Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2019-08-21, 23:06
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Den som spar...

Hösten kryper sig envist in på altanen. Kvällarna blir tidigt mörkare och den fuktiga luften tynger ner gräset med dagg. Alla blommor i lådor o krukor som man väntat på, har plötsligt gjort sitt och behöver lite extra push o näring för att förlänga sitt liv.

Det här med att förlänga.. Vi, jag o mannen, har i många år förlängt sommaren för att få den att "blomstra" ett tag till;
Först den underbara våren...och sen en veckas resa till Grekland att se fram emot i början av juni.
Sen några veckors jobb och se fram emot 3 veckors semester i stugan och en tripp till västkusten.
Åter till jobb med vetskap om att om cirkus 4-5 veckor såå..ja då blir det en vecka i Grekland i september.
Vi har hittat, för oss, ett bra sätt att dra ut på sommarsäsongen.
Resten av den mörka årstiden letar jag billiga charterresor så vi kan göra såhär igen
Så snart är det dax. Har jobbat så där lagom länge efter sommarsemestern att man är startklar för en vecka i paradiset igen 🇬🇷
/ Kajja

Senast redigerad av Kajja den 2019-08-21 klockan 23:18.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2019-08-22, 08:07
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Den som spar...

Det är så vi gör också(vi har dock ingen stuga att "trippa" till).3 veckor slutet av maj,början av juni..och 2 veckor slutet av augusti,början september.Vi känner oss så lyckliga över att kunna åka så här. Sa förresten till min man i morse: Tänk att nästa vecka den här tiden sitter vi på altanen nere i Rethymno
Svara med citat
  #3  
Gammal 2019-08-22, 11:50
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 242
Standard Sv: Den som spar...

Visst är det härligt att ha den möjligheten att göra som ni gör Kajja. Jag och min man är pensionärer, vilket gör att vi kan resa när vi vill, och stanna så länge vi vill. Det är bara hälsan och plånboken som kan hindra oss från att resa till Grekland. Så om tre veckor ...
Svara med citat
  #4  
Gammal 2019-08-22, 12:00
Carle Carle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 572
Standard Sv: Den som spar...

Förlänger med sommaren med en v i Grekland. Fick en 6e semestervecka när jag fyllde 40. Har sedan 2010 tagit en v i Grekland sista veckan i september. När man kommer hem är det oktober...
2010: Lefkas
2011: Kos
2012: Parga
2013: Samos
2014:Rhodos
2015:Kreta
2016:Lefkas
2017: Kreta
2018: Lefkas
2019: Zakynthos
Vädret har var från +17 till +30. Regnar oftast e dag. Havet är varmt. .Fatölen kan vara slut, en gång sa dom att missa inte båten tillbaka "Nästa går i April" Även skönt få en maj v i Grekland om Kristi Himmelsfärd infaller bra, eller nån klämdag i samband med Nationaldagen
Svara med citat
  #5  
Gammal 2019-08-22, 12:48
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Den som spar...

Vår första resa till Grekland var hösten 2000 och gick till Kreta. Sen blev det ett flygrädsleuppehåll till hösten 2006.
Då blev längtan till Kreta så stor att jag utmanade mig själv att testflyga...och har gjort det varje år sen dess.
Flest resor har gått just till Kreta men vi har även varit på:
Kefalonia
Lefkas
Korfu
Kos
Zakynthos
Karpatos
Skiathos
Samos
Parga
och Rhodos. Vissa öar flera gånger.
Ja nu pirrar det i magen av längtan!!
/ Kajja
Svara med citat
  #6  
Gammal 2019-08-22, 13:06
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Den som spar...

Har också några förlänga-livet-resor till hösten. Inte för att det egentligen behövs, för denna sommaren har varit en av de bästa på många år, så några batterier att ladda finns det egentligen inte.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2019-08-24, 08:24
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Den som spar...

Ska också förlänga sommaren i år. Efter en sommar med väldigt uppdelad semester. 1 vecka i April, två veckor i månadsskiftet juni/juli, då vi lade hela tiden på flytt till nya lägenheten + 1 vecka innan skolstart, och mycket jobb så ska vi åka 2 veckor till mitt andra hem, Rhodos, för att ladda batterierna inför den hemska vintern.
Bara en månad kvar till total avkoppling, som jag längtar
Svara med citat
  #8  
Gammal 2019-08-24, 18:57
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Den som spar...

Citat:
Ursprungligen postat av IRSA Visa inlägg
+ 1 vecka innan skolstart, och mycket jobb så ska vi åka 2 veckor till mitt andra hem, Rhodos, för att ladda batterierna inför den hemska vintern.
Ja att det är ditt andra hem förstog vi i april. Du råkade ju ha nyckeln till lägenheten med dig på bussen till flygplatsen
/ Kajja
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT