Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2012-01-18, 18:38
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Morgonbåt till Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Landa 16.20 och ta 17.30-färjan från Rafina??

Nej, nej, det blir alldeles för snävt med tiden. Om ni ändå skulle ha tur och landa på tidtabell så ska ni ju ha ut ert bagage från bandet också.

Jag är mera benägen tro att Lissys alternativ med en övernattning på Peris Hotel är den bästa lösningen. Peris är för övrigt ett mycket bra Hotellalternativ. Dock vill jag minnas att vi fick ge 80 € senast vi bodde där.

Arne
Kanske betalae vi 80€ sist för då var vi två. Jag minns inte riktigt.....annars har jag ju oftast åkt själv och då är det billigare...nån gång har jag inte hunnit med frukost och då har avdrag gjorts med 5€

Bagage på bandet har vi ju sällan så min startsträcka är 0 min efter planet landat
Men Du har rätt Arne....utan förbeställd taxi och med incheckat bagage skulle nog inte båt 17.30 passa ändå....

Lissi - 157 dagar från Rafina
Svara med citat
  #22  
Gammal 2012-01-18, 19:05
Shadwell Shadwell är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 20
Standard Sv: Morgonbåt till Naxos?

Hur ser det ut runt det här hotellet? Tänker på om där är nåt att göra i närheten i och med att vi lär spendera kvällen där.

Så hur ser det ut med restauranger och dylikt?
Svara med citat
  #23  
Gammal 2012-01-19, 09:45
bjorn bjorn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bollnäs
Inlägg: 121
Standard Sv: Morgonbåt till Naxos?

Hotellet är bra,det ligger i ett bostadsområde,vi hittade en restaurang ca 10 min bort.Vi betalade 80 euro inkl frukost i sept 2011.Ett alternativ kan vara att ta bussen till Rafina.Hotel Corali ligger vid torget alldeles ovanför hamnen och busshållplatsen,
2008 betalade vi 70 euro inkl kontinentalfrukost.Kan vara trevligare att strosa runt i
Rafina än i bostadsområdet runt Peris.
bjorn
Svara med citat
  #24  
Gammal 2012-01-19, 10:38
Shadwell Shadwell är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 20
Standard Sv: Morgonbåt till Naxos?

Okej det Corali kan ju också vara ett alternativ.

Håller dock på att undersöka möjligheterna för att flyga från Aten till Naxos istället, kan ju vara rätt skönt att slippa övernattnignen i Rafina.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2012-01-19, 11:19
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Morgonbåt till Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av Shadwell Visa inlägg
Jag tänkte att det kanske gick nån båt senare än 17.30.
Tidtabellerna är inte helt klara förrän i maj eller i början av juni. Här kan du själv kolla tiderna:

Båttidtabell

Blue Star Ferries

Hellenic Seaways

Sea Jet
Svara med citat
  #26  
Gammal 2012-01-19, 12:15
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Morgonbåt till Naxos?

Inrikesflyget till Naxos för sommaren är ännu ej möjligt att boka. Om det är som vanligt även detta år så gäller trenne dubbelturer var dag. En tidig morgontur, en förmiddagstur vid tiotiden samt en eftermiddagstur vid tvåtiden.

Däremot inget kvällsflyg. Så snart Olympics Naxosflyg blir bokningsbart fylls de små planen snabbt, så det gäller att hänga på låset.

Arne
Svara med citat
  #27  
Gammal 2012-01-19, 12:17
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Morgonbåt till Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av bjorn Visa inlägg
,
2008 betalade vi 70 euro inkl kontinentalfrukost.Kan vara trevligare att strosa runt i
Rafina än i bostadsområdet runt Peris.
bjorn
På Corali har vi aldrig fått frukost...de har hänvisat till att äta frukost på något av ställena på torget Är det nytt med frukost där kanske?

Det som är lite svårt med Corali är att de vill ha kontokortsnumret på fax skickat vid bokning....eller att man uppger i telefonen. Peris har inget sånt, man ska bara tala om vilket flyg man kommer med vid hämtning eller vilket man ska åka med vid lämning och om man bokar tidigt så vill de att man bekräftar bokningen igen några dagar innan ankomst...Helt OK tycker jag

Corali är annars ett bra alternativ!

Lissi - som gillar att avsluta resan på Peris med promenad ner till stranden och tavernorna.
Svara med citat
  #28  
Gammal 2012-01-19, 13:49
Shadwell Shadwell är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 20
Standard Sv: Morgonbåt till Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Inrikesflyget till Naxos för sommaren är ännu ej möjligt att boka. Om det är som vanligt även detta år så gäller trenne dubbelturer var dag. En tidig morgontur, en förmiddagstur vid tiotiden samt en eftermiddagstur vid tvåtiden.

Däremot inget kvällsflyg. Så snart Olympics Naxosflyg blir bokningsbart fylls de små planen snabbt, så det gäller att hänga på låset.

Arne
Så du menar att det inte går några kvällsflyg från Aten till Naxos?
Svara med citat
  #29  
Gammal 2012-01-19, 14:00
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Morgonbåt till Naxos?

Avsaknaden av kvällsflyg har sina orsaker. Landningsbanan är kort, endast 980 meter. Lägg därtill att det saknas såväl ILS-system som positionsljus. Sommartid skulle det väl gå att landa kvällstid, men i vinterns mörker faller det ju på sin egen orimlighet

Arne
Svara med citat
  #30  
Gammal 2012-01-19, 19:09
Shadwell Shadwell är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 20
Standard Sv: Morgonbåt till Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Avsaknaden av kvällsflyg har sina orsaker. Landningsbanan är kort, endast 980 meter. Lägg därtill att det saknas såväl ILS-system som positionsljus. Sommartid skulle det väl gå att landa kvällstid, men i vinterns mörker faller det ju på sin egen orimlighet

Arne
Har du ju såklart rätt i Arne. Att jag inte tänkte på det!
Svara med citat
  #31  
Gammal 2012-02-06, 17:31
barols barols är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 35
Standard Sv: Morgonbåt till Naxos?

Åkte färjan 7.30 till Naxos från Pireus, Blue star,förra året. Beställde hotellrum via booking.com Hotell Delfini, precis vid hamnen. mejlade sedan via deras hemsida och bad dem hjälpa till med båtbiljetter (stog på hemsidan att de hjälper till med detta) betalade sedan hotell och båtbiljetter vid ankomsten. Men god tid gäller på morgonen ifall båten inte ligger vid anvisad plats, vi fick rusa iväg till annan det av hamnen
Svara med citat
  #32  
Gammal 2012-03-19, 20:36
Shadwell Shadwell är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 20
Standard Sv: Morgonbåt till Naxos?

Har nu bokat en natt på Peris hotel. Nu återstår det att fixa färjebiljetter från Rafina till Naxos. Jag hittar dock inte nåt bolag som verkar ha den rutten, eller jag kollar fel? Nån som har bra koll på trafiken mellan Rafina - Naxos?
Svara med citat
  #33  
Gammal 2012-03-19, 20:44
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 766
Standard Sv: Morgonbåt till Naxos?

Ni kan åka Rafina-Mykonos och Mykonos-Naxos.
//
KR
Svara med citat
  #34  
Gammal 2012-03-19, 20:48
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Morgonbåt till Naxos?

Det är egentligen ganska opraktiskt att åka från Rafina till Naxos förutom i högsäsong då det går båtar på den rutten. Det brukar gå att ta sej till Paros, sedan är det många båtar över till Naxos därifrån, annars blir det byte på Mykonos som KR skriver.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #35  
Gammal 2012-03-19, 21:08
Shadwell Shadwell är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 20
Standard Sv: Morgonbåt till Naxos?

Tur jag inte betalat hotellet då om jag nu ska ändra mig till Pireus. Anledningen till att jag valde Rafina är att i stort sett ingen är positivt inställd till Pireus.

När börjar Högsäsongen?
Svara med citat
  #36  
Gammal 2012-03-19, 21:42
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: Morgonbåt till Naxos?

Jag tror inte att det under senaste åren funnits direktbåtar Rafina-Naxos. Alltså inte heller under högsäsong.
Svara med citat
  #37  
Gammal 2012-03-19, 22:02
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Morgonbåt till Naxos?

laero har rätt!
2007 gick båtar den vägen men jag tror det var sista året. Jag har ju varit på Tinos 2 ggr per år sen 2008 och då har det inte funnits båt till Naxos från Rafina.
Båten går Rafina, Andros, Tinos, Mykonos och sen tillbaks.


Lissi
Svara med citat
  #38  
Gammal 2012-03-19, 22:12
gunnars avatar
gunnar gunnar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 410
Standard Sv: Morgonbåt till Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
Jag tror inte att det under senaste åren funnits direktbåtar Rafina-Naxos. Alltså inte heller under högsäsong.
Som jag skrev tidigare så gick det förra året en Super Ferry mellan Rafina och Naxos. Färjetiderna brukar inte vara klara förrän i maj, så... simma lugnt
Svara med citat
  #39  
Gammal 2012-03-20, 05:24
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Morgonbåt till Naxos?

Förra året var jag förstås inte mitt i högsäsong på Tinos så det måste varit under en kortare tid då. Det var inte meningen att luras
Det ska bli spännande att se i sommar om den går.

Lissi
Svara med citat
  #40  
Gammal 2012-03-20, 07:42
Shadwell Shadwell är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 20
Standard Sv: Morgonbåt till Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av gunnar Visa inlägg
Som jag skrev tidigare så gick det förra året en Super Ferry mellan Rafina och Naxos. Färjetiderna brukar inte vara klara förrän i maj, så... simma lugnt
Du råkar inte veta vad det färjebolaget heter? Eller det heter kanske Super Ferry?
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT