Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2012-07-20, 20:16
Ponika Ponika är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 214
Standard Sv: Panormos har inte gratis ac, även om det står på apollos hemsida!!

Citat:
Ursprungligen postat av Suzan Visa inlägg
Skrev brev till Apollo som betalat tillbaka motsvarande 5 Euro per dag. De borde göra detsamma till dig. Snart lyfter vi. Wiiiiii
Va bra. Det är inte mycket pengar men rätt ska vara rätt. Det är lite lustigt, det står 5 euro i pärmen och 4 euro på en handskriven lapp upptejpat på dörren. Du får ha en underbar semester på Naxos.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2012-07-20, 21:17
Junior Junior är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 4
Standard Sv: Panormos har inte gratis ac, även om det står på apollos hemsida!!

Bra att ni fick pengarna tillbaka! Vi ska bo på panormos from söndag men har dubbelrum. Vet ni om det finns wi-fi i rec. eller kanske även på rummen? Inget jag förväntar mig iom hotellstandarden (men den kanske är bättre än man tror?) men bra att veta.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2012-07-21, 21:55
Ponika Ponika är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 214
Standard Sv: Panormos har inte gratis ac, även om det står på apollos hemsida!!

Citat:
Ursprungligen postat av Junior Visa inlägg
Bra att ni fick pengarna tillbaka! Vi ska bo på panormos from söndag men har dubbelrum. Vet ni om det finns wi-fi i rec. eller kanske även på rummen? Inget jag förväntar mig iom hotellstandarden (men den kanske är bättre än man tror?) men bra att veta.
Ok enligt det som gäller nu, är det gratis för dubbelrum. vet inte om det finns wi-fi i rec, men på rummen finns det inte. Jag gick in på andra wi-fi, bla Trata som ligger på stranden, och var inloggad hela tiden. Och på Prime som ligger på gågatan i stan. Vi fick ett minimalt rum (nr15) med balkong åt en innergård Aaaabsolut ingen som helst utsikt. Men vi kom på fördelen att det kom ingen sol till överhuvetaget, så det gick att sitta på balkongen när man ville, o det är ju skönt.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2012-07-21, 22:12
Ponika Ponika är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 214
Standard Sv: Panormos har inte gratis ac, även om det står på apollos hemsida!!

Kan ju skriva att för två år sen när min dotter o ag bodde på detta hotel, fick jag även då för mej att det var gratis med ac, och då hade vi ett väldigt enkelt dubbelrum bara.
Kvällen innan vi skulle hem kommer tanten o sa att vi skulle betala 20 euro, blev lite ställd men jag betalade o har inte tänk mer på det.

Så nu förväntade vi oss att tanten skulle hinna ikapp oss och begära pengarna för ac-n, men icke. Blev lite förvånade, för vi hade tänkt att betala o ta det med Apollo på måndag. Så det var ju bra, men jag blev lite ställd, kan det vara så att reseledaren jag pratade med , hörde av sig till Apollo, som ändrade sidan, OCH hörde av sig till ägaren av Apollo, som inte skulle begära pengar av oss gäster för ac.n.....

Nu blev jag analyserande men jag vill faktiskt att Apollo ska erkänna att dom gjort ett generalfel, som dom klantat till det. Aja vi kom hem tillslut iaf efter en lång båtresa och lång väntan, med en magsjuk gubbe på släp
Nästa resa blir 1 sep, till Naxos då förstås
Svara med citat
  #25  
Gammal 2012-07-22, 11:18
Calimeros avatar
Calimero Calimero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Inlägg: 34
Standard Sv: Panormos har inte gratis ac, även om det står på apollos hemsida!!

Hej!
Det var ett antal år sedan jag var på Naxos. Skulle gärna få lite info om hemresan:
Hur tidigt blev ni hämtade och hur länge fick ni vänta på flygplatsen? Har ev. funderingar på att lämna ön en dag tidigare och övernatta på Santorini som en del på detta forum brukar göra för att slippa Alexander och väntetiderna
Åker om två veckor, och längtar så det värker

Eller om någon annan har lite info. Ska bo på Aegeon i Naxos stad (vid Ag Georgios, granne med Panormos)

Senast redigerad av Calimero den 2012-07-22 klockan 11:31.
Svara med citat
  #26  
Gammal 2012-07-22, 12:52
Ponika Ponika är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 214
Standard Sv: Panormos har inte gratis ac, även om det står på apollos hemsida!!

Citat:
Ursprungligen postat av Calimero Visa inlägg
Hej!
Det var ett antal år sedan jag var på Naxos. Skulle gärna få lite info om hemresan:
Hur tidigt blev ni hämtade och hur länge fick ni vänta på flygplatsen? Har ev. funderingar på att lämna ön en dag tidigare och övernatta på Santorini som en del på detta forum brukar göra för att slippa Alexander och väntetiderna
Åker om två veckor, och längtar så det värker

Eller om någon annan har lite info. Ska bo på Aegeon i Naxos stad (vid Ag Georgios, granne med Panormos)
Vi blev hämtade kl 0500, sen gick bussen ca 0545-0600. Var framme på santorini vid halv tio. Sen gick flyget hem 1350. Så där är en lång väntan. Det hotellet du ska bo på får du gärna skriva lite om sen, är lite nyfiken på det hotellet.
Svara med citat
  #27  
Gammal 2012-07-22, 13:42
Calimeros avatar
Calimero Calimero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Inlägg: 34
Standard Sv: Panormos har inte gratis ac, även om det står på apollos hemsida!!

Det ska jag absolut göra.
Fick ni sitta på flygplatsen under hela väntetiden?
Svara med citat
  #28  
Gammal 2012-07-22, 14:35
Ponika Ponika är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 214
Standard Sv: Panormos har inte gratis ac, även om det står på apollos hemsida!!

Citat:
Ursprungligen postat av Calimero Visa inlägg
Det ska jag absolut göra.
Fick ni sitta på flygplatsen under hela väntetiden?
Ne man får sitta på ett café lite vid sidan om flygplatsen. Oss göteborgare ropade dom in ganska fort till incheckning denna gången, så det blev en ganska lång väntan inne på flygplatsen ist. Ganska skönt faktiskt för där var svalt. Men skynda er om ni vill sitta på stolar, för dom är det ont om Det är en lång resa allt som allt. Denna gången åkte vi från våran dörr kl 0500 och kom till hotellet ca 20,00. Puh! Men det är såå värt det. Vi åker dit igen den 1 september
Svara med citat
  #29  
Gammal 2012-07-28, 03:25
Ponika Ponika är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 214
Standard Sv: Panormos har inte gratis ac, även om det står på apollos hemsida!!

Citat:
Ursprungligen postat av Ponika Visa inlägg
4 euro/dag
Eller ja.....5 euro stod det i pärmen, och 4 euro stod det på ett handskrivet papper på dörren
Svara med citat
  #30  
Gammal 2012-08-08, 14:18
Ponika Ponika är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 214
Standard Sv: Panormos har inte gratis ac, även om det står på apollos hemsida!!

Citat:
Ursprungligen postat av Suzan Visa inlägg
Det var ju intressant. Vi är på väg dit på lördag. Och jag VET att ac ingick när vi köpte resan. Maken till fräckhet. Ja tack, uppdatera gärna.

Tacksam,
Annika
Hej. Hur var din semester och hur gick det med ac-n?
Svara med citat
  #31  
Gammal 2012-08-21, 12:17
Calimeros avatar
Calimero Calimero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Inlägg: 34
Standard Sv: Panormos har inte gratis ac, även om det står på apollos hemsida!!

Citat:
Ursprungligen postat av Ponika Visa inlägg
Vi blev hämtade kl 0500, sen gick bussen ca 0545-0600. Var framme på santorini vid halv tio. Sen gick flyget hem 1350. Så där är en lång väntan. Det hotellet du ska bo på får du gärna skriva lite om sen, är lite nyfiken på det hotellet.
Hej!
Aegeon är ett trevligt familjedrivet hotell, undvik dock rum 1 som är ett mörkt fukt/mögelunket rum på gatunivå. Skulle kunna förstöra en hel semester även om man inte är en "hotellhängare". Efter byte till ett annat rum lyste solen igen
Dock bör noteras att Wifi aldrig fungerade på hotellet under våra två veckor trots flera påpekanden.
En bra sak är att dom har fri transfer till/från hamnen eller flygplatsen för dom som avstår från Apollos hemska transferupplägg.
Svara med citat
  #32  
Gammal 2012-08-25, 14:39
Ponika Ponika är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 214
Standard Sv: Panormos har inte gratis ac, även om det står på apollos hemsida!!

Citat:
Ursprungligen postat av Calimero Visa inlägg
Hej!
Aegeon är ett trevligt familjedrivet hotell, undvik dock rum 1 som är ett mörkt fukt/mögelunket rum på gatunivå. Skulle kunna förstöra en hel semester även om man inte är en "hotellhängare". Efter byte till ett annat rum lyste solen igen
Dock bör noteras att Wifi aldrig fungerade på hotellet under våra två veckor trots flera påpekanden.
En bra sak är att dom har fri transfer till/från hamnen eller flygplatsen för dom som avstår från Apollos hemska transferupplägg.
Ok bra att veta. Ne att sånt rum vill man ju inte ha Jaha ni fick det rummet men fick byta?? Det var inte dåligt.
Alltså Wi-Fi funkar i princip nästan aldrig på hotellen det står att det ska funka på.. Dom borde ju veta det, och kanske ska skriva "funkar ibland"
Ah fri transfer... Vi är dom lite lata o tar alltid Apollo, man lixom bara hänger med Varför tycker du inte om upplägget med Apollos transfer?
Dom har ju börjat med fina färger till vilken buss man ska ta på Santorini nu ju
Svara med citat
  #33  
Gammal 2012-08-26, 09:55
Calimeros avatar
Calimero Calimero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Inlägg: 34
Standard Sv: Panormos har inte gratis ac, även om det står på apollos hemsida!!

Dom långa väntetiderna och skorven Alexander är skälen till eget upplägg av transfern. Jag trivs iofs på sjön i de flesta förhållanden, men frugan är inte lika exalterad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT