Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-02-17, 21:53
34an 34an är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2008
Inlägg: 5
Standard Var är bäst att bo på Thassos?

Hej, vi är inne på att åka till Thassos i mitten av juni och fira min 40-årsdag där.
Vi är 2 vuxna och en 1-åring och en 3-åring.

Vart skall man bo? Vid Golden Beach, eller är det bättre att bo i "stan" och åka till olika stränder och bada?
Hur är det i Skala Rachoni, finns det något att göra och hur är stranden? Vi är i första hand ute efter ett hyggligt hotell nära stranden. Pool är trevligt men ej nödvändigt. Förslag på hotell både i stan och vid stränderna mottages tacksamt!!

Vi tycker det är mysigt att promenera och titta runt lite på em/kväll och försöka hitta en mysig restaurang. Bör man bo i Thassos stad för att det skall finnas ngt att "titta på" på kvällen? Hur är det med barnstolar i hyrbil, våra barn åker fortf. bakåtvända, finns det?
Är Kavala en trevlig stad så att man bör ta en dag till att kolla runt där? Eller skall man ta någon båttur eller örundtur?
Brukar det vara mycket vågor under färjeturen i juni?


Hoppas att någon av er Thassoskännare förstår vad vi är ute efter och orkar svara på alla frågor, mycket tacksam i så fall!!!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-02-18, 17:48
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Var är bäst att bo på Thassos?

Alla era frågor kan jag nog inte svara på och mycket har ju med tycke och smak att göra också.
Vi bodde i stan och åkte ut till olika stränder med vespa på dagarna, men vi var ju bara två vuxna. Vi trivdes väldigt bra i stan som är lagom stor för att flanera, shoppa och äta i. Däremot är stränderna bättre i byarna. Skala Potamias och Skala Panagia är ju hamnbyar till bergsbyarna med samma namn. Så dit upp kan man säkert också ta sig på kvällarna om man inte vill åka in till stan.
Själva byn Skala Rachoni vet jag inte så mycket om, men en barnvänlig strand: Pachi beach ligger strax norrom. Där är inte vågorna så höga som på Golden Beach och det är långrunt med klart vatten.
Det gick inga vågor när vi åkte färjan i månadsskifter juni/juli. Men det kan nog skifta. Det borde ju inte vara några höststormar i alla fall och havet är inte så öppet där.
Hoppas ni får en trevlig resa! Thassos är fint!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-02-23, 21:48
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Östergötland
Inlägg: 405
Standard Sv: Var är bäst att bo på Thassos?

Citat:
Ursprungligen postat av 34an Visa inlägg
Hej, vi är inne på att åka till Thassos i mitten av juni och fira min 40-årsdag där.
Vi är 2 vuxna och en 1-åring och en 3-åring.

Vi tycker det är mysigt att promenera och titta runt lite på em/kväll och försöka hitta en mysig restaurang. Eller skall man ta någon båttur eller örundtur?

Hoppas att någon av er Thassoskännare förstår vad vi är ute efter och orkar svara på alla frågor, mycket tacksam i så fall!!!
Hej 34an!

Kolla på lite sevärdhets- och restaurangstips i mitt svår till Cinderella i tråden som ligger bredvid ditt inlägg.

Enigma
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT