Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2008-08-14, 13:12
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Titta efter en ung Janne med randig tröja. Jag syns inte många sekunder så titta noga.
Klart man ska kolla in det! Mina egna erfarenheter sträcker sig till att jag medverkade i filmen Leif. Kolla när de kör genom Rotum (Kungsbacka). Kille i blå jacka viftande med flagga (slow-motion rekommenderas! Syns inte mer än någon sekund)

/Netwolf
Svara med citat
  #22  
Gammal 2008-08-14, 13:43
Håkan Frids avatar
Håkan Frid Håkan Frid är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 69
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av YsterSyster Visa inlägg
Glömde ju mina kändisbidrag.

Tom Prahl (fotbollstränare fick jag lära mig), C-G Karlsson och Göran Everdal från Gokväll programmen. Säkert några fler utan att jag vet om det. Jude Law fick jag Googla på och blev inte så mycket klokare.
Jo men du har väl inte missat filmer som Cold Mountain och Holiday? Se dom i så fall! Jag med mina 52 bast tycker mycket om hans skådespeleri, mycket duktig! Och dottern Sara, 19, var helt såld när hon fick autograf och byta några ord med honom. I mitt resebrev, se "tråd" ovan har jag skickat med dotterns "smygfoton" på denne stilige karl! "Oh, ä han 36" sa dottern o suckade!

Hälsningar Håkan
Svara med citat
  #23  
Gammal 2008-08-14, 14:48
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2006
Ort: Ryfylke, Norge
Inlägg: 804
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Under vårt besøk på Thassos i fjor ankret en enorm yacht opp utenfor havnen i Limenas. Personalet på hotellet var tydelig opptatt av båten, så jeg spurte hvem som var ombord. Det viste seg at yachten var leid av "Big m****a old papa Bush", som han ble kalt, som hadde invitert venner med på tur. De hadde visst kjørt Thassos rundt, men det så jeg ikke.

Jeg kan ikke si at jeg møtte senior face to face a, men jeg kunne se mange som beveget seg rundt på yachten, og muligens var en av dem litt lengre og eldre enn de andre.................
Svara med citat
  #24  
Gammal 2008-08-14, 18:03
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Måste ju bara kolla Sällskapsresan någon dag...........

För övrigt har jag sett Anne Wibble, Kicki Danielsson och Börje Salming
på mina utlandsresor...men alla på Arlanda..............
Bra meriter om man skulle behöva söka nytt jobb, eller??

Vilken härlig trio föresten................
Svara med citat
  #25  
Gammal 2008-08-15, 08:45
ouzomini ouzomini är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 99
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Hej
För många år sedan satt vi tillsammans med Johan Rabeus utanför Pink Panter i Mandrakihamnen på Rhodos och fikade. Han var en mycket trevlig person som tyckte om att sitta där och se skådespelet mellan de sk inkastarna. På den tiden var det skådespel på hög nivå medans det nu bara är dött och dyrt (dyrt var det då med), tyvärr. De flesta av inkastarna har försvunnit och det känns lite konstigt att jag saknar dom, men det har nog med att göra att jag till min förvåning uppskattade dessa personer och sätt. Jag går ofta förbi där än i dag men det är inte samma sak. Tänk när en gammal engelsk dam gick förbi fiken och en av inkastarna frågade om hon vill ha någonting att dricka så svarade hon nej och han fortsatte med att säga "I´ve got sex on the beach" och hon svarade "Not tonight dear". Det lät så gulligt och jag tror faktiskt att han rodnade lite.
Inger
Svara med citat
  #26  
Gammal 2008-08-15, 09:17
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Så dere den tyske detektivserien Derrick i Sverige?
Vel, norske kalimeramedlemmer vet iallfall hvem Harry Klein var. Åh, så søt jeg synes han var da jeg var 12

Fritz Wepper heter han i virkeligheten, og i 2004 spilte han inn film i gamlebyen på Rhodos. Gjett om vi måte stoppe og glane.
Vi blir alle eldre, men han mer enn meg

Og så så jeg Jeremy Irons i Meteora. Tror jeg. Vi sendte tilogmed hverandre et par dype blikk
Var det ikke Jeremy var han iallfall minst like kjekk!
Svara med citat
  #27  
Gammal 2008-08-15, 11:03
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av ouzomini Visa inlägg
Hej
Tänk när en gammal engelsk dam gick förbi fiken och en av inkastarna frågade om hon vill ha någonting att dricka så svarade hon nej och han fortsatte med att säga "I´ve got sex on the beach" och hon svarade "Not tonight dear". Det lät så gulligt och jag tror faktiskt att han rodnade lite.
Svara med citat
  #28  
Gammal 2008-08-15, 12:57
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Vid vårt första besök på Antiparos kunde viss uppståndelse förmärkas.
Icke av vår närvaro, men väl av den dåvarande franske presidenten Mitterands ankomst. Presidenten har en sommarstuga på ön. Nja, snarare ett palats, beläget längs vägen ut mot soros-stranden.

En kväll dinerade presidenten med ett mindre sällskap på en taverna inne i byn. När notan skulle betalas gav presidenten 20.000 Gdr i dricks.

Situationen var nästintill makaber av allt fjäsk som omgärdade denne man.

Jag gläds åt att mera sällan stöta på kändisar i övärlden.

Arne
Svara med citat
  #29  
Gammal 2008-08-15, 13:55
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 397
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

När jag var ungkarl (för typ 25 år sedan, suck) och satt på en bar på Samos, kom det två förunderligt vackra flickor och frågade om de fick slå sig ner vid mitt bord. Eftersom jag omedelbart fick tunghäfta, kunde jag bara nicka. Det visade sig vara två toppmodeller från Vogue Magazine som var där för ett fotojobb. De var jättetrevliga och bjöd mig med till sitt rum på efterfest. Av alla tillfällen, valde jag just det här tillfället att fega ur. Jag stammade ett "God natt" och gick omedelbart och lade mig. Om jag har ångrat mig genom åren? Vad tror ni???
Svara med citat
  #30  
Gammal 2008-08-15, 15:13
torhildurs avatar
torhildur torhildur är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: x-näs i Kallsta'
Inlägg: 148
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Hej!
Kommer någon här på Kalimera ihåg bouzouki-spelaren Gregoris Tzi-tzoudis ( vet ej om stavningen blev korrekt? )..... han var jättepopulär både här i Sverige och på Rhodos,där han uppträdde på 70-80talet !
I vikk'e fall så mötte jag honom på Rhodos -78,en sen natt (eller tidig morron ) när några vänner och jag var på något ställe och åt,tillsammans med en "lokal" kille som hade jobbat färdigt på sin bar och ville ha "nattamat".
Jag har t.o.m. ett gammalt foto av Gregoris o mej,där hans kryckor syns i bakgrunden.
Tyvärr e' jag för "korkad" för att få in bilden här

Nu för tiden tycks ingen veta om honom,men han var den som fick mitt tycke för "grekmusiken" att vakna!! Han var en hel del på tv'n här hemma.

på den tiden var jag mäktigt stolt över mitt foto tillsammans med honom!!
Svara med citat
  #31  
Gammal 2008-08-15, 16:02
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Aha!!! Gregoris ja...
1978 besökte jag i goda väners lag en grektaverna i cetrala Stockholm. Vill minnas att tavernan var belägen på en sidogata till Sveavägen strax innan Kgl Biblioteket. Där spelade Gregoris och han hade sina kryckor med.

Det var faktiskt allra första gången jag avsmakade fetaost i sambad med den greksallad vi fick som förrätt.

Arne

Som med Hustrun i helgen far till Baltikum. Arne till Tallinn och Hustrun till Riga. (Vi äro dock icke ovänner) Hustrun på konferens i arbetet och Arne på bunkrar-resa till Tallinn.
Svara med citat
  #32  
Gammal 2008-08-15, 16:15
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Trevlig helgresa. Hoppas hustrun får bra användning av den nya fina kameran.

Eva
Svara med citat
  #33  
Gammal 2008-08-15, 17:14
Åsa L Åsa L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 60
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

På vår bröllopsresa till Pythagorion, Samos -99 såg vi Pia Green (Rederiet mm) på stranden. På samma resa lade en ENORM båt till längst ut på piren. På TV-nyheterna sa de att det var Marlon Brando´s båt. Honom såg vi dock inte, trots att vi strosade ut på piren...
Åsa
Svara med citat
  #34  
Gammal 2008-08-15, 21:38
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

I fjol när jag och mina kompisar var i Agia Marina på Kreta så stötte vi på Uffe Malmros var vi än gick... stranden, restaurangen, gatan, flygplatsen....Eftersom han gjort "smala Sussi" i våra hemtrakter så var vi säkra på att hans nya film skulle handla om tjejer 40 år på charterresa och att han hade fullt "span" på oss hela veckan ... Så vi var väldigt besvikna nu när det visade sig att hans senaste film handlade om något helt annat...hahaha ( måste skvallra om att han inte var så sexig i sina stödstrumpor som han krånglade på sig på flygplatsen vid hemresan)

Malin
Svara med citat
  #35  
Gammal 2008-08-15, 21:54
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Läste i en tråd, om en som träffat Jude Law i Grekland. Vilka kändisar har ni träffat på och var? Vore roligt att höra om. Själv träffade jag Lasse Åberg på Naxos en gång.

/Netwolf
Jag har aldrig träffat på någon vad jag vet. Däremot när min man och jag var på Mykonos 1997 blev min man tagen för att vara en av skäggen i ZZ Top. Det pågick i de två veckor vi var där och det var skitkul att se turisterna smussla med sina kameror för att kunna ta en bild... Vi spelade naturligtvis med när vi så småningom förstod varför folk betedde sig så konstigt... Fast vi borde vara vana - vi träffades -94 och den sommaren i stan var helt sanslös...!

Eva
Svara med citat
  #36  
Gammal 2008-08-15, 21:59
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Jag känner inte igen så många kändisar. Bryr mig inte så mycket eller så är jag ovanligt tankspridd och glömsk. Träffade dock en mycket trevlig man på inrikesflyget och vi pratade hela sträckan. När jag klev av planet rusade alla kollegorna fram och skrek herregud vad pratade ni om? Tydligen hade jag hela resan diskuterat världspolitik och annat strunt med en av det svenska näringslivets absoluta höjdare utan att ha den minsta aning. Ovanligt trevlig karl förresten han verkade ganska avslappnad i mitt sällskap också. I eftertankens kranka blekhet kan jag inse att han kanske var rätt förundrad egentligen. Antagligen insåg han att jag inte hade någon som helst aning om vem han var.

Eva
Svara med citat
  #37  
Gammal 2008-08-17, 15:50
cribbelini cribbelini är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Västerås
Inlägg: 42
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

1992, på Ios, låg en jättelyxyacht på svaj utanför Mylopotas några dagar. Snacket gick om vem som kunde finnas ombord...
En förmiddag kom en gummibåt iland med två personer som ville hyra solstolar.. det var Kurt (Snake Plisken) Russel och Goldie Hawn
Svara med citat
  #38  
Gammal 2008-08-17, 22:41
McCoists avatar
McCoist McCoist är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Jonsered
Inlägg: 48
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

En bekant till oss hävdar att han träffat Leonard Cohen och druckit vin en sen kväll med denna magnifika artist på Hydra under 80-talet.
Det vore en dröm för mig...
Svara med citat
  #39  
Gammal 2008-08-19, 12:41
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

[quote=McCoist;143297]En bekant till oss hävdar att han träffat Leonard Cohen och druckit vin en sen kväll med denna magnifika artist på Hydra under 80-talet. quote]Jag letade efter honom när jag var på Hydra i somras, fick veta att han inte hade varit där på två år, men hans före detta fru (So long, Marianne) var där samtidigt som oss. Alltid något.
Svara med citat
  #40  
Gammal 2008-08-19, 17:20
Mica Mica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 76
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Antiparos. Satt på en av hamntavernorna och iakttog en yacht på väg in. En av personerna som steg av kände vi igen och kom på att det var Åse Cleveland, dåvarande vd för Filminstitutet. Efter lite mer retsina kom vi på att det var en mycket passande och toppenkul entré av just henne. Åse Klev-i land!
Det var väl retsinan.

Även jag har varit statist, i Lasse Åbergs Repmånad. Jag var panelhöna när de roade sig på Stadshotellet. När filmen kom var jag bortklippt. Var även statist i Suzanne Ostens film Mamma. Blev bortklippt i den också.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT