Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2019-05-27, 12:02
pelagia pelagia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 410
Standard Hotel Regina

Har booket ettroms på Regina 13.3-20.6.
Vi vet forsåvidt hvor hotellet ligger og sånt, men det vi lurer litt på om det er rom der som vender ut mot baksiden? På bilder ser det ut som om det er rom mot sjøsiden og på begge sider.
Har noen som har bodd der tips om bra rom?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2019-05-27, 12:22
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Hotel Regina

Enrumslägenheterna kan ligga både åt havet och åt bergssidan. De rum med nummer som slutar på 4 och 5 ligger mot havet. Be om nr 44 eller 45 för allra bästa utsikten över bukten. Vi brukar bo i nr 46. ;-)

Karin
som verkligen längtar ner ...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2019-05-27, 21:47
pelagia pelagia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 410
Standard Sv: Hotel Regina

Tusen takk for tips
Svara med citat
  #4  
Gammal 2019-05-27, 22:51
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Hotel Regina

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Enrumslägenheterna kan ligga både åt havet och åt bergssidan. De rum med nummer som slutar på 4 och 5 ligger mot havet. Be om nr 44 eller 45 för allra bästa utsikten över bukten. Vi brukar bo i nr 46. ;-)

Karin
som verkligen längtar ner ...
Jag blir lite nyfiken Karin! Är skälet till att ni väljer 46 att ni gillar bergsutsikt bättre än havsutsikt, eller är det pool-utsikt som ni föredrar, eller är det lugnare på den sidan med mindre ljud från gatan?

Masse
som varit på väg till Regina ett par gånger men inte lyckats .... ännu!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2019-05-28, 10:12
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Hotel Regina

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Jag blir lite nyfiken Karin! Är skälet till att ni väljer 46 att ni gillar bergsutsikt bättre än havsutsikt, eller är det pool-utsikt som ni föredrar, eller är det lugnare på den sidan med mindre ljud från gatan?
Ingetdera. Lägenheterna som slutar på 3 och 6 ligger också ut mot havet, men de är tvårummare. Oftast kommer min son ner några veckor under vår vistelse också och bor i det andra rummet. Så i somras hade vi tre vårt vanliga 46 och min dotter med familj huserade i nr 43.

Karin
som ännu inte vet om det blir någon resa alls i år ...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2019-05-28, 18:41
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Hotel Regina

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Ingetdera. Lägenheterna som slutar på 3 och 6 ligger också ut mot havet, men de är tvårummare. Oftast kommer min son ner några veckor under vår vistelse också och bor i det andra rummet. Så i somras hade vi tre vårt vanliga 46 och min dotter med familj huserade i nr 43.

Karin
som ännu inte vet om det blir någon resa alls i år ...
Tack för svaret Karin ..... igen!!!! Jag har ju plågat dig ett antal gånger tidigare om tips vad gäller boendet på Regina. Allt är nogsamt noterat så säkert finns den här frågan ställd och besvarad redan i mina anteckningar. Men .... gubben börjar bli gammal och glömsk och då får man ju fråga om ibland.

Men nu vet jag säkert och noterar än en gång, att när vi åker till Karpathos nästa gång så är det Regina och nr 46 eller 43 som gäller eftersom vi också gärna vill ha tvårummare och havsutsikt. Tack igen!

Du är ett vandrande uppslagsverk när det gäller Karpathos Karin!
Hoppas att du får till en resa Karin!

Masse,
som efter 3 besök alltid längtar tillbaka
Svara med citat
  #7  
Gammal 2019-07-01, 09:26
pelagia pelagia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 410
Standard Sv: Hotel Regina

Ja vi har nå bodd på Regina, rom nr. 44 og er meget fornøyd med det.
Så fornøyd at vi tar med oss 2 barnebarn og reiser tilbake allerede 11 juli.
Dette ble bestemt i en viss fart, og reisen er kjøpt av Apollo. Da blir det jo en toroms og vi er lovet en i øverste etasje.
Men jeg lurer litt her. På Booking står det at disse leilighetene er for 3 personer, mens Apollo selger dem til 4. Av bilder ser det ut som om sovesofaen har plass til to madrasser. Stemmer det? Barnebarna er 9 og 12 år, så altså ikke små.
Jeg har mailet Apollo også om dette, men der kan man ikke alltid forvente gode svar. Derfor en mail til dette forumet - dvs Karin først og fremst.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2019-07-21, 19:11
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Hotel Regina

Citat:
Ursprungligen postat av pelagia Visa inlägg
Men jeg lurer litt her. På Booking står det at disse leilighetene er for 3 personer, mens Apollo selger dem til 4. Av bilder ser det ut som om sovesofaen har plass til to madrasser. Stemmer det? Barnebarna er 9 og 12 år, så altså ikke små.
Jeg har mailet Apollo også om dette, men der kan man ikke alltid forvente gode svar. Derfor en mail til dette forumet - dvs Karin først og fremst.
Nu har du ju redan kommit hem, så du vet svaret. ;-) Själv var jag på Tilos och hade inte så mycket koll på Kalimera så jag kunde inte svara i tid. Men för andra som också undrar, så kan man dra ut en undersäng på bäddsoffan och på så sätt få två bäddar.

Hälsningar

Karin
Svara med citat
  #9  
Gammal 2019-07-25, 15:40
pelagia pelagia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 410
Standard Sv: Hotel Regina

Ja vi var jo der med våre 2 barnebarn på 9 og 12 år. Kom fram seint på kvelden, så jentene ble trøtte og sovnet på dobbeltsenga.
Etter det nektet de å flytte derfra, så det ble jeg og mannen som lå på sovesofaen.
Jeg vil samtidig si til alle at hotell Regina er helt fantastisk. Vi hadde nydelig utsikt, basseng til barna, toast med ham&cheese ble servert på et blunk, og det vanket endel gaver til både oss og jentene. Personalet var jo så vennlige.
Vi kommer til å bo der neste gang også. Jentene vil tilbake, for de stortrivdes på øya - selv om det ikke var så mye barn. Favoritten ble snorkling i Amoopi og bading i store bølger på bystranda nedenfor Calypso Bay.
Nå er vi litt hjemme (bobilturer til Sverige) før vi drar til Nea Chora og Arocaria
i slutten av august.
Takk til dette forum for all hjelp gjennom flere år.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT