Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2005-05-03, 21:05
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jättendal, norra Hälsingland
Inlägg: 288
Standard Sv: Flyg med Apollo

Citat:
Ursprungligen postat av Ruby
Men inte kan de väl tidigarelägga en flygning?! Risken är väl snarare att det blir förseningar, eller hur?
Ruby
Dessvärre har vi varit med om just detta, att Apollo tidigarelägger en take off. Vi hade hunnit få info, utsänd per brev, bara ett par dagar före avresedatum och det påverkade oss en del. Vi hade planerat att växla in en del kontanter på Arlanda men kunde inte göra det eftersom avgångstiden ändrats från runt 8-tiden på morgonen, till 06-"nå´nting" och då var växlingskontoren inte öppna ännu. Vi var dock "på plats" i god tid, men väl inne i planet fick vi alla vänta eftersom ett "gäng" på sisådär 15 passagerare inte hade nåtts av info om den nya avgångstiden. Och i det läget skyllde "alla" på "alla". Apollo på Novair, Novair på Apollo o markpersonalen o.s.v. Det var rättså irriterande tyckte vi som inte ens hade kunnat få oss lite kaffe eftersom serveringen också var stängd.
Dock, det "saknade gänget" hittades till slut, (surrandes runt i taxfree i godan ro), kom på plats så att vi kunde lyfta. Vi var då c:a 45 min. försenade och ändringen av take off var, om jag minns rätt, en skillnad på c:a 1 tim. 20 min. Alltså "sprack" det i praktiken ändå för Apollo
Jag tror att, precis vad som helst kan ändras, och faktiskt i princip NÄR som helst. Numera försöker vi alltid ha tidsutrymme, åt båda hållen, eftersom vi ju också har rätt långt till Arlanda och det krävs viss planering även att ta sej dit.
Jag hoppas att allt ska gå bra och att du slipper "obehagliga överraskningar" med kort varsel
//Birgitta 36+
Svara med citat
  #22  
Gammal 2005-05-04, 10:03
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Flyg med Apollo

Jag reser alltid med Apollo, ibland har det strulat, men inte värre än att jag tagit det med ro. Det konstigaste jag varit med om var när planet avgick tidigare (3 tim) än vad som stod på biljetten. Då var det tur att vi hade ringt dagen innan och kollat att planet skulle gå i tid. På avresedagen var det nog många öluffare som stod med lång näsa på flygplatsen, tydligen var det ett flertal som missade planet hem.

Janne / KALIMERA
Svara med citat
  #23  
Gammal 2005-05-04, 10:48
Christer Christer är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 9
Standard Sv: Flyg med Apollo

Man måste ju senast 24 timmar innan flyget går komfrimera biljetten hos apollo för att vara säker på att få plats och få reda på ev ändrad tid. Har man gjort det och det blir ändring därefter ansvarar apollo för konsekvenserna väl.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2005-05-04, 13:17
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Flyg med Apollo

Charterbiljetter behöver väl aldrig konfirmeras? Att man ska ringa dagen innan är väl för att man ska försäkra sig om avgångstiden.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2005-05-09, 18:45
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Flyg med Apollo

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Charterbiljetter behöver väl aldrig konfirmeras? Att man ska ringa dagen innan är väl för att man ska försäkra sig om avgångstiden.
Stämmer precis.

Janne / KALIMERA
Svara med citat
  #26  
Gammal 2005-05-09, 18:56
Rasmuss avatar
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 322
Standard Sv: Flyg med Apollo

Jomenvisst kan så ske, speciellt med Apollo
Senast idag fick vi besked om att vårt flyg till Kos tidigarelagts med tio (!) timmar. Och det är bara den senaste ändringen, inte den första och säkerligen inte den sista. Nu är budet att planet lyfter klockan 07.05, vilket gör att vi definitivt inte behöver bekymra oss för att nödgas ta en sovmorgon...
Nåja, än så länge är inte datumen ändrade. Nu är vi bara nyfikna på om vi ska få tillbringa tio timmar extra i Mastihari i väntan på båten över till Kalymnos, eller om de löser detta på något smidigt sätt. Spännande värre...


Citat:
Ursprungligen postat av Ruby
Men inte kan de väl tidigarelägga en flygning?! Risken är väl snarare att det blir förseningar, eller hur?

Ruby
Svara med citat
  #27  
Gammal 2005-05-09, 19:00
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Flyg med Apollo

Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus
Jomenvisst kan så ske, speciellt med Apollo
Senast idag fick vi besked om att vårt flyg till Kos tidigarelagts med tio (!) timmar.
Åh nej!

Jag fick min biljett idag men det är kanske ingen garanti för att de inte ändrar tiden?

Ruby
Svara med citat
  #28  
Gammal 2005-05-09, 21:35
Kirios Kirios är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Trollhättan
Inlägg: 54
Standard Sv: Flyg med Apollo

Jag har rest med Apollo vid ett flertal tillfällen och det har aldrig varit några större problem. Det har givetvis varit förseningar men det är det minst lika mycket med reguljärflyg. Inställda flygningar har jag aldrig varit med om hos Apollo men det har hänt på bl.a. inrikesflyg i Sverige (p.g.a. för få passagerare). Vår avgångstid till Rhodos i år har tidigarelagts ett par timmar men det är bara bra för då hinner vi med en tidigare färja till Kalymnos och slipper komma fram på natten.

//Kirios 40(kvar)
Svara med citat
  #29  
Gammal 2005-05-09, 21:45
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Flyg med Apollo

Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus
Jomenvisst kan så ske, speciellt med Apollo
Senast idag fick vi besked om att vårt flyg till Kos tidigarelagts med tio (!) timmar. Och det är bara den senaste ändringen, inte den första och säkerligen inte den sista. Nu är budet att planet lyfter klockan 07.05, vilket gör att vi definitivt inte behöver bekymra oss för att nödgas ta en sovmorgon...
Nåja, än så länge är inte datumen ändrade. Nu är vi bara nyfikna på om vi ska få tillbringa tio timmar extra i Mastihari i väntan på båten över till Kalymnos, eller om de löser detta på något smidigt sätt. Spännande värre...

Vi skall ju åka med samma plan och fick sådeles samma besked. För denna gången tycker jag att det var ändrat åt rätt håll. Då kommer vi ju fram mitt på dagen i stället för natten och slipper nattresa hem också
Om dom nu inte ändrar sig igen förstås
Vi skall säkert komma över med båt också på något bra sätt, Rasmus

Riitta
Svara med citat
  #30  
Gammal 2005-05-10, 16:00
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Sv: Flyg med Apollo

Jag jobbar ju på flygplatsen i Oslo och kanner till det har med førseningar odyl .Charterflygen går under sommaren i skytteltrafik och om det skulle uppstå ngt tekniskt problem med ngt av flygen,finns det dessvarre inget flyg som står på backen och bara vantar på att sattas in...Då blir det de har tråkiga førseningarna.
Man får aldrig ngn kompensation om man missar sitt inrikesflyg om man inte har det i førsakringen eller har køpt en sk genomgående biljett,dvs inte 2 separata flygbiljetter .
Vissa resemål har under lågsasongen inte tillrackligt med passagerare och då slår, tex novair, hellre ihop 2
destinationer an att stalla in helt .
Så det ar bara till att hålla tummarna.....
Svara med citat
  #31  
Gammal 2005-05-12, 05:29
Lotta Es avatar
Lotta E Lotta E är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Mölnlycke, Göteborg
Inlägg: 260
Standard Sv: Flyg med Apollo

Ännu ett inlägg.
Vi har också rest med Apollo. Inget strul heller än så länge.
Det är 20 dagar kvar tills vi skall åka. Hoppas inget händer efter allt man läst. Puh!! Vi skall mellanlanda på Karpathos på hemvägen.
Vi skall till Samos. Reser 07.00
Håller med tidigare inlägg. De har ju väldigt bra priser!

Svara med citat
  #32  
Gammal 2005-05-12, 08:32
kirtor kirtor är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 765
Standard Sv: Flyg med Apollo

Når går dette flyet til Kos da? Vi skal også til Kos, riktignok fra Norge, men har ikke hørt noe, så da går det vel bra. Vi skal også videre samme da til annen øy, så dette kan jo bli spennende
Svara med citat
  #33  
Gammal 2005-05-30, 11:00
Bertil Lindroos Bertil Lindroos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 119
Standard Sv: Flyg med Apollo

Jaha....då har dom gjort det igen...grymt besviken på Apollo..
Bokat flygstol med Apollo till Santorini den 1/10 till ett mycket bra pris..
för bra för att vara sant visade det sig...
Plötsligt i fredags försvann fligthen från Apollos bokningssida...där man fick till svar att det inte fanns någon resa under den angivna tiden, blev förståss misstänksam och ringde upp Apollo, men säljaren där kunde inte lämna något besked utan bad mig ringa idag igen, blev idag hänvisad till Novair från Apollo
som i sin tur hänvisade mig åter till Apollo innan jag fick beskedet att fligthen var INSTÄLLD..pga bokningsläget...men hallå det är 4 mån kvar.
Nåväl kommer inte att lita på Apollo längre utan bokat ny resa med snowflake
den2/10 men då till Athen. // Bertil
Svara med citat
  #34  
Gammal 2005-05-30, 22:45
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Standard Sv: Flyg med Apollo

Åh vad mycket krångel det verkar vara med Apollo. Har nämligen uppfattningen att det är mer ändrade tider, förseningar osv med dem än med andra bolag.
Köpte dock så billiga biljetter ( 2400 kr t&r Santorini för 2 personer) så att jag inte kunde motstå.
Hoppas att det inte blir några smärre förändringar bara, flyget får dock gärna gå tidigare ner och senare hem så vi kan utnyttja timmarna i Grekland maximalt

Det blir säkert bra förhoppningsvis, och jag hoppas att det ordnar sig för alla er andra också...

Trevlig resa allesammans

/Alexandra
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT