59
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Paris bokat

[Vi känner oss nöjda nu och hotellet har gett oss exakt tips för smaraste transporten från flygplatsen..Lissi[/QUOTE]


Detta tips tar jag gärna emot, jag har bokat flyg till Paris den 11 Juni, dottern tar studenten den 10 Juni och detta blir en del av hennes present! Hon vet inte om att vi kommer åka bli hon och jag Denna gång tänkte jag ge tunnelbana en chans... dottern har ju pluggat franska några år så det borde gå bättre när hon e med! Det kommer bli att se alla sevärdheter och shopping förstås, hotel har jag inte bokat ännu... kanske borde göra det, så jag läser alla tips!

Camilla
Svara med citat
  #24  
Gammal 2008-11-27, 10:27
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Paris bokat

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Hmm, visst måste det bli en ganska bra placering för er, ni betalade i kronor omräknat till Euro i februari, får tillbaka lika mycket i Euro nu och ska räkna om det till kronor efter aktuell kurs. Mvh Janérik
Nu har vi fått tillbaks pengarna från det avbokade hotellet till kurs 10:29 svkr och samma dag DROGS pengar av det nya hotellet för det betydligt dyrare boendet till kurs 10:69 svkr

De vet minsann hur de ska vända kursen till sin fördel!
Men skit samma!!! ALLT blir ändå dyrare och inte har jag ork att gräma mig över det annat än att man inser att i fortsättningen får det bli EN resa om året i stället för tre...
Undrans vart DEN ska gå?

Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT