Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kalymnos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2019-05-01, 08:26
elca elca är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Inlägg: 48
Standard Första gången

Nu har nedräkningen börjat,fast det är ett tag kvar. 26 juli åker vi för första gången till Kalymnos och bor på Elena Apartsment. Så nu läser jag allt om Kalymnos och hoppas det blir en härlig vistelse flabb Så tar tacksamt emot tips på matställen, även affär med bra utbud på matvaror m.m då vi har lägenhet
Svara med citat
  #2  
Gammal 2019-05-01, 08:31
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Första gången

Tja, jag har väl inte så mycket att tipsa om, då vi mest använt Kalymnos som en transferö till Telendos. Så det får bli mitt tips. Besök härliga lilla Telendos. Där råder lugnet

/Netwolf
Svara med citat
  #3  
Gammal 2019-05-01, 15:06
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Första gången

Grattis till bra val av resmål!

Inte heller jag har så himla mycket att tipsa om. Vi har bott i Pothia en gång, och på Telendos tre gånger. Så vi har mest ätit i Pothia, och på Telendos. Så mitt tips är att åka över till Telendos och äta middag i alla fall en kväll. Finns många bra restauranger där.

Läs om Telendos här.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2019-05-02, 21:43
giggsan giggsan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2013
Ort: Skogås
Inlägg: 318
Standard Sv: Första gången

Citat:
Ursprungligen postat av elca Visa inlägg
Nu har nedräkningen börjat,fast det är ett tag kvar. 26 juli åker vi för första gången till Kalymnos och bor på Elena Apartsment. Så nu läser jag allt om Kalymnos och hoppas det blir en härlig vistelse flabb Så tar tacksamt emot tips på matställen, även affär med bra utbud på matvaror m.m då vi har lägenhet
Vi åt på flera bra ställen i Massouri förra sömmaren

Vår favorit för middag blev Panos - härligt avslappnat, massiva portioner (men det fick man i princip överallt i Massouri) och gullig personal!
Vill ni ha pizza ska ni absoult gå till La Kambusa, närmre Myrties, fantastiska pizzor och missa inte deras himmelska pannacotta!
Mitt i massouri hittar ni lilla enkla Sunrise, där åt vi pita gyros nästan varje lunch, eller drack drinkar på kvällarna. Ser inte mkt ut för världen men supergott och billigt. Frukost köpte vi på supermarketen precis bredvid sunrise, närmast vårt hotell och fick fin kontakt med ägarna
Svara med citat
  #5  
Gammal 2019-08-13, 22:35
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 673
Standard Sv: Första gången

Även jag tackar för tipsen! Vi har lite mer än en månad tills det är dags för vår premiärtur till Kalymnos . Har läst på en hel del om ön men alltid kul med lite tips ändå.

Ser verkligen fram emot att komma till en för oss ny ö, det är några år sen sist!

Maria
Svara med citat
  #6  
Gammal 2019-08-14, 13:04
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Första gången

Citat:
Ursprungligen postat av MariaJ Visa inlägg
Ser verkligen fram emot att komma till en för oss ny ö, det är några år sen sist!
Alltid lika spännande!

Är lite avis på er som har denna fantastiska ö kvar att upptäcka.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT