Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Saroniska öarna > Hydra

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-10-24, 12:12
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Oväder på Hydra

Hösten har kommit till Grekland, och de senaste dagarna har det regnat mycket på många platser. Bland annat Hydra har drabbats av riktigt oväder, och igår såg det ut så här:
http://www.theguardian.com/world/vid...rld_b-gdnworld
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-10-24, 12:23
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: vounaria/Peloponnesos
Inlägg: 1 150
Standard Sv: Oväder på Hydra

Det är inte bara Hydra som drabbats!Det är inga vanliga höstregn utan störtfloder med vatten vilket är ganska ovanligt.Visst kan det regna nån dag i oktober men aldrig så här.Hydra har aldrig drabbats av så här hårt väder förut,lider med folket där,både turister som måste vara livrädda samt lokala som måste försöka bygga upp allt igen efter all detta förstörelse.
I Aten är det lika illa och i Xora och Killini här på Peloponnesos.
Har även krävt människoliv.Fruktansvärt är med alla naturkrafter!
I Aten var det ju också en tromb mitt bland bostadhusen!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-10-24, 12:36
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Oväder på Hydra

Att jag la in egna bilder igår direkt från katastrofen känns TOTALT meningslöst.. när andra gör en repris av det jag redan informerat om... TJA.. vad ska man säga...
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-10-24, 13:08
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Sv: Oväder på Hydra

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Att jag la in egna bilder igår direkt från katastrofen känns TOTALT meningslöst.. när andra gör en repris av det jag redan informerat om... TJA.. vad ska man säga...
Jag pratade med vänner i Grekland i gårkväll som berättade, och därför lade jag ut filmen. Jag är ganska sällan inne på Kalimera nuförtiden, och hade inte hunnit läsa ditt inlägg, hade jag gjort det hade jag inte lagt ut filmen. Men jag förstår inte riktigt din häftiga reaktion Sunny, är det så farligt om det blir dubbelt? Det händer ofta här, och gör för den skull inte dina bilder meningslösa.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-10-24, 13:18
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Oväder på Hydra

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Att jag la in egna bilder igår direkt från katastrofen känns TOTALT meningslöst.. när andra gör en repris av det jag redan informerat om... TJA.. vad ska man säga...
Men snälla Sunny, nu får du väl ändå vara lite nyanserad.....

MÅNGA här på Kalimera läser bara trådar om de öar de själva är intresserad av och trådar med en "egen rubrik" som direkt anger ämnet. Att då se Ditt inlägg om översvämningen på Hydra under rubriken "Kärlek vid första ögonkastet" är kanske inte helt naturligt för alla som inte följer tråden....

Lissi
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-10-24, 13:19
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Oväder på Hydra

Du kan väl knappast ha missat att jag är på HYDRA just nu.. ..
därför kändes det lite nonchalant från din sida att lägga in info om katastrofen.... som ju faktiskt knappast jag skulle ha missat att informera om...
Skit samma... har ni inget annat att skriva om än att lägga in repriser...so continue.. I'm out...
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-10-24, 13:45
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Oväder på Hydra

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Du kan väl knappast ha missat att jag är på HYDRA just nu.. ..
Men det står inte i trådens rubrik att du är det Sunny...Följer man inte just den tråden så vet man inte det......
Men det spelar ju ingen roll nu.
Känner Du att Du vill lämna Kalimera för att Du inte får tillräckligt många "likar " och kommentarer på Dina inlägg är det ju ett aktivt val av Dig.

Lissi
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-10-24, 14:02
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Oväder på Hydra

Citat:
Ursprungligen postat av Annki Visa inlägg
Hösten har kommit till Grekland, och de senaste dagarna har det regnat mycket på många platser
Citat:
Ursprungligen postat av anneli56 Visa inlägg
Det är inte bara Hydra som drabbats!Det är inga vanliga höstregn utan störtfloder med vatten vilket är ganska ovanligt.
Jag tror att detta är något vi får vänja oss vid. Det kan knappast vara en tillfällighet, det måste bero på klimatförändringarna. Se bara vad som hände på Skopelos tidigare i år, och som även drabbade Kalamata. En jag pratade med i Kalmata i september var orolig för framtiden. Han hade aldrig sett en tromb tidigare, och han hade aldrig sett regn "bete sig" som det gjorde då. Oavsett vad det beror på så är det hemskt.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2015-10-24, 16:41
Monica C Monica C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Ort: Boden
Inlägg: 1 168
Standard Sv: Oväder på Hydra

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Att jag la in egna bilder igår direkt från katastrofen känns TOTALT meningslöst.. när andra gör en repris av det jag redan informerat om... TJA.. vad ska man säga...
Sunny nu kommer jag med en liten reflektion,jag tror att du fortfarande är chockad av din egen otäcka upplevelse och att sedan Hydra drabbades av ett förskräckligt oväder.Ja,du är där och ser allt med egna ögon,men vi är här hemma i Sverige där det nu oxå händer en massa förfärligt i vår omedelbara närhet och som blir vårt fokus.
Att någon fler väljer att lägga bilder från Hydra visar väl bara på ett egemang av den personen,inte av något förringade av dina bilder.
Monica💕
Svara med citat
  #10  
Gammal 2015-10-24, 19:16
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Kalmar
Inlägg: 992
Standard Sv: Oväder på Hydra

Citat:
Ursprungligen postat av Annki Visa inlägg
Hösten har kommit till Grekland, och de senaste dagarna har det regnat mycket på många platser. Bland annat Hydra har drabbats av riktigt oväder, och igår såg det ut så här:
http://www.theguardian.com/world/vid...rld_b-gdnworld

Nej men usch . Och mitt i detta befinner sig Sunny!
Måtte hon få det lite lugnare under avslutningen av resan.

Abi
Svara med citat
  #11  
Gammal 2015-10-24, 19:18
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Oväder på Hydra

Citat:
Ursprungligen postat av Monica C Visa inlägg
Sunny nu kommer jag med en liten reflektion,jag tror att du fortfarande är chockad av din egen otäcka upplevelse och att sedan Hydra drabbades av ett förskräckligt oväder.Ja,du är där och ser allt med egna ögon,
Monica💕
Du har helt rätt Monica..jag är inte mig själv och mår rätt så dåligt just nu.. tyckte det kunde räckt med att jag gick vilse i bergen i måndags och sen kommer denna katastrof bara ngr dagar efter då jag ännu inte återhämtat mig från det jag varit med om... det fick bägaren att rinna över......
Jag har bett Annki om ursäkt för mitt dumma påhopp......genom ett PM..

Sunny, som hoppas på fina dgr i Ermioni snart!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2015-10-24, 20:07
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Oväder på Hydra

Svara med citat
  #13  
Gammal 2015-10-24, 20:55
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Oväder på Hydra

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Du har helt rätt Monica..jag är inte mig själv och mår rätt så dåligt just nu.. tyckte det kunde räckt med att jag gick vilse i bergen i måndags och sen kommer denna katastrof bara ngr dagar efter då jag ännu inte återhämtat mig från det jag varit med om... det fick bägaren att rinna över......
Jag har bett Annki om ursäkt för mitt dumma påhopp......genom ett PM..

Sunny, som hoppas på fina dgr i Ermioni snart!
Om jag känner dig rätt kommer du att vara gamla, fina, stabila Sunny imorgon bitti! För du är en härlig tjej.
Kramar från Birgitta.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2015-10-24, 21:04
Monica C Monica C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Ort: Boden
Inlägg: 1 168
Standard Sv: Oväder på Hydra

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Du har helt rätt Monica..jag är inte mig själv och mår rätt så dåligt just nu.. tyckte det kunde räckt med att jag gick vilse i bergen i måndags och sen kommer denna katastrof bara ngr dagar efter då jag ännu inte återhämtat mig från det jag varit med om... det fick bägaren att rinna över......
Jag har bett Annki om ursäkt för mitt dumma påhopp......genom ett PM..

Sunny, som hoppas på fina dgr i Ermioni snart!
Sunny,låt nu tiden ha sin gång,vila och ät ordentligt med mat,drick,gärna vatten och framför allt vila dig,vila dig.Tänker på dig och hoppas att du snart mår bättre.Jag tror att vi är många som har dig i våra tankar.
Kram kram Monica <3 <3 <3
Svara med citat
  #15  
Gammal 2015-10-25, 12:29
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Oväder på Hydra

Jag tycker det är skönt att man visar att man är mänsklig i ett forum. Vi är alla bara människor bakom våra ibland tillrättalagda ord. Du för förlåta Sunny om jag låter lite nedlåtande nu
Det är verkligen inte min mening. Men jag tycker det finns ngt lite gulligt över det där med att du skriver rakt ut att du vill ha kommentarer till dina bilder. Och att du väntar otåligt på det. Också bara mänskligt och säkert fler som kan känna så men som inte skriver det el uttrycker det på samma sätt.
En extra kram och förhoppbing om att du mår lite bättre efter det svåra du varit med om. Kram
Svara med citat
  #16  
Gammal 2015-10-25, 12:38
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Oväder på Hydra

Eftersom resebrevet ligger under "hälsningar direkt från Grekland" och allt elände inte kommer förrän efter många, många sidor hade i alla fall jag inte fått läsa om dina ruggiga upplevelser om du inte "rutit till" här" på denna tråden.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2015-10-25, 17:11
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Oväder på Hydra

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
Jag tycker det är skönt att man visar att man är mänsklig i ett forum. Vi är alla bara människor bakom våra ibland tillrättalagda ord. Du för förlåta Sunny om jag låter lite nedlåtande nu
Det är verkligen inte min mening. Men jag tycker det finns ngt lite gulligt över det där med att du skriver rakt ut att du vill ha kommentarer till dina bilder. Och att du väntar otåligt på det. Också bara mänskligt och säkert fler som kan känna så men som inte skriver det el uttrycker det på samma sätt.
En extra kram och förhoppbing om att du mår lite bättre efter det svåra du varit med om. Kram
Citat:
Ursprungligen postat av Fajotta Visa inlägg
Eftersom resebrevet ligger under "hälsningar direkt från Grekland" och allt elände inte kommer förrän efter många, många sidor hade i alla fall jag inte fått läsa om dina ruggiga upplevelser om du inte "rutit till" här" på denna tråden.
..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT