Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Europa

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2019-04-14, 14:27
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Birkerød
Inlägg: 1 425
Standard Cypern

I slutningen af marts var jeg på Cypern og boede i Larnaca. Desværre kan jeg ikke finde indlægget igen men jeg vil gerne sende et stort tak til den, der anbefalede Taverna Militzis. Tak, tak og tak Jeg fik vældig god mad der og det bedste lam, som jeg nogensinde har fået

Larnaca, synes jeg ikke har noget specielt at byde på, og det er ikke et sted, jeg personligt har lyst til at vende tilbage til...

Til gengæld lejede jeg bil og var på nogle fine dagsture. Blandt andet til Salamis, Famagusta og Kyrenia og borgen Herodion lidt udenfor Kyrenia. Dette kan varmt anbefales.

Det var meget enkelt at komme over grænsen. Det eneste, som man behøvede var at købe en ekstra forsikring til bilen ved grænsen. Den kostede EUR 20,- og gjaldt for 3 dage.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2019-04-14, 23:34
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Cypern

Tack för bra info. Cypern har jag varit på och det är ett resmål jag gärna återvände till.

/Netwolf
Svara med citat
  #3  
Gammal 2019-04-16, 18:34
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Cypern

Citat:
Ursprungligen postat av Susie Visa inlägg
Det var meget enkelt at komme over grænsen. Det eneste, som man behøvede var at købe en ekstra forsikring til bilen ved grænsen. Den kostede EUR 20,- og gjaldt for 3 dage.
Spännande! Det skulle jag velat göra! Jag var på Cypern för mååånga år sedan, och det lär nog dröja innan jag kommer dit igen, men det bero på att Grekland finns. Men att åka över "till den andra sidan" skulle jag väldigt gärna göra.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT