Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-07-20, 23:42
tyrola tyrola är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 30
Standard Afroditi?

Ska till Thassos om drygt en vecka och bo på detta ganska anonyma Atroditi och undrar hur stora rummen är, då vi är 3 pers. Är det OK för övrigt med köksutrustning, balkongmöbler, sängar, dusch etc. Fin utsikt? Strand OK? Behöver man badskor och finns sådana att köpa i närheten för inte alltför högt pris? Skriv gärna om både positivt och negativt. För ett par dagar sedan visste jag inte ens att ön fanns!!! Ska dock bli spännande med något helt nytt efter att ha varit på Rhodos x 2 och Kreta.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-07-21, 18:50
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 315
Standard Sv: Afroditi?

Hej. I vilken ort ska ni bo? Känner inte igen namnet. Vi var i Skala potamias två veckor förra sommaren. Thassos är en underbart vacker ö, ni kommer få en kanonsemester!

/Ulrika
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-07-21, 19:30
tyrola tyrola är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 30
Standard Sv: Afroditi?

Hotellet lär ligga vid Thassos stad och heter alltså Afroditi och inte med t som jag skrev på ena stället. Bilden säger inte mycket och vi undrar därför vad det är för strand t ex, om den är användbar o s v. Folk verkar gilla ön - det är lovande!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-07-27, 21:08
Tammiss avatar
Tammis Tammis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Köping
Inlägg: 77
Standard Sv: Afroditi?

Vi bodde på Afroditi i september 2000 och då var hotellet/lägenheterna relativt nybyggda. Vi tyckte då att hotellet var rent fräscht och läget bra. Balkongen vi hade var inte en av de största men heller inte alltför liten. Om det går att bo tre på rummet har jag svårt att svara på eftersom vi bara var två personer och det rummet var lagom för oss två. Det finns en liten väg strax bakom hotellet som leder in till stan. Stranden vid hotellet vill inte jag kalla strand. Det är betydligt bättre att ta sig till närmaste busshållsplats och ta bussen till Golden beach. Bussbiljetterna köper du i tidningskioskerna. Ni kan även gå till vänster bakom hotellet och då hamnar ni så småning om på Tarzanas beach, som i mitt tycker är den bästa i stan. Vi älskar Thassos och hoppas att ni kommer att trivas.

Hälsningar
Hillevi & Håkan
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT