Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-03-06, 23:49
Arvid Arvid är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Örebro
Inlägg: 7
Standard Nybyggt hotell, Alea

Hej!
Jag och min sambo har precis bokat resa till ett alldeles nybyggt hotell på Thassos, Skala Prinos/Prinou. Hotellet heter Alea och marknadsförs som ett lyxhotell. Verkar dock vara så pass nybyggt att ingen bott där än (?!)

Efter att läst otaliga spaltmeter runt om på nätet och många bra inlägg här på kalimera har jag stött på flera olika åsikter om just Skala Prinos. En del kallar det för skräphög och liknande medan andra menar att det är bra och turistvänligt. Eftersom jag inte sett stranden nedanför blir jag lätt orolig och undrar därför om någon varit och sett hur stranden 1-2 km norr om Skala Prinos ser ut?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-03-08, 12:03
ErOgs avatar
ErOg ErOg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 596
Standard Sv: Nybyggt hotell, Alea

Detta lär ju bli ungefär mitt emellan Skala Prinos och Skala Rachoni. På Google Earth finns en del foton och de flesta visar en ganska grusig strand, men det finns även avsnitt som verkar vara sand så det skall nog inte vara något problem. I annat fall är det bara ca. 3 km upp till Pachis beach, som av många anses vara väldigt fin!

Edit: Vid en närmare titt på Google Earth verkar det som om det faktiskt är nästan bara sandstrand norr om SP...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-04-05, 16:29
Arvid Arvid är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Örebro
Inlägg: 7
Standard Sv: Nybyggt hotell, Alea

Ah, tack för tips om GE, funkar bra. Du har rätt, det ser lite omväxlande ut men även ganska fint vissa sträckor. Ska blir hemskt spännande att se hur hotellet är nu bara.
Är det någon fler som bokat Alea eller kanske rent av någon som hunnit vara där redan? Berätta gärna!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-05-19, 08:27
Arvid Arvid är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Örebro
Inlägg: 7
Standard Sv: Nybyggt hotell, Alea

Hej igen Thassos-vänner!
Det har gått mycket rykten om att hotellet inte skulle hinna bli klart i tid. Researrangören har nu gått ut och sagt att det bara är tennisbanan som inte hinner bli klar, vilket inte är ett problem då gästerna kostnadsfritt kan använda en annan bana 250m bort.

Frågan har då varit, hur långt har resten kommit och har man köpt grisen i säcken då bara arkitektbilder funnits? Jag har snokat runt lite och hittat bilder som en av personalen från Alea hotel & suites har lagt upp. Bilderna är tagna 100518 och visar lite hur det ser ut.
Via länken kan ni se bilderna:
http://www.ute.gr/Alea/Fotos.html

Ser ut att bli ett mycket trevligt ställe!

Ser nu fram emot semestern!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-05-23, 22:10
micke micke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 7
Standard Sv: Nybyggt hotell, Alea

Vilken researrangör är det som sagt att allt hinner bli klart i tid? Jag tycker det ser ut som det är mycket som inte är klart. (Vi åker 2 juni....)
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-05-24, 08:37
Arvid Arvid är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Örebro
Inlägg: 7
Standard Sv: Nybyggt hotell, Alea

Vi åker med Airtours och har utresa den 9 juni. Vilka åker du med, och har ni inget hört?
Jag tycker dock att det ser ganska klart ut, bara lite badgäster som saknas. Som jag förstod kvinnan som lade upp bilderna är alla rum inredda också. Verkar mest vara lite gräs och annat småfix som är kvar på vissa delar? Det borde också vara klart till den 2 juni kan jag tycka..

Visserligen har Airtours inte sagt att allt ska vara klart, bara att tennisbanan inte kommer att vara klar

Såg ni förresten att Eyjafjallajökull inte verkar ställa till några mer problem inför sommaren?
http://www.dn.se/nyheter/varlden/bar...land-1.1110109
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-05-24, 16:58
micke micke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 7
Standard Sv: Nybyggt hotell, Alea

Vi åker med Apollo, och har inte hört nåt från dem. Det finns heller inga foton upplagda så därför undrar man...
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-05-25, 10:44
Burro Burro är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 3
Standard Sv: Nybyggt hotell, Alea

Vi åker imorgonbitti med Airtours. Vi har bara hört att tennisbanorna inte är färdiga så resten ska väl vara ok. Bara rummen, maten och poolen är schyssta så ska vi nog klara oss. Jag återkommer med rapport! Vi får hålla tummarna.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-05-27, 10:22
Arvid Arvid är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Örebro
Inlägg: 7
Standard Sv: Nybyggt hotell, Alea

Okej, tråkigt att Apollo sköter sig dåligt.
Burro, jag hoppas att ni får det fantastiskt och väntar spänt på bilder och berättelser, kanske även ett och annat tips på aktiviteter samt andra matställen!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-06-03, 09:11
Arvid Arvid är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Örebro
Inlägg: 7
Standard Sv: Nybyggt hotell, Alea

Nu har även Apollo lagt upp bilder på hur hotellet ser ut. På följande länk kan man se: http://www.apollo.se/SE/vart-vill-du...ages/Alea.aspx
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-06-09, 22:41
Burro Burro är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 3
Standard Sv: Nybyggt hotell, Alea

Hejsan!

Jag ber om ursäkt att jag inte varit in och berättat tidigare, jag har helt enkelt glömt bort det. Vi hade en fantastiskt semester. Visst, hotellet var inte alls klart. Det var lerigt på vissa ställen och så men personalen var toppen och försökte verkligen lösa allt. Det hade bara varit öppet i 4 dagar när vi kom dit den 26 maj. Vi såg nya saker varje dag så det lär bara bli bättre och bättre. Jättefräscha rum. Stranden var mycket barnvänlig och långgrund. Utsikten från restaurangen är fantastisk. Jag blev först lite besviken när vi kom dit för att det så lite väl strikt och modernt ut för min smak men jag ändrade mig. Lättillgänligt område. Strandbaren som serverar snacks när det inte är frukost eller middag har en ala carte meny med hamburagre, pizza, smörgåsar, pasta etc. Man kan ligga på stranden hela dagen och äta och dricka. Passade oss utmärkt. Vi fastnade i hissen dag 2 och nödtelefonen fungerade inte, vi lyckades dock ta oss ut efter ett tag. Föreståndare ville prata med oss sen och var väldigt noga med att det följdes upp och vi fick kompensation i form av fria spabehandlignar. De försöker verkligen. De har haft det väldigt jobbigt med ekomoniska krisen och strejker m.m. Jag tycker att lunchen nere vid strandbaren var kanon. Lite halvt besviken på middagen, men vi åt ofta "snacks"middag vid stranden innan de stängde och sedan åt mer sallad och efterrätter mid middagen. De hade dock olika teman varje kväll så man blev inte less på samma sorts mat. Fetasalladen var enormt god, dock saknade jag vitlöksbröd samt vitlök i tsatsikin.

Standard rum och Superior är samma sorts rum enligt de som jobbar där, vet att en del betalat mer för ett superior rum. Kanske inte stämmer men jag tänker påtala detta till airtours i alla fall.

Jag är supernöjd i alla fall. Visst lite små fadäser, men det kan jag ta för det priset! Det var så mycket som var toppen. Mina föräldrar och min syster med familj åker på sista resan dit i september, ska bli väldigt spännande att höra hur det hunnit bli då. Gräset växte för varje dag vi var där.

Hoppas ni också blir nöjda!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2010-06-09, 22:44
Burro Burro är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 3
Standard Sv: Nybyggt hotell, Alea

Vill tillägga att det finns dvd i alla rum i fall att ni vill ta med något att titta på. Endast tyska kanaler på tv:n.
Glass fanns tillgängligt mest hela dagen, ca 4 olika smaker av "GB" kulglass.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2010-08-04, 13:28
Johanna111 Johanna111 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 1
Standard Sv: Nybyggt hotell, Alea

Hej! Sitter och tittar på den här hotellet på airtours hemsida. Är ni som åkte i sommar nöjda med resan?
Svara med citat
  #14  
Gammal 2011-01-18, 19:45
Arvid Arvid är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Örebro
Inlägg: 7
Standard Sv: Nybyggt hotell, Alea

Vi var fantastiskt nöjda!
Personalen var jättetrevliga, rummen superfina och all service på topp. Jag har själv aldrig varit en chartrare men har nog aldrig haft så skön och avslappnande semester som den förra sommaren på Alea. Hade gärna återvänt i år om det inte vore för lusten att se något mer.
Passa på att hyra en jeep och kör upp på berget, det var fantastiskt roligt!
Svara med citat
  #15  
Gammal 2011-01-27, 14:47
Lindolina Lindolina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 2
Standard Sv: Nybyggt hotell, Alea

Hej, Vi har nu bokat hotell Alea till kommande sommar så då förutsätter jag att det är lite mer klart Hur är annars den lilla byn Skala prinos? Är den mysig, finns det några restauranger och hur är stranden?

Mvh Linda
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT