Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-06-20, 17:53
emmaopeter emmaopeter är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 32
Standard Första gången i Grekland!

Hej hej!
Jag och min sambo ska åka en vecka till Naxos och ska bo på hotel Argo i Naxos stad. Är det någon som har bott på det hotellet och vet hur det är? Det verkade ganska mysigt.
Sen är min sambo sjukligt rädd för hajar och rädd för fisk i allmänhet. Behöver han oroa sig för att bli uppäten eller kommer han kunna bada utan att vara rädd?

Jag gillar att snorkla så jag tar gärna emot tips på bra snorklingsställen om någon har något på lager

Vi tänkte hyra moped någon dag och åka runt och kika, vet ni någon bra rutt att åka? Vi har funderat på det här med dagsutflykt med båt också, är det någon som har nåt bra tips?

Är det något man absolut inte får missa när man åker till Naxos?

mvh Emma
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-06-20, 18:02
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Första gången i Grekland!

Visst har det hänt att hajar har gått till attack mot människor, men det är mycket ovanligt: Det kan bli svårt att kombinera bra snorklingsvatten med fiskfria, det finns små nyfikna fiskar som kommer väligt nära om man ligger helt stilla och flyter, en kompis till mig hade ett halvläkt sår på benet, det var mycket intressant för fisken när han badade.

// Helén
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-06-21, 10:18
emmaopeter emmaopeter är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 32
Standard Sv: Första gången i Grekland!

Det kan jag tänka mig, han får helt enkelt ta sig i kragen och hoppa i ändå Småfisk kan ju inte skada en kan man ju tycka
Ok, men då är det alltså en bra idé att ta med sig sitt cyklop?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-06-21, 11:55
kassiopeja kassiopeja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 78
Standard Sv: Första gången i Grekland!

Som Janne skriver om Naxos är ön ganska stor så fundera kanske på bil istället för moped om ni vill hinna se mer av ön. Eller åk lokalbuss! Vi bodde i Chora och hade bil tre dagar när vi var på Naxos för några år sedan, då gjorde vi följande utflykter:

En dag åkte vi norrut med stopp i Abrami och lunch i Apollonas med besök vid kouros-en. En annan dag åkte vi söderut längs västkusten med många bad-stopp. En tredje dag åkte vi tvärs över ön mot Moutsouna och därifrån söderut till några av ostkustens stränder, med stopp både i Chalki och Apiranto på vägen dit och hem.

Om jag var tvungen att välja någon av dessa skulle det vara turen tvärs över ön. Otroligt vackert, flera olika tänkbara stopp och faktiskt relativt tomt på stränderna söder om Moutsouna trots extrem högsäsong när vi var där.

Grattis till ett utmärkt val av resmål för Greklandspremiären!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-06-21, 13:55
Maggan1 Maggan1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 355
Standard Sv: Första gången i Grekland!

Hej

Passa på att bada på de fina stränderna ute vid Agia Anna / Agia Prokop. / Plaka - underbart.

Gå upp i gamla stan o vandra högst upp till restaurangen - magnifik utsikt

Sök i gamla trådar här under NAXOS så kan du hitta många tips

Ha en jätteskön semester - ni kommer inte att bli besvikna.

Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-06-22, 10:59
emmaopeter emmaopeter är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 32
Standard Sv: Första gången i Grekland!

Tack så jättemycket för fina tips, ska definitivt fundera över bil istället för moped! Och gamla stan i chora verkar hur mysig som helst så dit blir det absolut en tur!
Håller tummarna för kanonväder nu bara
mvh emma
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT