Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2008-08-19, 20:07
McCoists avatar
McCoist McCoist är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Jonsered
Inlägg: 48
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

[Jag letade efter honom när jag var på Hydra i somras, fick veta att han inte hade varit där på två år, men hans före detta fru (So long, Marianne) var där samtidigt som oss. Alltid något. [/quote]

Jag bara måste åka till Hydra för insupa lite historisk mark för mig som Cohen fan. Tänka åka dit nästa år. Har han kvar sitt hus där tro?
Svara med citat
  #42  
Gammal 2008-08-19, 22:45
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Leonard Cohen var i Aten några veckor sen och gjorde en bejublad konsert, tyvärr hade jag ingen möjlighet att åka dit. Jag vet inte om han besökte några öar i farten.
Mesta kändisen jag har kommit i närheten av är väl fotbollsspelaren Domasos vilkens vader jag har masserat...
Svara med citat
  #43  
Gammal 2008-08-20, 08:31
McCoists avatar
McCoist McCoist är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Jonsered
Inlägg: 48
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Leonard Cohen var i Aten några veckor sen och gjorde en bejublad konsert, tyvärr hade jag ingen möjlighet att åka dit. Jag vet inte om han besökte några öar i farten.
Mesta kändisen jag har kommit i närheten av är väl fotbollsspelaren Domasos vilkens vader jag har masserat...
Angående Cohen:
Läste det! han började konserten att briljera med att prata flytande grekiska. Där skulle man varit.

Är det legendariske Mimis Domazos "generalen" vader du har masserat? Han anses ju vara den bäste fotbollsspelare som Grekland någonsin haft! En riktig lirare var det.
Svara med citat
  #44  
Gammal 2008-08-22, 13:31
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av McCoist Visa inlägg
Jag bara måste åka till Hydra för insupa lite historisk mark för mig som Cohen fan. Tänka åka dit nästa år. Har han kvar sitt hus där tro?
Ja, enligt vad jag hörde när jag var där. Jag letade som en dåre efter huset, men fann det aldrig. Däremot åt jag på den taverna som han oftast häckade på under den gamla goda tiden. Det är något speciellt med Hydra och Cohen, svårt att förklara vad. Du kommer känna det när du åker dit. Varje gång jag lyssnar på Cohen tänker jag på Hydra, och det är bara goda tankar. Hydra är så fint!
Svara med citat
  #45  
Gammal 2008-08-22, 23:34
Bengt o Marie Bengt o Marie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Varberg
Inlägg: 44
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Hej,

Här kommer mina kändis möten: vi börja från början 2001 Gry Forsell, Paxos. 2005 Lotta Bromen, soffan på hotel Romantica, Karpathos, Champion League finalen Milan - Liverpool. Lotta håll på Milan och jag på gissa, jag lämnade soffan när Milan ledde med 3-0, men vi vet alla hur det slutade. Sen har vi 2006 Micke Rönnberg på Skopelos, och så avsluta vi med en tidningsbild ifrån Lipsi 2007 där vi hittade en gammal tidning ifrån 1988 på Mats Wilander.

Hälsningar Bengt
Svara med citat
  #46  
Gammal 2008-08-23, 18:32
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Mimis Domazos var en av de många PAO-spelarna som kom för behandling till den sjukgymnastikklinik där jag arbetade 1968-1969.(Glykofridis) Några andra spelarnamn minns jag inte men han var ju stjärna, gissa om alla tjejerna på jobbet var intresserade. Han var hygglig och hade med sig biljetter till matcher. En match mellan PAO och Olympiakos kommer jag väl ihåg, mest för livet på läktarna...Vår kompis Christos hade gått på Axelssons institut i Stockholm och lärt sig till massör. Han hade just blivit massör åt PAO och när någon blev nersparkad på planen rusade Christos förstås dit med sin väska för att göra en insats. Poliserna som kantade planen kände inte igen honom utan rusade in och lyfte ut Christos med väska och allt. Det såg för otroligt dråpligt ut.
Vi såg också en basketmatch mellan PAO och ett italienskt lag på den gamla marmorstadion. Vilken känsla! Men åskådarna var inte så sportsliga utan varje gång som italienarna gick till anfall brassade man av fotoblixtar och ficklampor mot dem. Enligt uppgift hade det gjorts så i Italien under en tidigare match.
Svara med citat
  #47  
Gammal 2008-08-23, 23:54
Moas avatar
Moa Moa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Skyttorp
Inlägg: 40
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Om man skall träffa en "kändis" i Grekland skall det vara Alexandra Pascalidou. Det gjorde vi när vi var i Paleochora. Hon var där för att fira sin födelsedag med sina vänner och vi fick äran att skåla och sjunga "ja må hon leva......" vi sjöng så hon blev rörd och bjöd på raki. En mycket trevlig och sympatisk och jordnära tjej. Henne gillar vi!

Moa
Svara med citat
  #48  
Gammal 2008-08-24, 01:35
Lillis Lillis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Skurup
Inlägg: 48
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

i Juli när vi på Zakynthos besökte en taverna,satt där en äldre man som rätt så fort tog på sig självmant att passa vår 3-åring medan vi åt. Han var mycket trevlig och vår flicka blev snabbt kompis med honom. När han gått kom ägaren fram till oss och undrade om vi visste vem som passat vår dotter. Tydligen var det enligt tavernaägaren,Greklands mest kända sångare när han var ungre(men han var fortfarande stor än idag). Vi GLÖMDE fråga vad han hette,men vi har han inspelad på videokameran,men vad hjälper det
Svara med citat
  #49  
Gammal 2008-08-30, 23:45
Andriotissas avatar
Andriotissa Andriotissa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 109
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Stellan Skarsgård i Plaka i Aten med hela sin stora familj. Det var när hans barn var små. Sångaren Padasis på Paros 1998. Malou von Sivers med familj som var med i Let´s Dance på flyget hem från Aten 2007. Jag kommer inte på någon mer.
Svara med citat
  #50  
Gammal 2008-08-30, 23:59
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Hmm.. Stellan Skarsgård klev in på ett ställe på Söder för ca 2 år sen, där gubben min å jag var å tog en öl i förbifarten el så... Jättecoolt...Personalen undrade om det var han osv.. Han var lång! Och tyst

Förlåt, det här var inte i Grekland!!!

Ska genast gå till den svenska "Jag mötte Lassie-sidan"

Helena S - som har mött både Gudrun Schyman och Alex Schulman i veckan

Senast redigerad av Helena S den 2008-08-31 klockan 00:08.
Svara med citat
  #51  
Gammal 2008-08-31, 12:02
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

2004 träffade jag Tom Hanks och Bruce Springsten, vi klättrade på samma berg och jag hjälpte dem med deras rep... Sakis Rouvas hyr hus ett stenkast från mig , och bor i närheten gör även partiledaren för KKE, Pappariga, i sommar var jag på samma club som Elena Paparizou, När jag dricker mitt Frappe på Letso i Pagrati brukar jag stöta på Yannis Ploutarhos. I Rafina bor Premiärministern Karamalis om sommaren så han kan man se ibland vid lekplatsen med sina barn ( och x antal säkerhetsvakter isläptåg iosf)

Camilla
Svara med citat
  #52  
Gammal 2008-08-31, 13:13
NewAnns avatar
NewAnn NewAnn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Örebro län
Inlägg: 444
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
När Sällskapsresan spelades in var jag på Gran Canaria. Det är scenen där de dansar samba på ett diskotek, tror att det är efter grisfesten. Titta efter en ung Janne med randig tröja. Jag syns inte många sekunder så titta noga.
Nu har jag studerat noga och sett en kille i greklandsfärgerna vit och blått (var det en tanke med det färgvalet eller ett lyckligt sammanträffande) visst är det du? Mvh Ann
Svara med citat
  #53  
Gammal 2008-08-31, 13:25
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Herregud Frappe Sakis och Plutten Tror jag kommer snart och hälsa på dig i Kalo Makri (Det heter väl så?)

Riitta
Svara med citat
  #54  
Gammal 2008-08-31, 13:56
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Nea Makri det kanske heter Kan inte du locka Kotsiras och remos dit också

Riitta
Svara med citat
  #55  
Gammal 2008-08-31, 20:56
SteffTee SteffTee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Sigtuna
Inlägg: 720
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Big Star - Tom Hanks har hus på Antiparos. Ibland kommer vännerna B Pitt & G Clooney på besök!
Hanks med familj finns på foto hos Captain Ben!

Less Stars - några svenska skådisar och TV-personlighet har också skådats under åren.
Svara med citat
  #56  
Gammal 2008-09-04, 15:11
Hestia Hestia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 157
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Här kommer mina kändismöten: Cornelis Vreeswijk och Anita Strandell (var då ett par) åkte med samma flygplan som oss till Rhodos, bara flygplansgången mellan oss. Det här var någon gång under 80-talet. Såg dem sedan ett par kvällar nere i Mandrakihamnen.

Inga Gill och Gunilla Åkesson med sina resp män åkte med samma flyg som oss, tror det också var Rhodos, 80-talet (kan ha varit ngt annat resmål, reste så mycket på den tiden). De var glada och spralliga när vi satt i gaten och väntade på att få komma iväg, klockan var bara 5-6 på morgonen så oss andra var det väl inte så mycket fart på!

1996 bodde vi på hotell Manoussos i Rhodos stad. Den septemberveckan hade Gotland ett kulturellt/musikaliskt utbyte med Rhodos stad, bl a någon kör från Gotland samt även pianisten Staffan Scheja från Stockholm. Det gavs konserter i Gamla stan. Staffan Scheja bodde på vårt hotell, träffade honom flera ggr i frukostmatsalen och i hissen, han var mycket trevlig och småpratade med oss. (Har f ö läst att han skall medverka i SVT:s "Stjärnorna på slottet".)

2006 åkte vi till Thassos. På samma plan åkte sångaren och låtskrivaren Pär Wiksten från popgruppen Wannadies (kanske inte så känd av många?)
med familj. Han har samarbetat med Idol-Amanda Jensen under sommaren.

Ja, det här var väl alla mina "Jag mötte Lassie-upplevelser" från Grekland, har flera från Sverige - av någon konstig anledning så har jag åkt hiss med flera kändisar! - men det hör väl hemma på något annat ställe!

/Hälsn Elisa.
Svara med citat
  #57  
Gammal 2009-01-11, 16:57
rosen rosen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 2
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Hejsan.

Jag stötte på Goldie Hawn och Kurt Russell på Paros 1992. Det var mycket tissel o tassel bland folket runt omkring.
Svara med citat
  #58  
Gammal 2009-06-23, 15:05
cribbelini cribbelini är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Västerås
Inlägg: 42
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av rosen Visa inlägg
Hejsan.

Jag stötte på Goldie Hawn och Kurt Russell på Paros 1992. Det var mycket tissel o tassel bland folket runt omkring.

Det var samma år vi stötte på dom på Mylopotasstranden på Ios!
Svara med citat
  #59  
Gammal 2009-06-25, 16:47
dromprinsen dromprinsen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: råå
Inlägg: 171
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

vi träffade tom hanks på antiparos den 17/6 2009. tog kort och skakade hand med honom och hans fru. stort!
Svara med citat
  #60  
Gammal 2009-06-25, 18:21
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av dromprinsen Visa inlägg
vi träffade tom hanks på antiparos den 17/6 2009. tog kort och skakade hand med honom och hans fru. stort!
Om jag inte är helt felunderrättad, så kommer Tom Hanks frus familj från just Antiparos.
De gifte sig på ön för ett antal år sedan...

/kimmen
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT