Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-07-29, 22:11
lenanli14 lenanli14 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 7
Standard Båt till och från Sporaderna

Har prel.bokat boende på Skopelos i september men lurpassar fortfarande på den billiga flygresan I "värsta fall" blir det till att flyga någon annanstans och eventuellt ta sig till Skopelos (Skiathos) med båt - någon som har något tips på tänkbar rutt? Hmm, jag har ju varit på Sporaderna tidigare och då kommit med båt...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-07-30, 20:52
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 250
Standard Sv: Båt till och från Sporaderna

Citat:
Ursprungligen postat av lenanli14 Visa inlägg
I "värsta fall" blir det till att flyga någon annanstans och eventuellt ta sig till Skopelos (Skiathos) med båt - någon som har något tips på tänkbar rutt?
Om du inte kan flyga till Skiathos kan du flyga till Aten, ta bussen till Agios Konstantinos, och sedan vidare med båt till Skopelos
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-07-30, 21:57
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 285
Standard Sv: Båt till och från Sporaderna

Tycker mig känna igen de här problemen från ett antal år då jag sökt hyfsade priser till "mindre" resmål.

Lugn, lugn. Jag förstår att det inte är "mindre resmål" för alla de som är frälsta på just de här ställena. Men de facto är det så att det är lite svårare att hitta billiga flygstolar till vissa resmål jämfört med de stora volym-resmålen såsom Kreta, Rhodos mfl.

Själva tvingades vi inse att om man vill till ett visst ställe (t ex Skopelos eller Karpathos) och det inte är ett volymresmål då får man acceptera att det är lite dyrare.

Efter att ha jagat, räknat och bedömt komfort, kostnader mm så kom vi fram till att i höst var det inte många kronor som skilde när man jämförde Reguljärflyg + övernattning i Aten x 2 + uppehållskostnader mm med att ta en flygstol med charterbolagen (endast Apollo o AirTours) så blev det ändå charterflygstol från Landvetter till Karpathos som vann. Gillar egentligen mest trivselmässigt att flyga reguljärt, men praktiska fördelar (t ex direktflyg) gjorde att charterflygstol vann den här gången. Nu har vi ganska "dyra flygstolar" till Karpathos och väntar in pris på boende som vi hoppas gör att totalkostnaden blir hyfsad för ett läge och faciliteter som vi gillar.

Mlenanli14. måste säga att jag tycker att ditt upplägg låter lite ovanligt och spännande. Först bokar ni boende och sedan söker ni resor dit. Häftigt!!!! Tyvärr är min erfarenhet att billiga flyg till Skiathos har inte duggat tätt. Kanske är det dock skillnad på 2 veckor (som vi har sökt) och 1 vecka. ......
.............. och Skopelos är ju värd en resa!

Lycka till!
Masse
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-08-02, 17:42
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 914
Standard Sv: Båt till och från Sporaderna

Ja det är svårt hitta billiga flyg till Skiathos tyvärr, inrikesflyget på sträckan är dyrt o båt är struligt iom man måste åka buss och greja, en ide vi hade var att flyga till Skyros, o ta båt därifrån till skopelos men den går inte så ofta den båten i eftersesong (lördagar), det hade varit en tusenlapp billigare per skalle annars, nu bokade vi genomgående biljett via aten, det kosta 6000 kr tor för oss två o det känns ok iaf, flygstol med charter hade gått på samma men då hade baggage tillkommit + sämmre flygtider
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-08-10, 14:05
lenanli14 lenanli14 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 7
Standard Sv: Båt till och från Sporaderna

Tack Janne, ja...eller buss till Volos har jag förstått - trodde att det kanske (även) fanns båtförbindelser från andra öar men det verkar sämre med det
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-08-10, 14:07
lenanli14 lenanli14 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 7
Standard Sv: Båt till och från Sporaderna

Tack för tipset om Skyros iaf
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-08-10, 14:16
lenanli14 lenanli14 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 7
Standard Sv: Båt till och från Sporaderna

Hej Masse!
Näe det kan vara så att just till Skiathos/Skopelos kan det vara "något svårare" att ta sig, men det löser sig ju alltid (det kanske kostar lite mer tid och/eller pengar)
Just den här gången vill vi tillbaka till ett MYSIGT ställe på Skopelos och vågar "gambla" lite, dvs betala en handpenning på boendet för att man överhuvudtaget ska våga lita på oss...tack för tips/synpunkter! Mvh Lena
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-08-10, 23:14
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 285
Standard Sv: Båt till och från Sporaderna

Låter spännande! Hoppas att det blir fint! Ser fram emot er rapport. Jag ska försöka återgälda den med liten rapport från Karpathos.

Trevlig resa!
Masse
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT