Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-07-25, 21:35
lasslax lasslax är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 19
Standard Fräscha erfarenheter

Hej

Just hemkommen från Kefalonia efter 2 veckor, tänkte jag berätta mina erfarenheter.
Innan vi åkte, frågade jag här om möjlighet till att spela tennis, om Venia Studios och om bilhyra. Conny och Panakakis var jättevänliga att ge mig litet råd, vilket jag tackar än en gång för!

Tennis:
Vi bodde nära Hotel Mediterrane, som hade en tennisbana. Men det var det värsta jag någonsin satte min fot på. Betongytan hade så många sprickor att bollen studsade fullständigt okontrollerat dit den själv ville. Dessutom bodde en ilsken getingfamilj i en av nätstolparna, som inte sympatiserade med vårt spel, vi blev stuckna flera gånger.

Venia Studios:
Rummet var litet men räckte väl till 2 personer. Värdfamiljen mycket vänlig och hjälpsam. Men man måste ha med sig disksvamp, köksduk och sax, för dessa finns inte där. 40 Euro om dagen var det definitivt värt, AC inkluderat!!!
http://www.veniastudios.gr/accommodation.htm

Hyra bil:
Jag hittade en firma som heter Pefanis, hyrde en Ford Focus för 40 E om dagen inklusive ALL försäkring. De levererade till hotellet, och jag fick lämna den på flygplatsen.
http://www.pefanistravel.com/

Restauranger:
Första kvällen på Aqua Marina var ganska bra, bra service, god mat. Andra gången vi var där var de mindre intresserade, men fortfarande god mat. Tredje gången väntade jag på en tonfisk sallad i 46 minuter innan jag frågade om de hade fångat fisken än? Då kom inom 5 minuter, men andra halvans souflaki var redan KALL! Så tummen ner för Aqua Marina.
Vi hittade en pizza-restaurang på vägen mot Argostoli på vänstra sidan. Syns inte mycket från gatan, men vägens trafik stör inte heller mycket där. Vi fick jättegoda äkta pizzor, eller annat vi ville ha, servicen var exemplarisk! Rekommenderas!
Sen i Argostoli hittade vi ett ställe som heter Meat Republic. Ser ut som ett snabbmat ställe, med delvis självservering. Men Souflakin var himmelst god, hödt köttkvalitet, snabb tillagning. Det var både billigt och gott. Dessutom rent, inte bara vid bordet utan i toaletten också.

Stränder:
Makris Gialios var en besvikelse.
Vid Myrtos gick inte att bada pga höga vågor, men vacker var den!
Bätte strand med klart vatten var vid Hotel Mediterrane, men parasoller endast för deras gäster. Då gick vi över till Beach Antonio, vilket var lagom liten, vattnet klart när sjögräset inte blåstes till land. Där jobbade en 11 årig tjej som tog hand om solstolarna (7 euro) och också serverade i den lilla serveringen ovanför. Hon jobbade 10-12 timmar om dagen, mamman satt i kiosken, men behövde inte anstränga sig mycket, pappan kom ibland och micklade med musiken och räknade pengarna. Men för det mesta var det bara lilla tjejen där. Hon heter Alexandra. Om någon besöker stranden och möter henne, kalla henne gärna "Cheeky monkey" med ett leende. Hon var mycket trevlig trots sitt hårda arbetspass.

Vägarna:
nja... kör mycket försiktigt och var alltid berädda för kamikaze-lastbilar, som kommer gärna över till fel sida av vägen.

Allt som allt, Kafalonia är ett lungt ställe, men man har det precis så roligt som man själv gör det till.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-07-27, 10:49
lasslax lasslax är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 19
Standard Sv: Fresha erfarenheter

RETTÄLSE !!!!

Det skall heta FRÄSCHA ERFARENHETER med "ä" och inget annat!!!
Kan man be moderatorn om att fixa till det?

Och ja, jag vet oxå hur "rättelse" stavas.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-07-27, 11:11
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Fresha erfarenheter

Citat:
Ursprungligen postat av lasslax Visa inlägg
Det skall heta FRÄSCHA ERFARENHETER med "ä" och inget annat!!!
Kan man be moderatorn om att fixa till det?
Fixat.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-07-27, 11:46
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 689
Standard Sv: Fräscha erfarenheter

Hej!

Jag gick förbi tennisbanan vid hotell M ett antal ggr. Och den såg milt uttryckt mycket medioker ut, på gränsen att få kallas för tennisbana? Jag tyckte att den bakom Makris Gialos såg lite bättre ut.
Ang restaurang Aqua Marina så har vi varit där en gång, egentligen 2ggr då det var både första och sista. Det var 2008 och maten och servicen var överlägset det sämsta jag upplevt i Grekland under de senaste 10 åren. Vad jag inte fattar är hur stället fortfarande kan finnas kvar? Men det kan ju bero på att de slukar många boende på hotellen nedanför. Lorenzo och Mediterranee ex.vis.

Ang stränder så badade vi inte mer än ett par ggr på Makris Gialos i år. Det var ganska rörigt där faktiskt. Men vi betade av flera stränder vi aldrig badat på i stället, både i Lassi och söderut.

En sak jag måste bestrida gäller stranden vid hotell Mediterranee. Den stranden passade oss perfekt med vår 5-åring. Hon kunde gå ner själv i det långgrunda vattnet. Vi hyrde solstolar & parasoll där totalt 4ggr på 2v. Det kostade 6 euro. (Enda stranden som var billigare var Kalamia beach som kostade 5,5 Euro).
Alla stränder i Grekland är publika, såvida någon ej har köpt hela ön, (ex.vis Scorpios). Vi besökte även hotell Blue Rocks lilla fina strand som heter Vrashinari beach. Där måste man passera förbi alla bungalows mm. Men det var helt ok. Vi hade tom med oss eget parasoll. (Alla sängar var upptagna).

//Conny
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-07-28, 00:43
lasslax lasslax är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 19
Standard Sv: Fräscha erfarenheter

Jo, som sagt tennisbanan var inte användbar, och vi orkade inte släpa oss till M.Gialios för att se om det går bättre där - vi bara gav upp. Delvis pga värmen.

Vi prövade också stranden i Skala, som var stenigt i vattnet, men det var klart och rent. Sen på Lxsoury sidan en som jag inte lyckades memorera något med Megali L... med rödbrun sand.
Vid Mediterrane försökte jag hyra stolar och parasoll, men så fort jag börjde lägga mina grejer på solbädden sprang en fet gubbe fram från byggnaden bakom och förklarade att det var reserverat. På min fråga svarade han att alla är reserverade för hotellets gäster. Så vi badade där, för vattnet var skönt och låggrunt som passade min dam väl, men sen klättrade över stenarna och parkerade oss på Antonio beach, 25 meter längre bort.
Visst är strändena publika, men solstolarna verkar vara i privat ägo.

Sammanfattningsvis kan jag säga att om man önskar en lugn och solig semester med värme och goda badmöjligheter, då är nog Kefalonia ett mycket bra val.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-07-28, 07:34
Soleil Soleil är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 334
Standard Sv: Fräscha erfarenheter

Hotel Mediterranian är ett mycket gammalt hotel.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-07-28, 10:51
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 689
Standard Sv: Fräscha erfarenheter

Citat:
Ursprungligen postat av lasslax Visa inlägg
Jo, som sagt tennisbanan var inte användbar, och vi orkade inte släpa oss till M.Gialios för att se om det går bättre där - vi bara gav upp. Delvis pga värmen.

Vi prövade också stranden i Skala, som var stenigt i vattnet, men det var klart och rent. Sen på Lxsoury sidan en som jag inte lyckades memorera något med Megali L... med rödbrun sand.
Vid Mediterrane försökte jag hyra stolar och parasoll, men så fort jag börjde lägga mina grejer på solbädden sprang en fet gubbe fram från byggnaden bakom och förklarade att det var reserverat. På min fråga svarade han att alla är reserverade för hotellets gäster. Så vi badade där, för vattnet var skönt och låggrunt som passade min dam väl, men sen klättrade över stenarna och parkerade oss på Antonio beach, 25 meter längre bort.
Visst är strändena publika, men solstolarna verkar vara i privat ägo.

Sammanfattningsvis kan jag säga att om man önskar en lugn och solig semester med värme och goda badmöjligheter, då är nog Kefalonia ett mycket bra val.
Hej!
Den mest kända stranden runt Lixouri är stranden Xi. Den har rödaktig sand.

Det var mycket märkligt detta med Mediterranee´s strand, hur kunde de över huvud taget veta att ni inte bodde på hotellet?
Vi bodde som sagt inte på hotellet, men allt funkade som på vilken strand som helst. En keps och solglasögonförsedd kvinna kom och tog betalt samt önskade oss en trevlig dag varje gång vi var där. Vi såg även fler människor som kom "utifrån" och slog sig ned på stranden.

På Anthony´s beach var det också ok. Du nämnde tjejen, som jobbade där, Alexandra. Hon utförde även grekisk dans på den lilla tavernan när vi var där och spisade lunch ...

Det är alltid underbart att vistats på Kefalonia

//Conny
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-07-28, 13:07
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Fräscha erfarenheter

Hej Conny! Var finns detta hotell och strand du nämner? " Blue Rocks lilla fina strand som heter Vrashinari beach. Där måste man passera förbi alla bungalows mm. Men det var helt ok. Vi hade tom med oss eget parasoll. (Alla sängar var upptagna)".

PANAKAKIS
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-07-28, 14:53
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 689
Standard Sv: Fräscha erfarenheter

Citat:
Ursprungligen postat av Panakakis Visa inlägg
Hej Conny! Var finns detta hotell och strand du nämner? " Blue Rocks lilla fina strand som heter Vrashinari beach. Där måste man passera förbi alla bungalows mm. Men det var helt ok. Vi hade tom med oss eget parasoll. (Alla sängar var upptagna)".

PANAKAKIS
Hej Panakakis!

Sorry, såg att jag skrev fel "färg" på hotellet.... Det heter naturligtvis White Rocks. Hotellet ligger längst söderut i Lassi. Jag tror att det är det dyraste oxå. Efter Minas supermarket så fortsätter man en liten bit till, i riktning mot flygplatsen. Man passerar den södra nerfarten till Makris Gialos samt även nedfarten till Platis Gialos (Där White Rocks hotellområde börjar). Man fortsätter sen ca hundra meter till. Där finns en parkering på vänster sida av vägen. På höger sida kan man ta sig ner i hotellområdet. De har en hotelldel samt bungalows. Man går ner mellan bungalows'en och kommer därstädes in på en liten väg som går ner till vrachinari beach. Trots att vi bott i Lassi så många gånger hade vi aldrig besökt stranden.
När man kommer från flygplatsen och åker in mot Lassi så ser man den från vägen. Den ser så häftig ut.



Vid lågvatten så kan man vada ut till klippan utanför. Men stenarna är väldigt hala. Stranden var väl sisådär. Det var ganska trångt. Vi slog oss ned allra längst ut där det var en ledig fläck. Det var ganska mycket med sten ute i vattnet.
Men nu har vi i alla fall betat av den stranden oxå. ..

//Conny
Svara med citat
  #10  
Gammal 2011-07-28, 15:08
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Fräscha erfarenheter

Hej Conny! Jag bara skojade lite för jag förstog att det var detta hotellet du menade.

PANAKAKIS
Svara med citat
  #11  
Gammal 2011-07-28, 16:44
lasslax lasslax är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 19
Standard Sv: Fresha erfarenheter

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Fixat.
Tackar ödmjukt
Svara med citat
  #12  
Gammal 2011-07-28, 17:00
lasslax lasslax är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 19
Standard Sv: Fräscha erfarenheter

Citat:
Ursprungligen postat av C@nny Visa inlägg
Hej!
Den mest kända stranden runt Lixouri är stranden Xi. Den har rödaktig sand.

Det var ju stranden vi sökte men körde vilse, hamnade till vänster om det.

Citat:

Det var mycket märkligt detta med Mediterranee´s strand, hur kunde de över huvud taget veta att ni inte bodde på hotellet?
Vi bodde som sagt inte på hotellet, men allt funkade som på vilken strand som helst. En keps och solglasögonförsedd kvinna kom och tog betalt samt önskade oss en trevlig dag varje gång vi var där. Vi såg även fler människor som kom "utifrån" och slog sig ned på stranden.
han kanske inte tyckte om mig...

Citat:

På Anthony´s beach var det också ok. Du nämnde tjejen, som jobbade där, Alexandra. Hon utförde även grekisk dans på den lilla tavernan när vi var där och spisade lunch ...

Det är alltid underbart att vistats på Kefalonia

//Conny
Jag vet om den dansen, hon berättade det själv, till och med skällde ut mig att jag inte var med utan låg där nere på stranden! Den lilla cheeky monkey skällde ut mig för allt....hahaha!
Framför allt för att jag och min tjej inte var gifta! det var min tjej som började kalla henne cheeky monkey, (hon är engelska), sen alla engelsk språkliga började kalla henne så....

Hon jobbade hårt men tog det med ett brett leende och klagade aldrig.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2011-07-28, 17:43
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 689
Standard Sv: Fräscha erfarenheter

Citat:
Ursprungligen postat av lasslax Visa inlägg
Det var ju stranden vi sökte men körde vilse, hamnade till vänster om det.



han kanske inte tyckte om mig...



Jag vet om den dansen, hon berättade det själv, till och med skällde ut mig att jag inte var med utan låg där nere på stranden! Den lilla cheeky monkey skällde ut mig för allt....hahaha!
Framför allt för att jag och min tjej inte var gifta! det var min tjej som började kalla henne cheeky monkey, (hon är engelska), sen alla engelsk språkliga började kalla henne så....

Hon jobbade hårt men tog det med ett brett leende och klagade aldrig.

He,he....
Jag såg faktiskt inte till personen du beskriver som körde iväg er!
Han måste ha kommit dit efteråt. De enda jag uppmärksammade var badvakten, - som satt och snackade långt bakom alla badgäster, vid det lilla huset, samt solsängsdamen.

//Conny
Svara med citat
  #14  
Gammal 2011-07-28, 17:47
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 689
Standard Sv: Fräscha erfarenheter

Citat:
Ursprungligen postat av Panakakis Visa inlägg
Hej Conny! Jag bara skojade lite för jag förstog att det var detta hotellet du menade.

PANAKAKIS
Hej Panakakis!

Jaha du... Jag tänkte väl att det var nåt som var fel ..... Jag tänkte att du ju borde känna till hotellet ...
Men det kanske kan vara användbar info för andra.
Det kan vara lite klurigt att veta hur man tar sig ner till den lilla stranden.

//Conny
Svara med citat
  #15  
Gammal 2011-07-28, 18:13
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Fräscha erfarenheter

Citat:
Ursprungligen postat av lasslax Visa inlägg
Sammanfattningsvis kan jag säga att om man önskar en lugn och solig semester med värme och goda badmöjligheter, då är nog Kefalonia ett mycket bra val.
Vi bodde på östra sidan av Kefalonia 2 veckor 1994, i Poros och stortrivdes där...Vi badade vid den långa stenstranden när vi var "hemma" annars åkte vi runt til olika stränder...Vår favorit blev Sami Bay.
Just området vid Lassi var det enda vi INTE gillade på ön
Kefalonia ska vi åter till men då INTE åka charter eftersom man då hamnar på "fel sida ön" i mina ögon.
När vi var där så kände vi av ett jordskalv som visst skapade en del förödelse i Kalamata.
Kefalonia är utan tvekan den ö av alla 25-talet jag besökt som har de flesta av häftiga naturfenomen, som underjordisk sjö, underjordiskt vattendrag från ena sidan av ön till den andra, droppstensgrotta, granar som knappt finns någon annastans mm mm. Poros där vi bodde var chartermål 3 år för Apollo men lades ner...
Kefalonia ska alltså få ett återbesök någon gång, men jag antar att jag blir besviken på den exploatering som väl kom efter filmen "Kapten Corellis mandolin". Jag har ju lärt mig att ska man återvända till ett ställe ska man inte vänta för länge....
Patmos är den enda ö som stått sig väldigt bra 18 år efter sista besöket.

Lissi
Svara med citat
  #16  
Gammal 2011-07-28, 18:32
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 689
Standard Sv: Fräscha erfarenheter

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vi bodde på östra sidan av Kefalonia 2 veckor 1994, i Poros och stortrivdes där...Vi badade vid den långa stenstranden när vi var "hemma" annars åkte vi runt til olika stränder...Vår favorit blev Sami Bay.
Just området vid Lassi var det enda vi INTE gillade på ön
Kefalonia ska vi åter till men då INTE åka charter eftersom man då hamnar på "fel sida ön" i mina ögon.
När vi var där så kände vi av ett jordskalv som visst skapade en del förödelse i Kalamata.
Kefalonia är utan tvekan den ö av alla 25-talet jag besökt som har de flesta av häftiga naturfenomen, som underjordisk sjö, underjordiskt vattendrag från ena sidan av ön till den andra, droppstensgrotta, granar som knappt finns någon annastans mm mm. Poros där vi bodde var chartermål 3 år för Apollo men lades ner...
Kefalonia ska alltså få ett återbesök någon gång, men jag antar att jag blir besviken på den exploatering som väl kom efter filmen "Kapten Corellis mandolin". Jag har ju lärt mig att ska man återvända till ett ställe ska man inte vänta för länge....
Patmos är den enda ö som stått sig väldigt bra 18 år efter sista besöket.

Lissi
Hej Lissi!

Jag vet inte om man kan prata om någon exploatering efter filmen? Det är väl möjligen i dyr-Fiskardo som det kan finnas "rester" kvar?
Själv så trivs vi bäst nere vid Mounda bay.
Sandstränder vill vi helst ha, och då passar västra sidan bättre . Jag gillar iofs Agia Efimia på "andra sidan". Sami är oxå ok. Poros är väl sisådär väl.. ...

//Conny
Svara med citat
  #17  
Gammal 2011-07-28, 18:49
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Fräscha erfarenheter

Citat:
Ursprungligen postat av C@nny Visa inlägg
Hej Lissi!

Jag vet inte om man kan prata om någon exploatering efter filmen?

//Conny
Så skönt....När vi återvände till Parga efter 10 år så hade det ju hänt mycket även om faktiskt väldigt mycket av charmen satt kvar ändå.
Skopelos by, vid återbesök 2006 efter 8 år, kände jag knappt igen....Hamnpromenaden helt annorlunda med hästdroskor.. Alla vackra hantverksbutiker och konstgallerier borta ....
Patmos efter 18 år var tack och lov nästan sig likt!! Men där är ju väldigt hårt reglerat hur det får byggas...
Nu vågar jag nästan inte åka tillbaks till öar jag var på för länge sen, för hur skulle Paros se ut jämfört med 1995?? Kalymnos jämfört med 1996?? Fast Pothia skulle jag nog gilla även nu...
Visst är det väl märkligt att man tänker så för förändringar ÄR ju annars oftast av godo....varför reagerar man så annorlunda när ens genuina pärlor i Grekland förändras??
Är det åldern??

Lissi - 60+
Svara med citat
  #18  
Gammal 2011-07-28, 22:40
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 689
Standard Sv: Fräscha erfarenheter

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Så skönt....När vi återvände till Parga efter 10 år så hade det ju hänt mycket även om faktiskt väldigt mycket av charmen satt kvar ändå.
Skopelos by, vid återbesök 2006 efter 8 år, kände jag knappt igen....Hamnpromenaden helt annorlunda med hästdroskor.. Alla vackra hantverksbutiker och konstgallerier borta ....
Patmos efter 18 år var tack och lov nästan sig likt!! Men där är ju väldigt hårt reglerat hur det får byggas...
Nu vågar jag nästan inte åka tillbaks till öar jag var på för länge sen, för hur skulle Paros se ut jämfört med 1995?? Kalymnos jämfört med 1996?? Fast Pothia skulle jag nog gilla även nu...
Visst är det väl märkligt att man tänker så för förändringar ÄR ju annars oftast av godo....varför reagerar man så annorlunda när ens genuina pärlor i Grekland förändras??
Är det åldern??

Lissi - 60+
Jag fick samma feeling när jag körde in i Agia Marina på Kreta 2007. Besöket innan var 1988. Jag skulle leta efter "sistaminutenhotellet" jag bodde på i 2veckor då.... joråsåatt..... he,he... det gick inte alls ...
Ålder? Hmm... kanske? Men jag tror tyvärr inte att tiden står stilla överallt i Grekland heller ....

Conny - 40+
Svara med citat
  #19  
Gammal 2011-07-28, 23:05
Pelas avatar
Pela Pela är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Västerås
Inlägg: 231
Standard Sv: Fräscha erfarenheter

Det verkar vara mest vid resor som vi vill att det ska vara som det var förut,
inte vill vi bara ha TV1 och TV2,inget internet ( inget Kalimera ) inga nya maträtter o s v.
Själv väntar jag länge med att åka tillbaks till ett ställe,oavsett land,där jag hade det riktigt bra !!
Efter en tid bleknar minnerna,då känns det nytt igen och man jämför inte med hur det var förra gången ( vilket kan fördärva den bästa resa )
50+
Svara med citat
  #20  
Gammal 2011-07-29, 13:30
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Fräscha erfarenheter

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Så skönt...
Visst är det väl märkligt att man tänker så för förändringar ÄR ju annars oftast av godo....varför reagerar man så annorlunda när ens genuina pärlor i Grekland förändras??
Är det åldern??

Lissi - 60+
Kanske för att vi är konservativa eller för att tavernan ersatts med Mac Donalds och hantverksbutiken med en turistbutik med dyra t-shirts med fåniga tryck, ouzerian har blivit en skränig bar med inkastare etc. Alla förändringar är ju inte positiva. Pensionatet har kanske blivt ett AI hotell där turisterna äter alla sina måltider och serveras feta från Danmark. Vill inte måla f-n på väggen men det är inte kul jämt.

När man vill ha en god kopp kaffe och en härlig valnötspaj, yoghurt med honung eller en god kopp bergste och blir serverad microvärmd färdigpaj och te från Liptons går det ju att hålla sig för skratt.

Eva
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT