Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Arne & Birgittas hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #241  
Gammal 2012-03-30, 17:02
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Trettiotvå vinterdagar på Kreta

Men Kickie då! Skulle vi finna en köttkvarn, ja då skulle vi naturligtvis densamma dig bringa utan kostnad. Vi giva av vårt överflöd och taga som gengäld dina utomordentligt fina rapporter från ditt permanentboende på Kreta!

Hittar vi en köttkvarn, ja då komma densamma att fritt levereras till dig i Chania.

Så här mellan skål och vägg undrar vi om du haver behov av svensk kaviar, Colemans senap, samt Lucullus sillburkar? Låt oss veta. Vi har ju tagit oss boende på Omalos Hotel natten mellan den 14 och 15 April innan vi far vidare till Paleochora. Därstädes kunna vi kvarlämna en kasse med prylar du kunna avhämta.

Arne och Birgitta
Svara med citat
  #242  
Gammal 2012-03-30, 18:51
ingegerd46s avatar
ingegerd46 ingegerd46 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Inlägg: 150
Standard Sv: Trettiotvå vinterdagar på Kreta

Vi åker också till Chania om 14 dagar, ska bo i Agio Apostoli,Stellina Village så det är nära in till Chania. Kanske har jag en gammal manuell köttkvarn, mer eller mindre komplett. Men är inte hemma förrän onsdag nästa vecka och kan kolla då. Är det mer ni behöver?
Svara med citat
  #243  
Gammal 2012-03-30, 20:11
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Trettiotvå vinterdagar på Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av ingegerd46 Visa inlägg
Vi åker också till Chania om 14 dagar, ska bo i Agio Apostoli,Stellina Village så det är nära in till Chania. Kanske har jag en gammal manuell köttkvarn, mer eller mindre komplett. Men är inte hemma förrän onsdag nästa vecka och kan kolla då. Är det mer ni behöver?
Men Ingegerd, du är en klippa! Jag vet inte om jag behöver en komplett, bara den går att mala med Att jag bor nästan inom spottavstånd från ert hotell var ju inte heller fel. Om 14 dagar bör jag vara igång och jobba, men det går alltid att organisera ett möte.

Jag behöver absolut inget annat. Jag har så jag klarar mig, men vissa saker är svåra, om inte omöjliga, att hitta här och jag orkar inte springa till slaktaren och be honom mala om jag vill göra leverpastej etc.

Tack för att ni anstränger er, både Arne och Ingegerd!

//Kikh
Svara med citat
  #244  
Gammal 2012-03-30, 20:46
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Trettiotvå vinterdagar på Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg

Tack för att ni anstränger er, både Arne och Ingegerd!

//Kikh
Jag tror helt bestämt, att Du Kikh, är en människa man gärna anstränger sig lite för....Detta sagt utan att jag träffat Dig

Lissi
Svara med citat
  #245  
Gammal 2012-03-30, 21:15
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Trettiotvå vinterdagar på Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag tror helt bestämt, att Du Kikh, är en människa man gärna anstränger sig lite för....Detta sagt utan att jag träffat Dig

Lissi
Det är nu som jag hade tryckt på "gilla-knappen" om du skrivit detta på FB Lissi

Men jag som känner Kickie kan bekräfta att det är så...hon är en vän som är guld värd att få träffa på sin semester <3

Malin - som längtar till fredag
Svara med citat
  #246  
Gammal 2012-03-30, 21:37
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Trettiotvå vinterdagar på Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Det är nu som jag hade tryckt på "gilla-knappen" om du skrivit detta på FB Lissi
Men jag som känner Kickie kan bekräfta att det är så...hon är en vän som är guld värd att få träffa på sin semester <3
Malin - som längtar till fredag
Kikh- värd en resa till Kreta. Vilken slogan! Fast nu är vi väldigt off topic
slutar här...


Arne..Jag hade helt missat att Ni skulle åter till Paleochora. Ha en jättefin resa och jag hoppas verkligen att Birgitta får njuta av denna tur!!!

Lissi
Svara med citat
  #247  
Gammal 2012-03-31, 07:05
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Trettiotvå vinterdagar på Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag tror helt bestämt, att Du Kikh, är en människa man gärna anstränger sig lite för....Detta sagt utan att jag träffat Dig

Lissi
Citat:
Ursprungligen postat av nilam
Det är nu som jag hade tryckt på "gilla-knappen" om du skrivit detta på FB Lissi
Men jag som känner Kickie kan bekräfta att det är så...hon är en vän som är guld värd att få träffa på sin semester <3
Malin - som längtar till fredag
Jag har en fan-klubb! Tack och bock tjejer! Jag gör så gott jag kan för dem som visar en genuin kärlek till Kreta, och med åren har jag fått flera goda vänner från Kalimera. Jag är absolut värd att resa till Kreta för

//Kikh
Svara med citat
  #248  
Gammal 2012-03-31, 10:59
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Trettiotvå vinterdagar på Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
Jag är absolut värd att resa till Kreta för
//Kikh
Vi ses nästa vår!

Lissi
Svara med citat
  #249  
Gammal 2012-03-31, 11:07
Aase Aase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lerum
Inlägg: 350
Standard Sv: Trettiotvå vinterdagar på Kreta

Hej
Något som slår mig när man loggar in på Kalimera och läser inlägg är, hur snälla och hjälpsamma alla är. Det är ku,l i en värld där det så ofta är tvärtom.
För det första kan man få alla tips och råd man behöver. Dessutom hjälp med köttkvarnar och sill. Vilket forum! Jag är stolt och glad att jag får tillhöra er.
Nu kanske vi flummade loss här på Arnes och Birgittas blogghörna. Förlåt i så fall, men jag var tvungen.

Åse
Svara med citat
  #250  
Gammal 2012-03-31, 11:16
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Trettiotvå vinterdagar på Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av Aase Visa inlägg
Hej
Något som slår mig när man loggar in på Kalimera och läser inlägg är, hur snälla och hjälpsamma alla är. Det är ku,l i en värld där det så ofta är tvärtom.
För det första kan man få alla tips och råd man behöver. Dessutom hjälp med köttkvarnar och sill. Vilket forum! Jag är stolt och glad att jag får tillhöra er.
Nu kanske vi flummade loss här på Arnes och Birgittas blogghörna. Förlåt i så fall, men jag var tvungen.

Åse
Jag tror att Arne och Birgitta ursäktar och de ska absolut också ha en eloge för all hjälpsamhet de visar vare sig det gäller praktiska saker till de som bor på de resmål de besöker till svar på frågor av alla de slag här på Kalimera...och inte minst tack för alla reseskildringar!

Lissi
Svara med citat
  #251  
Gammal 2012-04-05, 17:15
ingegerd46s avatar
ingegerd46 ingegerd46 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Inlägg: 150
Standard Sv: Trettiotvå vinterdagar på Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av ingegerd46 Visa inlägg
Vi åker också till Chania om 14 dagar, ska bo i Agio Apostoli,Stellina Village så det är nära in till Chania. Kanske har jag en gammal manuell köttkvarn, mer eller mindre komplett. Men är inte hemma förrän onsdag nästa vecka och kan kolla då. Är det mer ni behöver?
Är nu hemma och har letat efter köttkvarnen men hittills har jag inte hittat den, tyvärr. Får leta mer, men vill redan nu meddela detta, så andra kan kolla om de har en kättkvarn.
Svara med citat
  #252  
Gammal 2012-04-06, 11:43
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Trettiotvå vinterdagar på Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av ingegerd46 Visa inlägg
Är nu hemma och har letat efter köttkvarnen men hittills har jag inte hittat den, tyvärr. Får leta mer, men vill redan nu meddela detta, så andra kan kolla om de har en kättkvarn.
Tack för att du letar Ingegerd!

//Kikh
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT