Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-06-25, 12:16
arizona arizona är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Ulrica Johansson
Inlägg: 30
Standard Första gången till Thassos

Hejsan!
Åker för första gången till Thassos 4 sept för två veckors spännande semester.Jag ska bo på Emerald Studios och håller nu på att träna "backträning" i skogsspåret då jag läst en del om rejäla backen till och från stranden..Blir bra med lite motion kan jag med gott samvete äta desto mer godsaker!
Vill gärna ha tips om det ni vill tipsa om.Sightseeingsturer med buss-båt och nån bra supermarket i närheten..ja sådant..
Antar nattlivet inte är det röjigaste däromkring hotellet men kanske finns nånstans i närheten även om säsongen lider mot sitt slut.Det vill jag gärna veta mer om ..om nån vet!
Tack på förhand
Ulrica
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-06-26, 13:37
kurre2 kurre2 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 19
Standard Sv: Första gången till Thassos

Grattis till att du hittat till Thassos! En helt fantastisk ö, grön och frodig och med vackra vyer. jag och min fru åker till Thassos i september för fjärde gången.Vi har förälskat oss i ön, människorna och den avslappnade stämmningen. Vi utgår ifrån huvudorten Limenas så jag vet inte så mycket om nattlivet vid golden beach men generellt så är det väldigt lungt i september oftast betyder det bättre service på resturanger och barer. Min rekommendation är att hyra en bil och åka runt ön en tur på ca.10 mil då får man massor med vackra vyer och mycket av det genuina Thassos.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-06-26, 20:22
arizona arizona är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Ulrica Johansson
Inlägg: 30
Standard Sv: Första gången till Thassos

Tack Kurre för ditt svar..låter som en mycket vacker ö,ska bli så trevligt komma dit.
Kanske jag hyr bil men jag tror det blir nog att jag tar lite lokalbussar och ser mej omkring.Hoppa på en buss och se var jag hamnar
Jag har en förmåga vara med om "annorlunda" saker på mina Greklandsäventyr så mina nära och kära väntar med spänning vad det kommer bli denna gång..så även jag)
Ha en riktigt fin sommar!
Ulrica
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-07-02, 09:14
sussedk sussedk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 13
Standard Sv: Första gången till Thassos

Hej! Var på Thassos vid den här tiden förra året och bodde på Emerald Studios. Jättetrevligt hotell, vi hade helt fantastisk utsikt från vårt rum (tror det var rum 57)! Backen är jobbig, både upp och ner men väl värd besväret för utsikten! Det kom en brödbil vid 9-tiden varje morgon så man slapp gå ner till supermarketen för frukostbröd. Emerald Studios ligger i Skala Panagias, finns absolut inget nattliv där... Ta en taxi till Skala Potamias, inte stort det heller men fler restauranger att välja på. Ligger i andra änden av Golden Beach-bukten.
Stranden nedanför Emerald (Golden Beach) är helt sagolik, kristallklart vatten och jättefin sandbotten. Solstolar finns att hyra, när vi var där var dom gratis om man åt på tavernan ovanför stranden.
Thassos är en vacker ö, men inget hålligång-ställe, inte ens i Limenas, den har andra kvaliteter istället! Enda nackdelen är att det är gott om getingar...
Hoppas ni får en härlig och solig semester!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-07-31, 10:10
arizona arizona är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Ulrica Johansson
Inlägg: 30
Standard Sv: Första gången till Thassos

Tack sussie för fina tips..Brödbilen låter ju helt perfekt!!..Börjar "pirra" nu av reslust då tiden går på lite mot min resa..

Ha det fint/Ulrica
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT