Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-02-22, 22:25
Protoria Protoria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Örbyhus
Inlägg: 3
Standard Flyga till Grekland

Vet inte om jag lägger detta inlägg rätt men jag testar

I slutet på maj ska vi åka ner till Rhodos och nu har jag lite frågor ang. resan dit.

Jag kommer att resa dit med min man och vår son som då kommer att vara 1 år och 9 månader.
Hur fungerar det att resa med en så liten, jag tänker rent praktiskt med mat osv.
När jag äter min mat, hur ska jag få plats med min son i knät?
Barn mellan 2 och 12 får maten gratis om en vuxen äter men om man är under 2 år, får man ingen mat då?

Någon där ute som kan hjälpa mig???
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-02-22, 22:36
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Flyga till Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Protoria
När jag äter min mat, hur ska jag få plats med min son i knät?
Ni är ju två föräldrar så det ska väl inte bli något problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Protoria
Barn mellan 2 och 12 får maten gratis om en vuxen äter men om man är under 2 år, får man ingen mat då?
Barn över två år har egen plats och får mat om man betalat för det, oavsett om någon vuxen äter eller inte. Barn under två år har inte egen plats och får inte egen mat.
Ta med välling om han äter det, ni får säkert varmt vatten av personalen, så att ni kan skaka till den i flaskan. Annars får ni tänka ut något annat som han gillar; youghurt, frukt, smörgås, köttbullar eller vad som helst som går att äta kallt.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-04-25, 12:33
Calle Calle är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 292
Standard Sv: Flyga till Grekland

Hej!
Min fru Git har varit i Malmö några dagar men har just bokat flygstol med Apollo från Sturup till Heraklion nu på torsdag, 28/4. Flyget går kl 07.05 och incheckningen stänger 1 timme tidigare. Kruxet är att första flygbussen från Malmö anländer till Sturup kl 05.48 (om det inte blir försening!), så det är inte många minuter att "vinka på" för att hinna checka in om bussen blir sen.
Därför undrar vi om det finns någon här i forumet boendes i Malmö-trakten som skall med samma (eller annat lika tidigt) flyg från Sturup?
I så fall kunde kanske "frugan" samåka med någon som kör bil eller dela taxi med någon? Är man tre personer som delar en taxi så blir kostnaden per person ungefär som flygbussen, men man kan vara säker på att vara framme i god tid.
Så om någon ser detta och skall ta sig till Sturup från Malmö på torsdag morgon så får du/ni gärna kontakta Git!
Telefon: 040-30 12 33, 0705-76 20 12
Mail: git@rethymnoguide.com
Eller skicka ett meddelande till mig här i forumet!
Git har även en retur-biljett Heraklion/Sturup den 5 maj som hon inte kommer att använda. Den överlåter vi gärna mot vad det kostar att göra namnbyte om någon är intresserad (och om Apollos regler tillåter namnbyte?!)

Calle!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT