Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-08-12, 21:43
Obos avatar
Obo Obo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Jomala
Inlägg: 125
Standard Sporaderna nästa!

Hej. Nu blev det en sådan där "hastig och lustig" resa för oss igen...flystol till Skiathos 7 september. Vi har en liten plan, men jag undrar om den kanske är väl "hetsig". Planen är en natt på Skitathos, därefter tre nätter på Skopelos, två nätter Alonissos för att sedan avsluta med en natt på Skiathos innan flyget hem. Vad tycker ni? Är vi för " ambitiösa "... bör vi lämna bort Alonissos och vara mer spontana?. Boenden har vi bokat centralt (vid hamnarna) på öarna. Andra bra tips?

MVH Obo
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-08-13, 10:07
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 250
Standard Sv: Sporaderna nästa!

Citat:
Ursprungligen postat av Obo Visa inlägg
Vad tycker ni? Är vi för " ambitiösa "... bör vi lämna bort Alonissos och vara mer spontana?. Boenden har vi bokat centralt (vid hamnarna) på öarna.
Jag tycker att det funkar, men jag skulle i sådana fall åka direkt till Alonissos, sedan Skopelos, och sedan en natt på Skiathos.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-08-13, 10:21
Beas avatar
Bea Bea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 560
Standard Sv: Sporaderna nästa!

Jag skulle ha stannat på Skopelos! Det finns så mycket att se och upptäcka på denna underbara ö! Vi förlängde vår vistelse från 4 till 7 dagar när vi var där, men ångrade oss när vi åkt vidare....

Bea
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-08-13, 11:37
Smultron Smultron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 2 528
Standard Sv: Sporaderna nästa!

Tycker det låter alldeles för stressigt! Tänk på att två nätter på Alonissos i praktiken betyder att ni bara har en heldag till att utforska ön! Alldeles för lite, man hinner inte ens känna in stämningen på en ö under en enda dag.
Jag skulle valt att fokusera på antingen Skopelos eller Alonissos (min favorit) och åka dit direkt och sen ta 1-2 nätter på Skitahos på vägen hem.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-08-13, 22:13
Obos avatar
Obo Obo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Jomala
Inlägg: 125
Standard Sv: Sporaderna nästa!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag tycker att det funkar, men jag skulle i sådana fall åka direkt till Alonissos, sedan Skopelos, och sedan en natt på Skiathos.

Tack för all hjälp. Det är bra att få lite input. Vi tänkte vara lite spontana denna gång, men har bokat en hel del boende redan, vi tyckte helt enkelt att priserna var mycket bra.

Vi ser fram emot vår resa, kanske 30:de gången till Grekland, men första gången till Sporaderna...det är ju liksom bröllopsresa också...givetvis till Grekland...

Mvh Obo
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-08-14, 10:49
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 250
Standard Sv: Sporaderna nästa!

Citat:
Ursprungligen postat av Obo Visa inlägg
det är ju liksom bröllopsresa också...givetvis till Grekland...
Om det hade varit min bröllopsresa hade jag åkt till Skopelos, och stannat där.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-08-19, 10:42
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Sporaderna nästa!

Citat:
Ursprungligen postat av Obo Visa inlägg
Hej. Nu blev det en sådan där "hastig och lustig" resa för oss igen...flystol till Skiathos 7 september. Vi har en liten plan, men jag undrar om den kanske är väl "hetsig". Planen är en natt på Skitathos, därefter tre nätter på Skopelos, två nätter Alonissos för att sedan avsluta med en natt på Skiathos innan flyget hem. Vad tycker ni? Är vi för " ambitiösa "... bör vi lämna bort Alonissos och vara mer spontana?. Boenden har vi bokat centralt (vid hamnarna) på öarna. Andra bra tips?

MVH Obo

Hej Obo.
När det nu blev en sådan där "hastig och lustig"-resa där ni kanske vill ut och uppleva lite olika öar hellre än att ni har behov av att "bara vara" slöa och koppla av, så kan planen absolut vara ett alternativ för att snusa lite till Sporaderna.
Första gången vi båtluffade för många år sedan, gjorde vi alla tre öarna på en vecka tillsammans med mina föräldrar, sedan åkte vi själva vidare runt bl.a. till Skyros de följande par veckorna. MEN första veckan var helt okey, vi hade inte bokat något boende i förväg (det var början av juni), bodde ett par, tre nätter först på Skiathos, sedan ett par, tre nätter på Alonissos och avslutade på Skopelos (Skiathos är bättre val för sista natten, men mina föräldrar kopplade sig på resebyråns hemresa från Skopelos tidigt på morgonen, så allt fungerade bra). Alla var nöjda med luffandet.
Vi har senare återvänt till alla öarna för längre uppehåll.
Idag skulle jag inte välja tre öar på bara en vecka, men det kan absolut vara värt att prova för er eftersom ni är vana luffare och vet att det är det ni vill.
En härlig vecka väntar, god tur!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2014-09-13, 17:20
Obos avatar
Obo Obo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Jomala
Inlägg: 125
Standard Sv: Sporaderna nästa!

Hej igen. Imorgon bär det tyvärr hem igen. Vi har haft en underbar vecka! Vi tyckte inte det blev stressigt med tre öar, det passade oss bra. Vi har sett mycket och har definitivt många ställen vi vill åka tillbaka till, fast inte till alla.

Vi får väl se om jag kommer mig för att skriva ett litet resebrev vad det lider.

Mvh Obo
Svara med citat
  #9  
Gammal 2014-09-13, 17:36
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 250
Standard Sv: Sporaderna nästa!

Citat:
Ursprungligen postat av Obo Visa inlägg
Hej igen. Imorgon bär det tyvärr hem igen. Vi har haft en underbar vecka! Vi tyckte inte det blev stressigt med tre öar, det passade oss bra.
Härligt!

Citat:
Vi får väl se om jag kommer mig för att skriva ett litet resebrev vad det lider.
Det hade varit jättekul.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT