Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-02-24, 14:41
Linnils avatar
Linnil Linnil är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 17
Standard Avstånd Golden beach-Limenas

Hejsan!

Försöker att ta reda på hur långt det kan tänkas vara mellan Golden Beach och Limenas? Är det en lämplig väg att promenera? Om det är långt, går det i så fall bussar mellan dessa orter på kvällarna? Kanske någon vänlig själ här kan hjälpa mig med detta?

Är det någon utav stränderna i Limenas stad som är något bättre än den andra?

Tacksam för hjälp, har beslutsångest...vill ju till Thassos i sommar, men svårt att bestämma var vi ska bo!!

Linda
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-02-24, 15:37
mrwalker mrwalker är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 1 731
Standard Sv: Avstånd Golden beach-Limenas

Avstanden mellom Limenas og Golden Beach er ganske stor, og du må ikke finne på å gå langs hovedveien. Det går en smal grusvei langs kysten man kan bruke på dagtid, jeg har ikke gått hele, men det vil ihvertfall ta 2-3 timer.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-02-24, 18:18
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Avstånd Golden beach-Limenas

Som mrwalker skriver är det för långt att gå mellan orterna. Jag har faktiskt för mig att det är närmare 1,5 mil utefter landsvägen. Bussar går dagtid, vet inte hur det är på kvällarna. Det går ju alltid att åka taxi förstås. Om man nu inte hyr vespa eller så. Det gjorde vi och åkte runt till olika stränder från Limenas där vi bodde.

Stränderna inne i Limenas är långtifrån så fina som Golden, men de duger. Bäst tror jag den är som ligger strax utanför stan västerut: Nisteri Beach.
Annars är det bra strandservice på stranden vid gamla stan. Men den är ganska stenig i strandkanten.

Det blir nog bra vad ni än väljer! Vi tyckte mycket om Thassos!

Katitzi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-02-24, 20:18
Linnils avatar
Linnil Linnil är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 17
Standard Sv: Avstånd Golden beach-Limenas

Tusen tack för svaren! Jo, jag misstänkte att det var för långt att promenera, men tänkte att kanske busstrafiken var mer frekvent under högsäsongen. Men det är säkert sant som säges, det blir nog bra vad jag än väljer!
Får bara ta och bestämma mig....
Det lutar åt Limenas, känns som ett bättre utgångsläge både för större utflykter samt att åka till olka stränder för dagen.

Tackar!
Linda
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT