Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-01-24, 13:57
C.C C.C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Inlägg: 2
Standard Vart ska vi bo? Hyrbil?

Jag, min man och 2 barn: 1 1/2 och 5 år är sugna på Thassos andra veckan i juni och behöver lite hjälp..

Har tittat på hotell Emerald i Skala Panagias och Vera Lili i Limenas.

Är det någon som vet hur stranden är i Limenas? Har för mig att hotellet ligger väster om staden men hittar inga bilder på den.

Stranden(Golden beach) i Sk.Panagias är ju bra och barnvänlig men tror ni hotellet ligger dumt till med tanke på barnen och nivå-skillnaderna? Är det väldigt "dött" i byn på kvällen?

Och är det någon som vet vad det kostar att hyra bil? Bussarna kanske inte går så bra kvällstid om vi bor i Sk.Panagias..

Vore jätte tacksam om ni vill hjälpa oss då vi måste boka vår efterlängtade resa snart.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-01-25, 10:39
Tammiss avatar
Tammis Tammis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Köping
Inlägg: 77
Standard Sv: Vart ska vi bo? Hyrbil?

Hej!
Jag tror nog att ni med tanke på barnen gjort ett bra val av ort. Hotellet har jag igen aning om. Vi har varit på Thassos tre gånger och samtliga gånger har vi bott i Limenas. Bussarna går nog inte så bra på kvällarna utan då är man hänvisad till taxi eller hyrbil. Nu är det 2,5 år sedan vi var på Thassos och jag minns inte vad hyrbil kostar.

Stranden i Limenas är i vårt tycke inte mycket att "hänga i julgran" om man jämför med Golden Beach men smaken är som baken. Men att ta buss från Limenas till Golden Beach är hur enkelt som helst. Däremot är det nog värre att åka åt andra hållet, dvs till stan på kvällen så där får ni göra en avvägning hur ni vill ha er semester. Vi har heller ingen aning om hur "dött" (om det ens är dött) det är i Sk Panagia på kvällarna men jag kan tänka mig att det är modell lugnare.

Hoppas ni blir lika förtjusta i Thassos som vi är.

Trevlig resa!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-01-25, 11:05
ErOgs avatar
ErOg ErOg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 596
Standard Sv: Vart ska vi bo? Hyrbil?

Tror Vera Lili är det hotell som låg vägg-i-vägg med Contis, där vi bodde i somras. Ganska nära stranden, lagomt gångavstånd in till stan (utmed huvudgatan in till stan, nära en supermarket). Stranden är inte toppen, en del sjöborrar på vissa ställen, men den duger de dagar man inte vill åka bort. Bussarna västerut (och kanske även de andra) stannar alldeles nära.

Hotellets pool är "njurformad" och syns på Google earth: lat=40.775778967, lon=24.7016135915

Har kanske en del bilder om det skulle vara intressant...

ps
Vi har hyrt bil hos "de med gröna skylten" två gånger och de har kontor ca 100m från hotellet (mot hamnen). En liten ny bil med barnstol och AC kostade ungefär 1000kr för 3 dagar inkl. försäkring och fria mil.

Senast redigerad av ErOg den 2009-01-25 klockan 11:37.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-01-25, 12:32
Leif Fryles avatar
Leif Fryle Leif Fryle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2008
Ort: Agios Nikolaos, Messinian Mani
Inlägg: 64
Standard Sv: Vart ska vi bo? Hyrbil?

Hyrbil är nästan alltid billigast att hyra hemifrån. Jag har hyrt bil av Economy Car i flera länder och det har alltid fungerat perfekt och varit billigt.

https://www.economycarrentals.com/
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-01-25, 20:14
Tammiss avatar
Tammis Tammis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Köping
Inlägg: 77
Standard Sv: Vart ska vi bo? Hyrbil?

Vi har hyrt bil både hemifrån och på plats och prisskillnaden är inte så jättestor, sen beror det naturligtvis på vilken period man åker. När vi har hyrt på plats har vi hyrt av Europe Car och Hermes. På Hermes var det en engelska som hyrde ut bilen till oss. Senast hyrde vi hemifrån och då använde vi AutoGlobal http://www.autoglobal.se/ som samarbetar med olika hyrbilsfirmor, de gånger vi har hyrt så har det varit Avis. Det är hursom helst lätt att ta sig runt på Thassos, bra vägar och vacker natur.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-01-26, 14:39
C.C C.C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Inlägg: 2
Standard Sv: Vart ska vi bo? Hyrbil?

Tack så mycket för alla råd och tips!
Svårt att välja när man både vill ha bra strand och närheten till restuaranger osv. Äter gärna inte på "turist-ställen" utan söker det mer genuina. Och tror att det är lättare att hitta inne i Limenas.

Såg nu att Apollo höjt sina resor med 1000 kr och Airtours med ca 400 bara sen i fredags så det gäller ju att inte vela för länge..
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT