Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-02-24, 13:16
Angelica Angelica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Sala
Inlägg: 5
Standard Ilio Mare Beach Hotel ?

Hej!
Som rubriken antyder är jag intresserad av att veta mer om hotel Ilio Mare på Thassos.
Hur är maten, poolen, stranden, rummen, läget etc.?
Tack på förhand!
Angelica
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-03-29, 12:14
Sunroses Sunroses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Inlägg: 1
Standard Sv: Ilio Mare Beach Hotel ?

Hej Angelica!

Jag och min familj,min sambo och våran 5-åriga son bodde på Ilio Mare hotell förra sommaren i 2 veckor. Vi kan bara säga att vi är super nöjda med våran vistelse där. Maten var fantastisk god och det var bara att välja och vraka från alla bord som fanns. Underbart god mat och jag saknar mycket därifrån. Deras jordgubbs youghurt samt honungen, deras bakverk mm. Personalen var fantastiska med oss och barnen, ett väldigt barnkärt folk. Poolen var kanon fin att bada i och med 2 små vattenfall på sidorna.

En pool bar intill poolen så man kunde sitta och svalka sig med något gott från baren. Bra musik spelades och som inte stördes.Vi bodde intill poolen och våra ögon sett det finaste läget intill pool,reception och vyn ner mot havet. Rummen är inte så stora men fantastiskt vackra med sina inredda rum och val av möbler som matchar hela hotellet. Städning varje dag och som var klart bra! Vackert vikna lakan på sängen som en solfjäder mm.

Stranden var helt ok och vi låg både där och vid poolen. Det enda som jag kunde tycka var att det kunde ligga skräp på stranden men det var saker som kom utfrån havs efter en blåsig dag/natt. Men det plockades i bland att killar som hade det till uppgift.

Läget var kanon bra, vi hyrde en bil i 5 dagar och körde runt och vi hittade små favorit ställen här och där. På luncherna så gick till en taverna som låg i närheten av hotellet som heter Faros Taverna och som hade underbart god mat & billigt och det var ett trevlig brödra par som ägde den. Den rekomenderar vi till dig, som sagt.

Så här i efterhand är vi mycket nöjda med resan. Efter vi har åkt runt med hyrbilen så tycker vi nog att Ilio Mare håller en högklass av hotell och det vackraste på ön Thassos.

Mvh Marie
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-04-05, 12:12
Angelica Angelica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Sala
Inlägg: 5
Standard Sv: Ilio Mare Beach Hotel ?

Hej Marie!
Tack för ditt svar!
Kändes skönt att få höra lite positiv kritik om "vårt" hotell efter att ha läst en del negativa recentioner på tripadvisor.
Har några fler frågor som du kanske kan svara på?
Hur är det med solstolar, är de gratis och räcker de till hotellets gäster?
Vad kostar drinkarna och ölen på hotellet (och på ön i övrigt)? - Jag har hört att det ska vara väldigt dyrt.
Är det ett måste att hyra bil eller går det att promenera eller ta taxi (dyrt?) till resturanger och barer runtomkring ön?
Och sist men inte minst - har du några bilder från ön eller hotellet som man skulle kunna få kika på?
Tack än en gång!
//Angelica
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT