Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2012-07-19, 14:36
Suzan Suzan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 23
Standard Sv: Bästa matstället på Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Vi lägger likaså vår röst på "Sunset" vid Ag Prokopiosstranden. Så vill vi gärna rekommendera "Gorgona" vid Ag Anna. Dock vet vi att det är delade meningar om Gorgona. Vi har dock bara besökt detta ställe i Maj/Juni samt Sept/Oktober. kanske det är sämre mat och service i absolut högsäsong, dvs Juli- Augusti.

Arne och Hustru Birgitta
Tack, och jag ska uppleva högsäsong för första gången. Har alltid åkt i juni förut
Svara med citat
  #22  
Gammal 2012-07-19, 14:37
Suzan Suzan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 23
Standard Sv: Bästa matstället på Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av Titti Visa inlägg
I Naxos stad åt vi jättegod kleftiko på tavernan Farao. Det är svårt att beskriva, var den ligger. Men om man står med ryggen mot havet, ligger den på en sidogata en bit upp i området till höger. Följ den trafikerade gatan, där ostaffären ligger, och ta sedan in på en tvärgata åt höger.

Dålig beskrivning - jag vet.
Tack och jag vet var du menar
Svara med citat
  #23  
Gammal 2012-07-21, 22:53
Ponika Ponika är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 214
Standard Sv: Bästa matstället på Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
De ställen som vi tycker var bra förutom To Elleniki som du redan fått tips om är Oasis (nästan bredvid Meltemi) och Sarris. Sarris ligger på den lilla gågatan mellan huvudgatan och hamnen, mittemot Waafle House. Först tänkte vi: detta är väl värsta turistfällan, men de har bra och BILLIG mat! Vi återvände dit tre-fyra gånger.
Är du sugen på italiensk mat kan jag rekommendera pizzerian snett mittemot Meltemi, tror den heter Susannas.

Nu gör jag själv det som är lite tråkigt, jag rekommenderar några restauranger när det finns så många som försöker överleva! Så jag säger bara...botanisera själva bland alla ställen!

Katitzi
Skulle just skriva Oasis, en av ägarna är en svensk tjej, väldigt trevliga och god mat. Sarris däremot testade vi i onsdags för första gången. Vi tog en enkel rätt och vi fick vänta i över en timma på maten Man trodde lixom hela tiden att maten skulle komma..Tillslut frågade vi hur det går med våran mat...eh jo den är på väg. Då fick dom väääldigt bråttom att slänga ihop våran rätt. Jag påpekade att vi fått vänta i över en timma o räknade kallt med att få liiite reducerat pris, men nehe, det fick vi inte. Känns lite trist att bli bortglömd som gäst. Men för att vara rättvis, så var maten god. Sen har vi Trata som ligger nästan längst bort på St Georg stranden, dom har världens godaste pommes!!
Svara med citat
  #24  
Gammal 2012-08-21, 13:14
Calimeros avatar
Calimero Calimero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Inlägg: 34
Standard Sv: Bästa matstället på Naxos?

Kom hem för ett par dagar sedan och antingen har To Elliniko bytt kock eller också var han ledig, vårt klart sämsta restaurangbesök under två veckor var på denna krog. Glada och förväntansfulla efter alla fina recensioner tog jag och frun deras dyraste rätt "Mixed Grill". Vad vi fick var en trave brända, torra och odefinierbara köttbitar + en ok korvbit.
Trevliga och prisvärda besök gjorde vi däremot på bl a
Meltemi, Scirocco, Sottovento, Picasso, samtliga i Naxos stad.
När det gäller Picasso (mexikansk) vill jag tipsa om att bara beställa en förrätt första gången. Vi beställde både förrätt och huvudrätt och det var så mycket mat att vi låg halvt avsvimmade resten av kvällen trots att vi lämnade en tredjedel
Håller också med Ponika om att Trata har världens godaste pommes
Svara med citat
  #25  
Gammal 2012-09-04, 22:24
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Sv: Bästa matstället på Naxos?

Kom i dagarna hem fr vårt årliga besök på Naxos. Vi har under åren besökt många bra tavernor och restauranger, även de som inte hållt måttet.
Vill nu slå ett slag för en alldeles nyöppnad underbar restaurang i Agios Prokopios. Det är takrestaurangen på Effi och Vaggelis nyöppnade hotell Naxos Island. Fantastisk utsikt, mycket trevlig personal men framförallt riktigt god mat! Allt till priset av vad ett alldeles vanligt tavernabesök brukar kosta.
Det är ett måstebesök under en Naxosvistelse! Kan vara värt att boka ett bord i förväg för det finns inte så många att tillgå.
Vi åt där felra ggr och det höll samma klass varje gång. Rekommenderas varmt!
Svara med citat
  #26  
Gammal 2012-09-05, 08:44
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Bästa matstället på Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av kize Visa inlägg
Vill nu slå ett slag för en alldeles nyöppnad underbar restaurang i Agios Prokopios. Det är takrestaurangen på Effi och Vaggelis nyöppnade hotell Naxos Island. Fantastisk utsikt, mycket trevlig personal men framförallt riktigt god mat! Allt till priset av vad ett alldeles vanligt tavernabesök brukar kosta.
Det är ett måstebesök under en Naxosvistelse! Kan vara värt att boka ett bord i förväg för det finns inte så många att tillgå.
Vi åt där felra ggr och det höll samma klass varje gång. Rekommenderas varmt!
Har du lite mer info om deras nya hotell?

Eva
Svara med citat
  #27  
Gammal 2012-09-05, 10:56
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Bästa matstället på Naxos?

Det nya hotellet har begåvats med en egen hemsida. Rikligt med bilder.

http://www.naxosislandhotel.com/

Arne
Svara med citat
  #28  
Gammal 2012-09-05, 11:56
pelagia pelagia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 410
Standard Sv: Bästa matstället på Naxos?

Hei. I 2002 var vi på Naxos og vi spiste på Scirocco.Da var det så lang kø at vi fikk gratis drinker for å vente ute på gata. Vi holdt ut, og maten var jo bra, men det var så travelt og så mange som ventet at vi kom oss ut såsnart vi var ferdige med maten. Dette inntraff for 10 år siden, så verden er vel annerledes.
Det JEG lurer på er restaurangen tvers over gata for Scirroco og som ble drevet av en som het Fotis og hadde en servitør som het Andrea. Jeg TROR den het noe med Platia, men husker ikke helt.
Er det noen som vet om denne restaurangen har overlevd? Vi har aldri fått så mye gratis ouso som der, og vi syns de hadde kjempegod mat.

Mvh Pelagia som i morgen reiser til Kreta i 2 uker.
Svara med citat
  #29  
Gammal 2012-09-05, 13:57
kego kego är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Hässleholm
Inlägg: 48
Standard Sv: Bästa matstället på Naxos?

Hej Pelagia!
Kan berätta att Taverna Platia inte finns kvar men däremot har Fotis en ny taverna som heter Sergiani. Mycket god mat och ouzon sparar han inte på . Det är alltid lika trevligt att komma dit. (har även en egen hemsida http://www.sergiani-naxos.gr/ )

/Kerstin
Svara med citat
  #30  
Gammal 2012-09-05, 19:18
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Sv: Bästa matstället på Naxos?

Ja Eva det kan jag. Det är ett riktigt fint hotell, öppnade nu i mitten av juli. Vi blev visade runt och det håller mkt hög klass. I källarvåningen är det spa-del, med två stora sparum. Det går att hyra dessa även om man bor på deras andra hotell. Där finns bubbelpool, bastu mm. Ett fint gym , skönhetssalong, souvenirbutik.
Det standardrum vi blev visade var stort o rymligt, se bilder på hemsidan. Toalettstolen var high tech, olika spolning beroende på om man är man, kvinna eller barn. Bara att trycka på en knapp beroende på vad man gjort. Lite i överkant, men tilltalar säkert en del.
Fin pool o restaurng på taket, se bilder.
I receptionen så fanns kvällstid en svensk kvinna, Agneta, som bott på Naxos i många år.
Svara med citat
  #31  
Gammal 2012-09-05, 22:21
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Bästa matstället på Naxos?

Ser ju verkligen fint ut på hemsidan. Ett par-tre nätter där skulle inte vara helt fel. Mer tillåter nog inte plånboken. Jag brukar ofta bo på ganska enkla ställen men med ökad ålder har jag allt svårare med de hårda sångar som tyvärr finns på de flesta boenden där jag brukar hamna. Årets resa inget undantag men den trevliga städerskan bäddade med täcken under lakanet så sen blev det hanterbart.

Eva
Svara med citat
  #32  
Gammal 2012-09-09, 01:08
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Bästa matstället på Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Det nya hotellet har begåvats med en egen hemsida. Rikligt med bilder.

http://www.naxosislandhotel.com/

Arne
Tragiskt att de har kört igång det nya hotellet utan att ens nämna detta i sin Facebookgrupp som jag är medlem i sedan långt tillbaka.

Mvh Janérik
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT