Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-10-18, 08:54
maggan08 maggan08 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Ort: Luleå
Inlägg: 33
Standard någon som besökt limineas och vera lili?

I flera år har jag funderat på Thassos men det har blivit andra greklandsresor istället. Men nu i sommar skall det bli av. Har bokat resa till Limineas,hotellet heter Vera Lili. Kan ngn berätta om orten, hotellet och stränderna. Vi har med två barn 7 och 12 år. Hur passar det för barn? Finns fortfarande möjlighet att byta ort för oss.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-10-18, 10:39
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: någon som besökt limineas och vera lili?

Har inte bott just på det hotellet men på Chrissa i närheten. Tror nog att hotellet är helt okey. Ligger nära huvudgatan ut ur stan, men trafiken är inte så farlig utom möjligen på helgerna när fastlandsgrekerna kommer ut till ön.
Det är gångavstånd till centrum som är mysigt och genuint med gränder,litet torg, gågata och hamnpromenad(med ett litet tivoli). Överallt bland hus och gator finns det lämningar från antiken.
Det är förhållandevis billigt på ön om man jämför med andra öar.
Dock kan det vara lite långt att gå till badbara stränder i stan. "Stranden" rakt ner från hotellet är bara en liten smal remsa där i princip ingen badar. Men stranden i gamla stan är OK, fast lite stenig i strandkanten. Fortsätter ni västerut strax utanför stan ligger Tarasanas beach och lite längre bort efter nästa krök Nisteri beach som är större. Vi var ju bara två vuxna, så vi hyrde vepa och åkte runt till olika stränder. Golden Beach och Pachis Beach fastnade vi för.
För barn kan jag tänka mig att det är bättre strand i tex Potamias ( Golden beach), men på kvällarna kan det ju vara mysigt med Limenas. Så det är svårt att råda, det beror ju på hur mycket ni har tänkt att ta er runt? Det är bra bussnät efter vad jag hört, eller om ni vill hyra något fodon. Hoppas ni får en bra resa hur som helst! Thassos är jättefint!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-10-19, 10:14
Tammiss avatar
Tammis Tammis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Köping
Inlägg: 77
Standard Sv: någon som besökt limineas och vera lili?

Hej!
Bra val med Thassos! Det är vår absoluta favorit i Grekland. Jag minns inte på rak arm var Vera Lili ligger men det är aldrig långt till en busshållplats. Vi brukar alltid åka buss till Golden Beach och det tar ca 20-30 min. Du kan välja att kliva av bussen i Skala Potamias (början på Golden Beach) eller åka en bit till då du kommer till slutet på Golden Beach. Det går även bussar till andra stränder men vi brukar hyra bil och besöka dem. Vilken månad åker ni?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-10-19, 16:21
maggan08 maggan08 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Ort: Luleå
Inlägg: 33
Standard Sv: någon som besökt limineas och vera lili?

Citat:
Ursprungligen postat av Tammis Visa inlägg
Hej!
Bra val med Thassos! Det är vår absoluta favorit i Grekland. Jag minns inte på rak arm var Vera Lili ligger men det är aldrig långt till en busshållplats. Vi brukar alltid åka buss till Golden Beach och det tar ca 20-30 min. Du kan välja att kliva av bussen i Skala Potamias (början på Golden Beach) eller åka en bit till då du kommer till slutet på Golden Beach. Det går även bussar till andra stränder men vi brukar hyra bil och besöka dem. Vilken månad åker ni?
Hej!

jag har inte riktigt fattat mig på detta forum ännu så jag hoppas att det funkar att svara på detta sätt.
Vi åker i juni men har redan bokat så man har ngt att se fram emot. Vad är det som gör Thassos till din favorit? Vilken ort tycker du är bäst? Brukar det blåsa mkt? vi har varit mest på Kreta och där blåser det ju jämt! /Maggan
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-10-19, 19:49
CBR CBR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Inlägg: 26
Standard Sv: någon som besökt limineas och vera lili?

Har bott på Vera Lili två år i rad, vi har trivts mycket bra. Lugnt och rofyllt, nära till supermarket(tvärs över gatan) samt till centrum och gamla delen av staden. Finns en liten pool, rent och prydligt. Frank som äger och driver hotellet är mycket mån om sina gäster. Ni blir säkert nöjda.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT