Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-04, 17:06
nina_77s avatar
nina_77 nina_77 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Alfta
Inlägg: 134
Standard Bankomat och betala med kort??

Hej!!

Om två v är vi på thassos

Nu undrar jag var det finns bankomater??

Vi bor ju utanför Prinou på "landet" Så där finns väl kanske ingen bankomat. Och hur är det med kortbetalning?

Ska ta med pengar så det räcker första dagarna iaf.

Nina
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-04, 17:44
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Sv: Bankomat och betala med kort??

Hej Nina!
Var ska ni bo? Åtminstone i Skala Prinos (hamnen) finns det en Telebank automat. Jag har aldrig betalt med mitt kort, så vet jag inte var man kan använda den. Med kreditkortet kan man betala åtmionstone på större hotel, skulle jag tro. Och i Limenas och Limenaria finns det naturligtvis också en bank och bankautomater.
Eija
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-04, 18:40
nina_77s avatar
nina_77 nina_77 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Alfta
Inlägg: 134
Standard Sv: Bankomat och betala med kort??

Vi bor på Ilio Mare. Vet du om det är det långt från hamnen?? Tänkte ifall vi vill ut på båttur.


Citat:
Ursprungligen postat av eija Visa inlägg
Hej Nina!
Var ska ni bo? Åtminstone i Skala Prinos (hamnen) finns det en Telebank automat. Jag har aldrig betalt med mitt kort, så vet jag inte var man kan använda den. Med kreditkortet kan man betala åtmionstone på större hotel, skulle jag tro. Och i Limenas och Limenaria finns det naturligtvis också en bank och bankautomater.
Eija
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-04, 18:46
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Sv: Bankomat och betala med kort??

Hej!
Ilio Mare ligger ju egentligen i Skala Prinos men inte i centrum utan på stranden av Dassilio, inte så långt från hamnen och bankautomaten ! Jag har hört att det är ett fint ställe, känner tyvärr inte bättre, men du har säkert googlat och hittat med iliomare deras webbsidor.
Om ni vill lära er att känna ön lite mera, lönar det sig att hyra en bil, då utsikter på ön är så mycket finare på östra sidan av ön. Åtminstone besök Mikro och Megalo Kazaviti bergbyarna som ligger ganska nära, men tyvärr finns det inga förbindelser med bus dit.
Jag är säker på att ni ska ha en härlig semester!
Eija

Senast redigerad av eija den 2008-05-04 klockan 18:58.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-05-04, 19:27
nina_77s avatar
nina_77 nina_77 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Alfta
Inlägg: 134
Standard Sv: Bankomat och betala med kort??

Jo det verkar jättefint. Och de ska ha god mat. Men jag hoppas på att få prova annan mat än hotellets oxå . Vi ska absolut hyra bil, bara vi får bilbarnstolar med. Vi vill åka runt lite här o var. Ska ta och skriva ner alla tips vi fått. Hur är Skala prino annars?? Antar att det är rätt lugnt där och särskillt i maj. Vet du vad det kostar att ta båten över till fastlandet?? Och om transferbåten går til den hamnen eller till Thassos stad?


Citat:
Ursprungligen postat av eija Visa inlägg
Hej!
Ilio Mare ligger ju egentligen i Skala Prinos men inte i centrum utan på stranden av Dassilio, inte så långt från hamnen och bankautomaten ! Jag har hört att det är ett fint ställe, känner tyvärr inte bättre, men du har säkert googlat och hittat med iliomare deras webbsidor.
Om ni vill lära er att känna ön lite mera, lönar det sig att hyra en bil, då utsikter på ön är så mycket finare på östra sidan av ön. Åtminstone besök Mikro och Megalo Kazaviti bergbyarna som ligger ganska nära, men tyvärr finns det inga förbindelser med bus dit.
Jag är säker på att ni ska ha en härlig semester!
Eija
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-05-12, 12:40
lina.r lina.r är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 44
Standard Sv: Bankomat och betala med kort??

hej jag lånar din tråd. är det någon som vet om det finns bankomater i närheten av goldenbeach området.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-05-12, 14:54
Rob Rocs avatar
Rob Roc Rob Roc är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 161
Standard Sv: Bankomat och betala med kort??

Citat:
Ursprungligen postat av lina.r Visa inlägg
hej jag lånar din tråd. är det någon som vet om det finns bankomater i närheten av goldenbeach området.
Har fått svar i någon tråd om att det ska finnas ett par i Skala Potamias iaf.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-05-12, 19:10
Bennyboy Bennyboy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 85
Standard Sv: Bankomat och betala med kort??

Det er vel bare en i Golden Beach området, den ligger oppe på hovedveien helt syd i bukten ved Skala Potamia, i krysset der hvor det går en vei ned til Skala Potamia.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-05-12, 19:21
Bennyboy Bennyboy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 85
Standard Sv: Bankomat och betala med kort??

Transferbåten går til Limenas(Thasos by).
Skala Prionos har mest forbindelse med Kavala.
Flyplassen ligger litt nord for Kavala og transferbåten går derfor fra Keramoti.
Avstanden her er også mye kortere og tar kun ca 45 minutter mot rundt dobbelt så lenge på strekningen Kavala-Skala Prinos.
Men det går en hurtigbåt mellom Kavala-Skala Prinos, så det er raskt og enkelt for dere eventuelt å ta en tur dit.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT