Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-09-22, 09:52
YsterSysters avatar
YsterSyster YsterSyster är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Hofors
Inlägg: 156
Standard Halsning fran Santorini!

Sitter pa Honeymoon beach hotel och har nyss atit frukost. Solen skiner, det ar varmt och stranden vantar! Sag att det var 11 grader i Stockhom sa vi tanker pa er! Besokte Sifnos innan vi kom hit och det var en parla!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-09-22, 10:59
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Halsning fran Santorini!

Citat:
Ursprungligen postat av YsterSyster
Sitter pa Honeymoon beach hotel och har nyss atit frukost. Solen skiner, det ar varmt och stranden vantar! Sag att det var 11 grader i Stockhom sa vi tanker pa er! Besokte Sifnos innan vi kom hit och det var en parla!
Oj är det så kallt i Stockholm då är det nog bättre här i norrland. Skämt åsido hur är det på Honeymoon just nu? Mycket folk och trevlig stämning eller håller hösten på att göra sig påmind även där?.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-09-22, 11:13
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Halsning fran Santorini!

Citat:
Ursprungligen postat av YsterSyster
Sitter pa Honeymoon beach hotel och har nyss atit frukost. Solen skiner, det ar varmt och stranden vantar! Sag att det var 11 grader i Stockhom sa vi tanker pa er! Besokte Sifnos innan vi kom hit och det var en parla!
Hur var bröllopet då?!? Det måste du ju berätta om!

Ruby - alltid nyfiken
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-09-22, 16:00
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Halsning fran Santorini!

[ det var en parla![/QUOTE]Karpathos ar oxa en parla bland alla parlorna i den grekiska arkipelagen.Allas var Inkfish ar nu pa vag hem.Mikke o jag vinkade av henne pa flygplatsen i middags.En fem min regnskur gjorde avfarden lite lattare ,men jag tror hon kunde stannat nagra veckor till.Jag har det toppen ,blir val underhallen avMikke ,som gor allt for att alla ska alska hans Karpathos.Pa tal om vader sa star termometern alltid pa minst 25 dag som natt o tom i vattnet.Ibland ar det lite varmare Ha det sa bra i ruskvadret
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-09-22, 16:13
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Halsning fran Santorini!

Citat:
Ursprungligen postat av ciakoohler
Karpathos ar oxa en parla bland alla parlorna i den grekiska arkipelagen.Allas var Inkfish ar nu pa vag hem.Mikke o jag vinkade av henne pa flygplatsen i middags.En fem min regnskur gjorde avfarden lite lattare ,men jag tror hon kunde stannat nagra veckor till.Jag har det toppen ,blir val underhallen avMikke ,som gor allt for att alla ska alska hans Karpathos.Pa tal om vader sa star termometern alltid pa minst 25 dag som natt o tom i vattnet.Ibland ar det lite varmare Ha det sa bra i ruskvadret
Hej, är du online

Vadå ruskvädret förresten Här är det högsommarvärme!!!!! .....inte
Fast faktiskt har vi mycket fina höstdagar!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-09-22, 17:33
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Halsning fran Santorini!

Jag förstår att ni har det härligt , men det ÄR varmt och soligt här i Skåne också och i morgon har det lovats 20 grader! DÅ kan man sola i täppan och drömma sig bort till Grekland....Bara 94 dagar kvar!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-09-23, 08:52
YsterSysters avatar
YsterSyster YsterSyster är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Hofors
Inlägg: 156
Standard Sv: Halsning fran Santorini!

Citat:
Ursprungligen postat av Ruby
Hur var bröllopet då?!? Det måste du ju berätta om!

Ruby - alltid nyfiken
Brollopet var fantastiskt . Vi skriver ihop ett resebrev som kommer pa Kalimera. En sak som forbryllat alla greker vi traffat - allt ifran frissan som ordnade min frisyr till hotellagare - var att vi gjorde det ensamma utan familjemedlemmar.

Pa Honeymoon borjar sasongen lida mot sitt slut. Nar vi kom var det lite folk men har de senaste dagarna vuxit i antal.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-09-23, 12:35
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Halsning fran Santorini!

Citat:
Ursprungligen postat av YsterSyster
Brollopet var fantastiskt . Vi skriver ihop ett resebrev som kommer pa Kalimera. En sak som forbryllat alla greker vi traffat - allt ifran frissan som ordnade min frisyr till hotellagare - var att vi gjorde det ensamma utan familjemedlemmar.
Den reaktionen fick vi också! De tittade konstigt på oss och frågade om våra familjer var emot att vi skulle gifta oss. "Nej, inte alls" sa vi och då förstod de ännu mindre varför vi hade gjort det i hemlighet...

Här hemma får vi i stället frågor som "Varför gifte ni er?". Är det verkligen okej att fråga det?

Ruby
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-09-23, 13:33
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Halsning fran Santorini!

Gifta sig eller inte är vars och ens privatsak och att fråga varför eller varför inte tyder på stor "klumpighet" tycker jag. Sen att greker inte förstår att man gifter sig utan familjens närvaro är ju en kulturell grej...Där är det ju helt otänkbart att göra så....

Själva tänkte vi gifta oss utan några närvarande av släkten, men sen ändrade vi oss så att bara våra respektive vuxna barn är med som vittnen.....Men då har t o m våra föräldrar reagerat och ville vara med, men det vill INTE vi.....Det skulle kännas lite fånigt eftersom vi själva är 55 resp 60!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT